Asijská průmyslová mašinerie poslední dobou prokazuje, že když chce, umí navrhnout i svébytně vypadající auta. To ale neznamená, že by se zcela vzdala plagiátorství.
Zotye SR9 jako Porsche Macan. Landwind X7 napodobující Range Rover Evoque. Chery QQ postavený od základů podle Chevroletu Spark… Tímto způsobem bychom mohli s vyjmenováváním čínských klonů známých aut pokračovat klidně do večera.
Pravdou také je, že nemálo známějších velkých čínských automobilek už další kopie vyrábět nemusí. Mají dost prostředků, za obchodní partnery největší světové výrobce a v řadách zaměstnanců nezřídka i evropské či americké manažery. To ale neznamená, že další v tomto hloupém kradení průmyslových vzorů nepokračují.
Jedním z těch, kdo něco takového dělá, je třeba přímo státní podnik Beijing Automotive Industry Holding, který možná znáte pod zkratkou BAIC. Tato firma zcela nepokrytě vyrábí auta připomínající Mercedesy třídy G či Jeepy Wrangler a právě dceřiná značka BAIC Group pod názvem Huansu Auto si nyní posvítila na další evropský produkt.
Tím, kdo bude mít z napodobeniny nazvané X-Series nejmenší radost, je Lamborghini, potažmo jeho mateřský koncern Volkswagen. Přestože tento chystaný čínský vůz přesně jako zbrusu nové SUV Urus nakonec nevypadá (ilustrace byly předloze podobné poněkud více) a jeden by musel mít problémy se zrakem, aby si tyto dva stroje navzájem spletl, inspirace je zjevná.
Zatímco italský crossover je poháněný čtyřlitrovým přeplňovaným osmiválcem o výkonu 650 koní, Huansu X-Series má spoléhat na poloviční motor. Pod jeho přední kapotou bude uložený čtyřválec o objemu 2,0 litru s turbodmychadlem, který nabídne 195 koní.
Plagiát, který zboku částečně připomíná i Porsche Cayenne, je postaven na platformě BAIC SUV s rozvorem 2815 mm a jeho interiér má být schopen pojmout pět anebo sedm sedadel. Jeho prodej startuje už příští týden, přičemž jeho cena se má pohybovat od 100 do 150 tisíc čínských Juanů, tedy v přepočtu 340 až 510 tisíc korun.
Ferruccio Lamborghini založil společnost vyrábějící sportovní automobily v roce 1963 coby konkurenta značkám, jako je Ferrari.
Po vyhlášení úpadku a změně vlastníků přešlo Lamborghini v roce 1987 pod Chrysler. Od roku 1998 ho vlastní Audi (Volkswagen Group).
Lamborghini Aventador • Lamborghini Huracán • Lamborghini Urus