Řada 3 je dlouhodobým tahounem značky se 14% podílem na prodejích. Na modernizaci si značka dala velmi záležet a "trojku" nacpala tím nejlepším, co měla k dispozici.
Když BMW poprvé světu ukázalo řadu 3, dokázalo, že i sedan může být sportovní a řidičsky zajímavý. Přesně takový jsme potřebovali a vyhledáváme jej dodnes. Od roku 1975 se prodalo na 16 milionů kusů řady 3. Nejúspěšnější byla zejména generace prodávaná od roku 2019, které za první tři roky automobilka registrovala 1,1 milionu kusů. V loňském roce šlo o nejprodávanější vůz prémiového segmentu v Německu, Velké Británii a Číně. Lídrem je také v USA. Není divu, že řadě 3 patří 14% podíl na celosvětových prodejích značky.
Sága trvající již více než 45 let pokračuje další rozsáhlou modernizací, která zachovává obě verze. Karoserii kombi zvanou Touring nese každý pátý prodaný vůz a v Německu je ještě žádanější.
Nový model je na první pohled poznatelný podle ostřeji řezaných proporcí, což je patrné zejména na předním nárazníku a níže posazených světlometech. Ta jsou standardně vybavena full-LED technologií, přičemž adaptivní sestava je za příplatek. Že majitel nešetřil, poznáte podle modrých proužků kolem světelných segmentů. Nová je také maska chladiče ve tvaru ledvinek.
Kdo chce na silnici budit ještě více pozornosti, může si připlatit za M sportovní paket obsahující přední nárazník s rozměrným šestiúhelníkovým otvorem, zatímco zadní doplňuje rozměrný difuzor. Celkový dojem dotvářejí 18palcová kola, která spolupracují se sportovním podvozkem (ne pro plug-in hybrid) a variabilním řízením. Interiérová sada ozvláštní antracitovým provedením stropnice, M koženým volantem, hliníkovými dekory a specifickým čalouněním sedadel.
Když už jsme uvnitř, největší novinkou je prohnutý digitální panel složený z 12,3palcového přístrojového štítu a 14,9palcové obrazovky infotainmentu. V základní sestavě má navigaci a lze ho ovládat hlasem, nebo nově koncipovanou sestavou ovladačů na středovém tunelu. Ta zahrnuje více dotykových ploch a fyzická tlačítka pro často používané funkce.
Zajímavostí BMW operačního systému 8 je možnost připojení k 5G síti pomocí příplatkové osobní eSIM. Druhou příjemnou novinkou jsou široké možnosti personalizace s uživatelskými profily, které lze sdílet mezi vozidly. Aby nedošlo ke zneužití, jsou účty BMW ID a data uživatele chráněna PIN kódem nebo pevně spojena s konkrétním klíčkem. Personalizace není omezena pouze na multimediální zařízení, ale pamatuje si například polohu sedadla a nastavení vnějších zpětných zrcátek.
Prostřednictvím chytrého telefonu je majitel vždy v kontaktu s vozem. Na dálku jej může odemykat i zamykat, sledovat jeho okolí nebo poslat trasu do navigace. V případě plug-in hybridů lze na dálku ovládat proces nabíjení (časový harmonogram a maximální úroveň nabití).
U nové řady tři je v ceně automatická třízónová klimatizace. Naopak připlatit si můžete za sportovní sedadla, audio systém Harman Kardon, nezávislé topení nebo prosklenou střechu.
Oba modely disponují nejvyspělejšími technologiemi pro uchování řidičsky výrazného DNA. Přitom aktualizovanou nabídkou pohonů dokážou být šetrné a úsporné. Vedle čtyř zážehových a čtyř vznětových motorů se čtyřmi i šesti válci bude také dostupné s nemalým portfoliem plug-in hybridů. Sedan lze objednat ve třech provedeních s externím nabíjením a Touring nabídne ještě o jednu variantu navíc. To znamená, že BMW řady 3 lze objednat s výkony od 110 kW (150 k) do 275 kW (374 k). Konkrétně plug-in hybridy jsou laděné na 150 kW (204 k) nebo 215 kW (292 k) a v čistě elektrickém režimu ujedou až 62 kilometrů. Vrcholné modely dostanou v základu pohon všech kol xDrive, který bude na přání dostupný i pro dva benzinové i naftové motorizace a plug-in hybrid.
V oblasti bezpečnostních technologií a podpory řidiče je nutné zmínit jeden z nejvyspělejších parkovacích asistentů na trhu. Pomocí senzorů a kamer monitoruje prostor kolem vozu. Upozorní na potenciální rizika a v případě nutnosti je schopen zasáhnout do řízení a zabrzdit vůz. Jízdu řidiči ulehčuje protikolizní asistent, ukazatel rychlostních limitů s prediktivní úpravou rychlosti a systém udržení v jízdním pruhu.
S každým novým modelem klade BMW větší důraz na udržitelnost a ekologickou úroveň výroby. Řada 3 se pyšní vysokým podílem recyklovaných materiálů. Druhotné suroviny představují přibližně 50 % materiálu použitého v hliníkových odlitcích a 16 % všech termoplastů je recyklováno. Výroba bude probíhat v Mnichově vedle BMW řady 4 Gran Coupé, BMW M3 a plně elektrické BMW i4.
Ceník nového BMW řady 3
BMW řady 3 Sedan |
Verze |
Výkon |
Cena |
BMW 320e |
150 kW/204 k |
1 242 800 Kč |
BMW 330e |
215 kW/292 k |
1 389 700 Kč |
BMW 330e xDrive |
215 kW/292 k |
1 456 000 Kč |
BMW 318i |
115 kW/156 k |
1 028 300 Kč |
BMW 320i |
135 kW/184 k |
1 154 400 Kč |
BMW 320i xDrive |
135 kW/184 k |
1 220 700 Kč |
BMW 330i |
180 kW/245 k |
1 283 100 Kč |
BMW 330i xDrive |
180 kW/245 k |
1 349 400 Kč |
BMW M340i xDrive |
275 kW/374 k |
1 756 300 Kč |
BMW 316d |
90 kW/122 k |
1 077 700 Kč |
BMW 318d |
110 kW/150 k |
1 129 700 Kč |
BMW 320d |
140 kW/190 k |
1 224 600 Kč |
BMW 320d xDrive |
140 kW/190 k |
1 290 900 Kč |
BMW 330d |
210 kW/286 k |
1 389 700 Kč |
BMW 330d xDrive |
210 kW/286 K |
1 456 000 Kč |
BMW M340d xDrive |
250 kW/340 k |
1 743 300 Kč |
BMW řady 3 Touring |
Verze |
Výkon |
Cena |
BMW 320e |
150 kW/204 k |
1 288 300 Kč |
BMW 320e xDrive |
150 kW/204 k |
1 354 600 Kč |
BMW 330e |
215 KW/292 k |
1 435 200 Kč |
BMW 330e xDrive |
215 KW/292 k |
1 501 500 Kč |
BMW 318i |
115 kW/156 k |
1 073 800 Kč |
BMW 320i |
135 kW/184 k |
1 199 900 Kč |
BMW 330i |
180 kW/245 k |
1 328 600 Kč |
BMW 330i xDrive |
180 kW/245 k |
1 394 900 Kč |
BMW M340i xDrive |
275 kW/374 k |
1 801 800 Kč |
BMW 316d |
90 kW/122 k |
1 123 200 Kč |
BMW 318d |
110 kW/150 k |
1 175 200 Kč |
BMW 320d |
140 kW/190 k |
1 270 100 Kč |
BMW 320d xDrive |
140 kW/190 k |
1 336 400 Kč |
BMW 330d |
210 kW/286 k |
1 435 200 Kč |
BMW 330d xDrive |
210 kW/286 k |
1 501 500 Kč |
BMW M340d xDrive |
250 KW/340 k |
1 788 800 Kč |