Podobný model bychom v moderních dějinách automobilu hledali asi jen obtížně: Daimler DS420 byl výhradně limuzínou a v nejvyšších kruzích slouží dodnes.
Model DS420 vyráběla společnost Daimler Company Limited v letech 1968 až 1992 a vzniklo celkem něco přes 5 000 automobilů tohoto typu. Sloužily (a v některých případech stále slouží) ve státních službách a jako oficiální reprezentační vozidla nejvýše postavených státních představitelů včetně královských dvorů Velké Británie, Švédska nebo Dánska. U Daimleru bylo vyrobeno 4 141 limuzín a 903 podvozků pro speciální stavby včetně pohřebních vozů.
Daimler DS420 z prvních let výroby, vlevo jeden z prvních prototypů
Model DS420 byl představen 11. června 1968 jako nástupce modelů DR450 (Majestic Major) a Princess Limousine. Vůz využíval mechanických skupin standardních Jaguarů 420G s rozvorem náprav prodlouženým o více než půl metru na 3 580 mm a legendárním řadovým šestiválcem 4,2 l DOHC z řady Jaguar XK se závodními kořeny. Přední část karoserie s dvěma páry kulatých světlometů připomínala Daimler Sovereign.
Vlevo záběr z roku 1969 (Sovereign a DS420), uprostřed speciál pro guvernéra Jamajky
Za podběhy zadních kol byly dvě samostatné palivové nádrže s celkovým objemem necelých 80 l, z nichž každá měla vlastní elektrické čerpadlo, a řidič mezi nimi mohl přepínat ovladačem na palubní desce. Vpředu byla pevná jednodílná lavice bez možnosti podélného posuvu či regulace sklonu opěradla, alespoň volant byl podélně stavitelný v rozmezí zhruba 70 mm. Zato vzadu se cestující těšili z opulentní nabídky prostoru a byli od přední části odděleni posuvnou skleněnou stěnou.
Zadní lavice byla široká bezmála dva metry a celkově bylo vzadu místa jako v konkurenčním, ovšem dvakrát dražším modelu Rolls-Royce Phantom VI. Podvozek měl všechna kola nezávisle zavěšena a opatřena kotoučovými brzdami a motor s úctyhodným výkonem 249 koní (183 kW). V kombinaci s automatickou, třístupňovou převodovkou vozy s pohotovostní hmotností přesahující hranici 2 tun dosahovaly rychlosti 176 km/h.
Vzadu vůz nabízel přebytek prostoru ve všech směrech, dvojice nouzových sedátek se úhledně sklápěla do podlahy k dělicí přepážce
Zprvu byly limuzíny Daimler DS420 vyráběny v dílnách londýnské karosárny Vanden Plas z Kingsbury Lane a nesly její emblémy, teprve v roce 1979 byla jejich produkce přesunuta do továrny Jaguaru v Coventry. V souvislosti s tím vozy dostaly upravené nárazníky a posílenou antikorozní úpravu karoserie, jinak se vyráběly až do roku 1992 prakticky beze změn. Daimler DS420 byl k dispozici v široké škále provedení interiéru od těch základních až po mimořádně komfortní.
Vzory laků a čalounění z let 1972 a 1987, vpravo jeden z vozů sloužících britské královské rodině ve společnosti Bentleye
Malosériová výroba těchto automobilů s výrazným podílem ruční práce umožňovala jejich rozsáhlou adaptaci podle požadavků konkrétního zákazníka. Na objednávku šéfa Jaguaru Sira Johna Egana údajně vznikl speciál opatřený televizí, počítačem a tiskárnou a příručním barem. DS420 byl ideální volbou pro konzervativní zákazníky, jejichž poptávka až do konce osmdesátých let zajišťovala spolehlivou rentabilitu produkce.
Model DS420 nahradil v nabídce Daimleru hlavně vozy DR450
V továrně údajně vznikly dva landaulety se stahovací střechou v zadní části karoserie, ovšem zřejmě žádný z nich se dnešních dnů nedočkal. Řada z limuzín však byla v uplynulých letech přestavěna tímto způsobem a slouží v půjčovnách třeba pro svatby. Pohřební vozy se vyráběly na zakázku prakticky od počátku produkce typu Daimler DS420, ale některé byly opět adaptovány z již vyrobených limuzín dodatečně.
Tyto automobily si pořizovali nejnáročnější zákazníci na celém světě včetně těch z královských dvorů, ale také luxusní hotely. Flotilu těchto vozů provozovala také tovární půjčovna Daimler Hire.
Většina vozů řady DS420 vznikla jako limuzíny, populární byly však také pohřební vozy
V garážích buckinghamského paláce slouží v současnosti tři vozy Daimler DS420 včetně jednoho z posledních tří vozů vyrobených v roce 1992.