Korejský koncern letos na trh uvádí dvě sportovní auta, která mají především překvapit. Tvrdí tak šéfkonstruktér automobilky, který dříve pracoval u divize BMW Motorsport.
Dvojice spřízněných automobilek Hyundai a Kia se ze zmatených devadesátých let probojovala až do nynějšího stavu, kdy nabízí velmi konkurenceschopné alternativy k zavedeným soupeřům. Korejci se v posledních generacích u obou značek pouští i do vod sportovně laděných modelů. Hyundai představil svůj první hot-hatch i30 N a Kia se chlubí Stingerem, který má i se svou klasickou koncepcí pohonu konkurovat třeba BMW řady 4 GranCoupé.
Vývoj takto výkonných modelů má pod palcem Albert Biermann, někdejší konstruktér u BMW, který má na svědomí třeba vynikající 1M Coupé. V rozhovoru pro britský Autocar se Biermann o ambicích korejského koncernu v oblasti sportovních aut rozpovídal více. "Lidé jsou překvapeni, že Kia může jezdit takto," říká o modelu Stinger.
"Pokud jde o menší modely, pokračujeme v podobném snažení. Když se svezete v novém Stonicu, zjistíte, že takto běžně crossovery segmentu B nejezdí," pokračuje. Dle našich prvních jízd můžeme souhlasit, jízdně nás Stonic zaujal, stejně jako nové generace malých vozů, Picanto a Rio.
Vývoj u Kie je ale nyní zaměřen především na příchod nové generace Ceedu. "Můžete očekávat mnohem více zábavy za volantem a preciznější ovládání, než tomu bylo u předchozí generace," láká Biermann s tím, že ale nepůjde o stejné zaměření, jako v případě Stingeru: "Cíl u Stingeru byl jiný, s ním míříme na prémiový segment. A přiznávám, že s takovým cílem jsme si na vývoji nechali záležet ještě více," uzavírá se slovy, že od nové vlajkové lodi u Kie očekávají především pozvednutí vnímání značky.