Testovací metodika Euro NCAP byla v loňském roce zpřísněna. Nově využívá místo deformovatelné bariéry pohyblivou překážku, klade větší důraz na středové airbagy a vyhodnocuje například i přístup záchranářů do nabouraného vozu. 

Testovací metodika Euro NCAP byla v loňském roce zpřísněna. Nově využívá místo deformovatelné bariéry pohyblivou překážku, klade větší důraz na středové airbagy a vyhodnocuje například i přístup záchranářů do nabouraného vozu. 

Už nyní se ukazuje, že některá auta mají a ještě budou mít s odlišnou metodikou problém, byť nebudou vysloveně nebezpečná. Například Dacia Sandero Stepway si odnesla dvě hvězdičky.

Už nyní se ukazuje, že některá auta mají a ještě budou mít s odlišnou metodikou problém, byť nebudou vysloveně nebezpečná. Například Dacia Sandero Stepway si odnesla dvě hvězdičky.

Zatímco ochrana posádky u ní byla na rozumné úrovni, tratila hlavně na absenci pokročilých asistenčních systémů. Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

Zatímco ochrana posádky u ní byla na rozumné úrovni, tratila hlavně na absenci pokročilých asistenčních systémů. | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

Škoda Enyaq iV podobný problém v testování NCAP neměla, společně s Volkswagenem ID4 a Cuprou Formentor získala plný počet pěti hvězdiček. Z ochrany dospělých cestujících dostala 94 % možných bodů, z ochrany dětí pak 89 %. Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

Škoda Enyaq iV podobný problém v testování NCAP neměla, společně s Volkswagenem ID4 a Cuprou Formentor získala plný počet pěti hvězdiček. Z ochrany dospělých cestujících dostala 94 % možných bodů, z ochrany dětí pak 89 %. | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

Za ohleduplnost ke zranitelným účastníkům provozu, tedy chodcům a cyklistům, si odnesla hodnocení 71 %, bezpečnostní systémy jí vynesly skóre 82 %. Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

Za ohleduplnost ke zranitelným účastníkům provozu, tedy chodcům a cyklistům, si odnesla hodnocení 71 %, bezpečnostní systémy jí vynesly skóre 82 %. | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

Na palubě Škody Enyaq iV je k dispozici až devět airbagů včetně centrálního airbagu mezi předními sedadly a komplexní ochrana cestujících Proactive Occupant Protection. Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

Na palubě Škody Enyaq iV je k dispozici až devět airbagů včetně centrálního airbagu mezi předními sedadly a komplexní ochrana cestujících Proactive Occupant Protection. | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

Asistenční systémy v mnoha situacích varují před možnou kolizí nebo ji aktivně pomáhají předcházet, či  minimalizovat její následky.  Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

Asistenční systémy v mnoha situacích varují před možnou kolizí nebo ji aktivně pomáhají předcházet, či  minimalizovat její následky.  | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

Patří mezi ně například Front Assist s prediktivní ochranou chodců a cyklistů, asistent změny jízdního pruhu (Side Assist) včetně asistenta pro vyparkování (Rear Traffic Alert), dále antikolizní asistent, asistent při odbočování a funkce varování při vystupování z vozu. Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

Patří mezi ně například Front Assist s prediktivní ochranou chodců a cyklistů, asistent změny jízdního pruhu (Side Assist) včetně asistenta pro vyparkování (Rear Traffic Alert), dále antikolizní asistent, asistent při odbočování a funkce varování při vystupování z vozu. | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

Travel Assist řidiči aktivně pomáhá s řízením v podélném a příčném směru a vedle adaptivního tempomatu (ACC) rovněž zahrnuje adaptivní vedení v pruhu s detekcí práce na silnici, asistenta při jízdě v kolonách a také nouzového asistenta (Emergency Assist).  Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

Travel Assist řidiči aktivně pomáhá s řízením v podélném a příčném směru a vedle adaptivního tempomatu (ACC) rovněž zahrnuje adaptivní vedení v pruhu s detekcí práce na silnici, asistenta při jízdě v kolonách a také nouzového asistenta (Emergency Assist).  | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

Na přání je pro model Enyaq iV k dispozici i head-up displej, ve kterém Škoda poprvé využívá rozšířenou realitu, a full LED Matrix světlomety. Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

Na přání je pro model Enyaq iV k dispozici i head-up displej, ve kterém Škoda poprvé využívá rozšířenou realitu, a full LED Matrix světlomety. | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

Obecná představa, že pohodlně zaparkujete, připojíte auto k nabíječce a s úsměvem odcházíte, zpravidla platí hlavně u veřejných rychlonabíjecích stanic a v brzkých ranních hodinách. Foto: Autorevue

Obecná představa, že pohodlně zaparkujete, připojíte auto k nabíječce a s úsměvem odcházíte, zpravidla platí hlavně u veřejných rychlonabíjecích stanic a v brzkých ranních hodinách. | Foto: Autorevue

 Zdroj: Škoda konfigurátor

| Zdroj: Škoda konfigurátor

 Zdroj: Škoda konfigurátor

| Zdroj: Škoda konfigurátor

Interiér ecoSuite vypadá naživo krásně. Syntetická kůže v koňakovém odstínu je barvena výtažkem z olivovníku

Interiér ecoSuite vypadá naživo krásně. Syntetická kůže v koňakovém odstínu je barvena výtažkem z olivovníku

Už nyní se ukazuje, že některá auta mají a ještě budou mít s odlišnou metodikou problém, byť nebudou vysloveně nebezpečná. Například Dacia Sandero Stepway si odnesla dvě hvězdičky.
Zatímco ochrana posádky u ní byla na rozumné úrovni, tratila hlavně na absenci pokročilých asistenčních systémů. Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto
Škoda Enyaq iV podobný problém v testování NCAP neměla, společně s Volkswagenem ID4 a Cuprou Formentor získala plný počet pěti hvězdiček. Z ochrany dospělých cestujících dostala 94 % možných bodů, z ochrany dětí pak 89 %. Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto
Za ohleduplnost ke zranitelným účastníkům provozu, tedy chodcům a cyklistům, si odnesla hodnocení 71 %, bezpečnostní systémy jí vynesly skóre 82 %. Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto
35
Fotogalerie

Škoda Enyaq iV prošla nárazovými testy. I přes přísnější metodiku obstála vzorně

Další kolo bezpečnostních testů prokleplo několik vozů z koncernu Volkswagen, které si odnesly vysoké hodnocení. Ve Škodě Enyaq se při bouračce bát nemusíte.

Testovací metodika Euro NCAP byla v loňském roce zpřísněna. Nově využívá místo deformovatelné bariéry pohyblivou překážku, klade větší důraz na středové airbagy a vyhodnocuje například i přístup záchranářů do nabouraného vozu. Už nyní se ukazuje, že některá auta mají a ještě budou mít s odlišnou metodikou problém, byť nebudou vysloveně nebezpečná. Například Dacia Sandero Stepway si odnesla dvě hvězdičky. Zatímco ochrana posádky u ní byla na rozumné úrovni, tratila hlavně na absenci pokročilých asistenčních systémů.

Škoda Enyaq iV podobný problém v testování NCAP neměla, společně s Volkswagenem ID.4 a Cuprou Formentor získala plný počet pěti hvězdiček. Z ochrany dospělých cestujících dostala 94 % možných bodů, z ochrany dětí pak 89 %. Za ohleduplnost ke zranitelným účastníkům provozu, tedy chodcům a cyklistům, si odnesla hodnocení 71 %, bezpečnostní systémy jí vynesly skóre 82 %.

Na palubě Škody Enyaq iV je k dispozici až devět airbagů včetně centrálního airbagu mezi předními sedadly a komplexní ochrana cestujících Proactive Occupant Protection. Asistenční systémy v mnoha situacích varují před možnou kolizí nebo ji aktivně pomáhají předcházet, či  minimalizovat její následky. Patří mezi ně například Front Assist s prediktivní ochranou chodců a cyklistů, asistent změny jízdního pruhu (Side Assist) včetně asistenta pro vyparkování (Rear Traffic Alert), dále antikolizní asistent, asistent při odbočování a funkce varování při vystupování z vozu.

Travel Assist řidiči aktivně pomáhá s řízením v podélném a příčném směru a vedle adaptivního tempomatu (ACC) rovněž zahrnuje adaptivní vedení v pruhu s detekcí práce na silnici, asistenta při jízdě v kolonách a také nouzového asistenta (Emergency Assist). Na přání je pro model Enyaq iV k dispozici i head-up displej, ve kterém Škoda poprvé využívá rozšířenou realitu, a full LED Matrix světlomety.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud