U nového Nissanu Qashqai automobilka nepočítá se vznětovými motory. Nabídka pohonů obecně nepatřila k nejrozsáhlejším, ale letos ji obohatí zajímavý hybrid s neobvyklou koncepcí.
Současná generace Nissanu Qashqai vstoupila na evropský trh přibližně před rokem, ovšem automobilka jí už neposkytla vznětový motor. Aktuálně koupíte nový Qashqai s mild-hybridní čtyřválcovou 1.3 DIG-T laděnou na výkony 103 a 116 kW. Základní provedení startuje na ceně 604.000 Kč s výbavou Visia. Za silnější motor s výbavou Acenta si automobilka žádá 679.000 Kč. K dispozici je i verze s automatem za 719.000 Kč. Nissan myslel i na pohon všech kol, který vás vyjde minimálně na 844.000 Kč.
Pro letošní ročník přichází Nissan Qashqai s rozšířením v podobě hybridního pohonu E-Power. První prototypy bylo možné vidět při testování už v listopadu loňského roku. Jedná se o technicky zajímavý koncept použitý i v modelu Note E-Power. Tam elektromotoru sekunduje zážehová dvanáctistovka, která by však Qashqaii nestačila. Proto se automobilka rozhodla pro integraci větší patnáctistovky s výkonem 115 kW.
Netradiční je primární role elektromotoru, protože spalovací jednotka není s koly nijak spojená. V soustavě plní roli generátoru pro výrobu elektrické energie, kterou ukládá do bateriového setu. Vyrobená elektrická energie následně pohání elektromotor s výkonem 140 kW. Jedná se o stejnou řadu, jakou Nissan využívá ve svých současných modelech.
Jakmile přidáte plyn, spotřeba energie vzroste a adekvátně tomu se spalovací jednotka dostane do otáček, aby zvýšený odběr vyrovnala. Díky preciznímu naladění soustavy běží motor vždy v optimálních otáčkách, což má pozitivní vliv na jeho efektivitu, spotřebu paliva a míru produkovaných emisí. Vzhledem k tomu, že kola pohání pouze elektromotor, je jízdní zážitek velmi blízký elektromobilu. Také zde nepocítíte mnohdy znatelné odpojení/zapojení zážehové jednotky, například když vůz plachtí po rovině, nebo akceleruje.
Nissan Qashqai s hybridním pohonem E-Power bude v Evropě dostupný ve druhé polovině léta.