139
Fotogalerie

Srovnávací test Suzuki SX4 S-Cross: třikrát stejně, přesto jinak

Patříte k těm, jež zaujalo nové Suzuki SX4 S-Cross? V rychlém sledu jsme pro vás vyzkoušeli tři verze této novinky. Společným jim byl výbavový stupeň, lišily se ale pohonnými jednotkami a převodnými ústrojími.

Kapitoly článku:


Zaměřeno na crossovery

Pro většinu jiných automobilek by to byl jen další nový model v řadě. Nicméně pro Suzuki je to vymodlené dítě, první skutečně nové auto po řadě dlouhých let čekání. Suzuki SX4 S-Cross slavilo svoji premiéru na jarním autosalonu v Ženevě. Nejprve se o něm uvažovalo jako o nástupci etablovaného modelu Suzuki SX4, který se sice vyrábí již od roku 2005, ale díky své zdařilé koncepci, robustnosti, spolehlivosti a příznivým cenám je oblíbený dodnes.

Nakonec to ale dopadlo trochu jinak. Jistě, nový SX4 S-Cross z osvědčeného konceptu SX4 přímo vychází, ovšem je nejen citelně větší, ale také dražší. A proto ještě v následujících měsících budou v maďarské Ostřihomi vyrábět oba modely souběžně. SX4 S-Cross je součástí strategie automobilky Suzuki, jež se v dohledné budoucnosti bude soustředit na crossovery různých kategorií, které jí v poslední době jdou, ruku na srdce, prostě nejlépe.

Untitled-2.jpg
Vyzkoušeli jsme pro vás tři verze modelu Suzuki SX4 S-Cross s různými variantami pohonných jednotek. Zleva 1,6 VVT CVT All Grip, 1,6 DDiS a 1,6 VVT MT

Jen před několika dny na autosalonu v Tokiu tak představilo Suzuki trojici nových studií různých SUV, ovšem ze střednědobého hlediska je důležitější koncept Suzuki iV-4 z podzimního Frankfurtu. Ten má být totiž předobrazem sériového kompaktního crossoveru, jenž by měl být po vzhledové stránce podobně zábavný jako Nissan Juke.

Podle zákulisních informací by se mělo produkční provedení konceptu iV-4 začít vyrábět v roce 2015 a cenově stanout pod novým SX4 S-Cross, čímž by dosluhující řadu Suzuki SX4, jejíž výroba by měla definitivně skončit v půli příštího roku, nahradilo.

Nabídka verzí

Suma sumárum, Suzuki SX4 S-Cross je k mání s jednou karoserií, dvěma motory a čtyřmi výbavovými stupni, přesto z těchto přísad český importér připravil docela pestré menu. Oba motory mají zdvihový objem 1,6 l, čtyři válce, rozvody DOHC 4V a nejvyšší výkon 120 koní (88 kW) a oba lze kombinovat s pohonem předních, nebo všech kol.

Zážehový motor 1,6 VVT (M16A) vlastní konstrukce je standardně doplněn pětistupňovou, manuálně řazenou převodovkou, za příplatek pak známým bezstupňovým ústrojím CVT, přičemž v obou případech je na přání k dispozici elektronicky řízený pohon všech kol All Grip s elegantním otočným ovladačem na středové konzole. Motor má samozřejmě proměnné časování ventilů, nepřímé vstřikování a atmosférické plnění.

Moderní vznětový čtyřválec 1,6 DDiS dodává pro Suzuki Fiat. I ten je k mání s pohonem předních, nebo všech kol, ale pouze s manuální, v tomto případě šestistupňovou převodovkou.

Zkoušené vozy

V rámci tohoto testu jsme se soustředili na porovnání tří kombinací pohonných soustav. Aby bylo srovnání cen a výbav co nejtransparentnější, vybrali jsme ke zkouškám výhradně vozy ve stejném výbavovém stupni Premium, o němž lze navíc očekávat, že bude v řadě S-Cross patřit k nejprodávanějším. Ačkoli jde ale o druhou nejlepší výbavu, zázraky nečekejte.

Z hlediska postavení stupně Premium jsme poněkud postrádali třeba Bluetooth, vyhřívání sedadel nebo automatické stěrače, na druhou stranu potěšily třeba bezklíčkové zamykání i startování s praktickým a přehledným ovládáním, osvětlení prostoru pro nohy řidiče a spolujezdce nebo elektricky sklopná zrcátka.

IMG_1297.JPGIMG_1013.JPGIMG_1218.JPG
IMG_1302.JPGIMG_1032.JPGIMG_1236.JPG
Trojice zkoušených vozů Suzuki SX4 S-Cross, 1,6i s manuální převodovkou, 1,6i s variátorem (CVT) a pohonem všech kol All Grip a 1,6 DDiS

Testování jsme začínali s modelem SX4 S-Cross se zážehovým motorem 1,6 VVT a bezstupňovou převodovkou CVT (metalíza Amethyst Gray Pearl), který byl jako jediný z trojice opatřen pohonem všech kol All Grip. Tento vůz měl na začátku testu najeto 1 400 km a my jsme s ním najeli dalších 600 km.

Následovalo Suzuki SX4 S-Cross opět s motorem 1,6 VVT, ovšem s manuálně řazenou převodovku a pohonem předních kol (nemetalická červená Bright). S tím jsme do testu vyráželi přímo ze showroomu při stavu pouhých 30 km, takže jsme jej považovali za vysloveně syrový (zkoušet na něm zrychlení z 0 na 100 km/h bychom z tohoto ohledu považovali za poněkud bezohledné…).

Zkoušky jsme zakončili s provedením SX4 S-Cross 1,6 DDiS (stříbrná metalíza Silky Silver) s náběhem 800 km. Je tedy třeba předeslat, že provozní vlastnosti všech tří vozů se zřejmě s pokračujícím záběhem mírně změní, předpokládejme, že v pozitivním smyslu.

Suzuki SX4 S-Cross Premium 1,6i/1,6i CVT/1,6D
Rok výroby2013
Ceny zkoušených vozů (vč. DPH)439 900/519 900/509 900 Kč
Cena základního provedení (vč. DPH)359 900 Kč
  
Výbava 
Posilovač řízeníAno
Airbagy7x
El. řízení podvozkuABS, EBD, ESP, Hill Holder
Centrální zamykáníAno, bezklíčkové
El. ovládání okenAno, 4x, aut. u řidiče
El. ovládání zrcátekAno, vč. vyhřívání a přiklápění
Čalouněnítextil
Výškově stavitelné sedadlo řidičeAno
Stavitelná bederní opěraAno
Stavitelný volantAno, výškově i podélně
Sklopná zadní opěradlaAno
TempomatAno
KlimatizaceAno, aut., dvouzónová
AutorádioCD, MP3
BluetoothNe
NavigaceNe
Přední mlhová světlaAno
Nárazníky v barvě vozuAno
Litá kolaAno
Xenonové světlometyNe
Denní svíceníAno
Palubní počítačAno
Kožený potah volantuAno
Vyhřívaná sedadlaNe
Vyhřívaný volantNe
Parkovací asistentNe
Start/stop systémNe
MetalízaNe/Ano/Ano

Suzuki

Suzuki je japonský výrobce automobilů a motocyklů. Michio Suzuki založil v roce 1909 společnost vyrábějící tkací stroje, první prototyp automobilu vznikl až v roce 1937.

Suzuki má své továrny i v Indii, Pákistánu nebo Maďarsku, spolupracuje s řadou automobilek.

Suzuki Ignis • Suzuki Swift • Suzuki Vitara • Suzuki S-Cross

Doporučujeme

Články odjinud