10. Audi A4 Avant 3,0 TDI (5,4 sekundy)

10. Audi A4 Avant 3,0 TDI (5,4 sekundy)

9. BMW 335d xDrive Touring (4,9 sekundy)

9. BMW 335d xDrive Touring (4,9 sekundy)

8. Volvo V60 Polestar (4,8 sekundy)

8. Volvo V60 Polestar (4,8 sekundy)

7. VW Golf R Variant (4,8 sekundy)

7. VW Golf R Variant (4,8 sekundy)

6. Mercedes CLA45 AMG Shooting Brake (4,2 sekundy)

6. Mercedes CLA45 AMG Shooting Brake (4,2 sekundy)

5. Mercedes CLS 63 S AMG (4,2 sekundy)

5. Mercedes CLS 63 S AMG (4,2 sekundy)

4. Mercedes C63 S AMG (4,1 sekundy)

4. Mercedes C63 S AMG (4,1 sekundy)

3. Audi RS6 Avant Performance (3,7 sekundy)

3. Audi RS6 Avant Performance (3,7 sekundy)

2. Porsche Panamera Turbo Sport Turismo (3,6 sekundy)

2. Porsche Panamera Turbo Sport Turismo (3,6 sekundy)

1. Mercedes E63 S (3,4 sekundy)

1. Mercedes E63 S (3,4 sekundy)

9. BMW 335d xDrive Touring (4,9 sekundy)
8. Volvo V60 Polestar (4,8 sekundy)
7. VW Golf R Variant (4,8 sekundy)
6. Mercedes CLA45 AMG Shooting Brake (4,2 sekundy)
10
Fotogalerie

Češi je stále milují: Projděte si 10 kombíků s aktuálně nejlepším zrychlením

Není to tak dlouho, co byla verze kombi synonymem rodinného vozu s nízkým rychlostním faktorem a nulovou zábavností. Takové doby jsou však již dávno pryč. Projděte si žebříček deseti současných kombíků s nejlepším zrychlením.

Časy se mění a tak v současné uspěchané době také rodinně uvažující jedinci žádají prostorný automobil schopný dosahovat mimořádně dynamických výkonů. A automobilky horečně přicházejí s řešením. Verze kombi jsou navíc alternativou pro všechny, kteří chtějí velký vnitřní prostor, ovšem odmítají automobily kategorie SUV.

Připravili jsme pro vás desítku kombíků s nejlepším zrychlením, jejichž výkony se v disciplíně z 0 na 100 km/h vyrovnají většině supersportovních automobilů a v mnoha případech je dokonce překonávají.

10. Audi A4 Avant 3,0 TDI (5,4 sekundy)

Realita nedávno zcela nemyslitelná – v desítce nejrychleji akcelerujících automobilů se objevuje vznětová motorizace. Třílitrové vznětové véčko z Ingolstadtu disponuje výkonem 272 koní a 600 Nm točivého momentu zvládne rozpohybovat A4 Avant z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy. Pro srovnání je to o jednu desetinu více, než zvládla svého času dvanáctiválcová Testarossa.

Třílitrové Audi A4 Avant se o desáté místo ještě donedávna dělilo s BMW 535d xDrive Touring, ovšem nová generace pětkového BMW ve třílitrové verzi s pohonem všech kol dosahuje času 5,6 sekundy.

Audi A4 Avant 3,0 TDI.jpg

Pokračování 2 / 10

9. BMW 335d xDrive Touring (4,9 sekundy)

Výrazně vyšší výkon 313 koní (plus 31 koní) a o 30 Nm vyšší točivý moment znamenají půl vteřinový náskok na číslo 10 našeho žebříčku - Audi A4 Avant. Trojkový kombík je prvním turbodieselem, který se vešel pod magických pět vteřin a svou zásluhu na akceleračním čase má také pohon všech kol xDrive, který upřednostňuje zadní nápravu v poměru 60:40.

bm.png

Pokračování 3 / 10

8. Volvo V60 Polestar (4,8 sekundy)

Turbený a kompresorem přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec modelu Volvo V60 Polestar dostal oproti klasické zážehové V60 nové větší turbo, nové ojnice, jiné vačky, výkonnější palivové čerpadlo a jiný vzduchový filtr spolu s upraveným sáním, což se ve výsledku projevuje na akcelerační čase s hodnotou 4,8 sekundy. Polestar má také přepracovaný systém pohonu všech kol od BorgWarner a s ohledem na co nejnižší čas potřebný ke zrychlení byla optimalizovaná také osmistupňová automatická převodovka.

Volvo V60 Polestar.jpg

Pokračování 4 / 10

7. VW Golf R Variant (4,8 sekundy)

Golf Variant sice dosahuje stejného zrychlení jako Volvo, ale jeho výkon je o poznání nižší, což automaticky znamená výhodu. Jeho 310koňový dvoulitrový přeplňovaný zážehový čtyřválec stačí na úctyhodných 4,8 sekundy a pro srovnání, tato hodnota je shodná s BMW M3 E46! Hatchback je ještě o dvě desetiny rychlejší, ovšem verze Variant nabízí větší zavazadelník a díky čtvrtému sloupku karoserie také vyšší tuhost karoserie. To však nic nemění na tom, že legendární Golf se za 43 let své existence posunul do kategorie supersportovních automobilů.

02.png

Pokračování 5 / 10

6. Mercedes CLA45 AMG Shooting Brake (4,2 sekundy)

Dvoulitrový čtyřválec AMG disponuje 360 koňmi a 450 Nm točivého momentu, což je zatraceně velká porce i na daleko větší vozy. Brutální zvuk a stovka za 4,2 sekundy patří spíše do sféry závodních vozů, ovšem tohle je kombi, které navzdory své svažující střešní linii je o něco větší, než kombi varianta Fordu Focus. Pro srovnání, Mercedes CLA45 AMG Shooting Brake ve zrychlení z 0 na 100 km/h poráží dvanáctiválcové Ferrari 575M.

Mercedes-Benz CLA45 AMG Shooting Brake.jpg

Pokračování 6 / 10

5. Mercedes CLS 63 S AMG (4,2 sekundy)

Přestože je větší a těžší, dosahuje stejného času jako menší Mercedes CLA45 AMG Shooting Brake. Mercedes CLS 63 S AMG ve verzi kombi pohání dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec o 585 koních. S téměř 1 600 litry objemu zavazadelníku je také výrazně praktičtější, než menší Mercedes CLA45 AMG Shooting Brake.

Mercedes-Benz CLS63 AMG Shooting Brake.jpg

Pokračování 7 / 10

4. Mercedes C63 S AMG (4,1 sekundy)

Mercedes třídy C v nesilnějším provedení překonává značku Audi, která ještě nepředstavila novou RS4 Avant a také BMW, které pro jistotu M3 Touring nenabízí. Zcela nový 4litrový biturbomotor AMG V8 svým zdvihovým objemem 3982 cm3 nabízí impozantní výkon 510 koní a 700 Nm točivého momentu. To stačí na čas 4,1 sekundy a na rozdíl od všech námi vybraných automobilů spoléhá na pohon výhradně zadní nápravy. Třikrát hurá!

Mercedes-Benz C63 AMG Estate.jpg

Pokračování 8 / 10

3. Audi RS6 Avant Performance (3,7 sekundy)

Dřívější král této disciplíny se musel sklonit před dvěma novými akvizicemi z ženevského autosalonu 2017. Hodnota 3,7 sekundy je srovnatelná s vozy, jako je turbená California (3,5 sekundy) a Ferrari GTC4Lusso. Nová řídicí jednotka a funkce krátkodobého zvýšení plnicího tlaku turbodmychadel se stará o to, že vidlicový osmiválec je krátkodobě schopen generovat 750 Nm. To společně s výkonem 605 koní znamená o dvě desetiny lepší čas, než jakým se může pochlubit standardní RS6.

Audi RS6 Avant performance.jpg

Pokračování 9 / 10

2. Porsche Panamera Turbo Sport Turismo (3,6 sekundy)

Podle Porsche se nejedná o kombík, my víme své. Novinka v nabídce německé značky disponuje v nejsilnější verzi Turbo časem potřebným ke zrychlení z 0 – 100 km/h hodnoty 3,8 sekundy, ovšem stačí si připlatiti za tzv. Sport Chrono paket a dvě desetinky jsou dole.

Porsche Panamera Sport Turismo.jpg

Pokračování 10 / 10

1. Mercedes E63 S (3,4 sekundy)

Králem všech kombíků je nově Mercedes třídy E, který byl představen v Ženevě. Varianta S brutálního éčka dosahuje 612 koní a 850 Nm! Nové E63 S přišlo o 5,5litrový V8 a nově jej nahrazuje 4litorvý motor stejné konfigurace, který je taktéž dopovaný dvěma turbodmychadly. Varianta S s novu devítistupňovou automatickou převodovkou posílá výkon na všechna čtyři kola skrze pohon 4MATIC, což je při takovém výkonu absolutní nutnost.

01.png

Doporučujeme

Články odjinud