Představení Volkswagenu Multivan T7 je plánováno na polovinu června. Zdroj: Volkswagen

Představení Volkswagenu Multivan T7 je plánováno na polovinu června. | Zdroj: Volkswagen

Mezi další novinky u Volkswagenu patří upoutávka na novou generaci velkoprostorového modelu Mutlivan s interním označením T7. Snímek přídě ukazuje stylový panel LED světlometů s výraznou grafikou.

Mezi další novinky u Volkswagenu patří upoutávka na novou generaci velkoprostorového modelu Mutlivan s interním označením T7. Snímek přídě ukazuje stylový panel LED světlometů s výraznou grafikou.

...ale také nákres plně autonomního tahače pod značkou MAN, patřící do koncernu VW – vize nemá tradiční kabinu pro řidiče, pouze vysoký lakovaný panel připomínající tradiční siluetu tahače. 

...ale také nákres plně autonomního tahače pod značkou MAN, patřící do koncernu VW – vize nemá tradiční kabinu pro řidiče, pouze vysoký lakovaný panel připomínající tradiční siluetu tahače. 

Multivan využije v nové generaci platformu MQB, která má model po stránce jízdních vlastností více přiblížit osobním modelům značky.  Více v článku...

Multivan využije v nové generaci platformu MQB, která má model po stránce jízdních vlastností více přiblížit osobním modelům značky. Více v článku...

K zatím poslední  řadě užitkáčů T6.1  ušel původní Volkswagen Multivan opravdu dlouhou cestu.

K zatím poslední řadě užitkáčů T6.1 ušel původní Volkswagen Multivan opravdu dlouhou cestu.

Ikona velkoprostorových vozů letos slaví 35 let od uvedení a snad bude i řádně oslavena na již šestnáctém Velkém Transportersrazu na konci září v Chrustenicích.

Ikona velkoprostorových vozů letos slaví 35 let od uvedení a snad bude i řádně oslavena na již šestnáctém Velkém Transportersrazu na konci září v Chrustenicích.

Sám Volkswagen se přitom nyní ohlíží na minulost Multivanu a dopřává nám pohled do zákulisí jeho vzniku.

Sám Volkswagen se přitom nyní ohlíží na minulost Multivanu a dopřává nám pohled do zákulisí jeho vzniku.

Německá automobilka představila svou novinku v září 1985 na frankfurtském autosalonu, a to jako nový model řady T3, jehož záměrem bylo zákazníkům nabídnout crossover kombinující to nejlepší ze tří světů:

Německá automobilka představila svou novinku v září 1985 na frankfurtském autosalonu, a to jako nový model řady T3, jehož záměrem bylo zákazníkům nabídnout crossover kombinující to nejlepší ze tří světů:

...jízdní vlastnosti a rozměry osobního automobilu, vnitřní prostor MPV a mnohostrannost kompaktního kempovacího vozu.

...jízdní vlastnosti a rozměry osobního automobilu, vnitřní prostor MPV a mnohostrannost kompaktního kempovacího vozu.

Historie vývoje Multivanu však sahá až na začátek 80. let. Odborníci na marketing a prodej značky Volkswagen v Hannoveru tehdy zjistili, že velký počet zákazníků používá T3 také k soukromým účelům.

Historie vývoje Multivanu však sahá až na začátek 80. let. Odborníci na marketing a prodej značky Volkswagen v Hannoveru tehdy zjistili, že velký počet zákazníků používá T3 také k soukromým účelům.

Třetí generace užitkového Transporteru totiž nahradila díky své praktičnosti v mnoha rodinách a u sportovně založených lidí, například u surfařů, osobní vozy, které byly často jen o málo kratší, ale uvnitř nabízely výrazně méně prostoru.

Třetí generace užitkového Transporteru totiž nahradila díky své praktičnosti v mnoha rodinách a u sportovně založených lidí, například u surfařů, osobní vozy, které byly často jen o málo kratší, ale uvnitř nabízely výrazně méně prostoru.

Poptávka po moderním autě s rozsáhlou využitelností prostě byla na místě.

Poptávka po moderním autě s rozsáhlou využitelností prostě byla na místě.

Na přelomu 70. a 80. let si mohli zákazníci dodatečně přestavět běžný T3 díky modulárně koncipované nabídce kempovacího vybavení Mosaik Joker, které zahrnovalo například skříňky nebo sklopné lůžko.

Na přelomu 70. a 80. let si mohli zákazníci dodatečně přestavět běžný T3 díky modulárně koncipované nabídce kempovacího vybavení Mosaik Joker, které zahrnovalo například skříňky nebo sklopné lůžko.

Lépe situovaní fanoušci kempování si dokonce mohli objednat kompaktní obytný automobil Joker od společnosti Westfalia.

Lépe situovaní fanoušci kempování si dokonce mohli objednat kompaktní obytný automobil Joker od společnosti Westfalia.

Nyní však inženýři dostali požadavek na moderní interiér osobního auta pro každodenní provoz, který by zaplnil mezeru mezi Jokerem a až osmimístným MPV Caravelle.

Nyní však inženýři dostali požadavek na moderní interiér osobního auta pro každodenní provoz, který by zaplnil mezeru mezi Jokerem a až osmimístným MPV Caravelle.

Ze společného vývoje společností Volkswagen a Westfalia vzešly tři různé koncepty. Jeden s nízkou skříní vlevo vzadu, další se dvěma demontovatelnými a sklopnými samostatnými sedadly vzadu a poslední s pevným sedadlem vzadu a chladicím boxem.

Ze společného vývoje společností Volkswagen a Westfalia vzešly tři různé koncepty. Jeden s nízkou skříní vlevo vzadu, další se dvěma demontovatelnými a sklopnými samostatnými sedadly vzadu a poslední s pevným sedadlem vzadu a chladicím boxem.

Všechny verze měly společnou zadní sedadlovou lavici pro tři osoby, po jejímž sklopení vznikla plocha pro spaní.

Všechny verze měly společnou zadní sedadlovou lavici pro tři osoby, po jejímž sklopení vznikla plocha pro spaní.

VW upřednostnil varianty se dvěma samostatnými sedadly a s jedním samostatným sedadlem a chladicím boxem. Koncept modelu Multivan byl tak na světě.

VW upřednostnil varianty se dvěma samostatnými sedadly a s jedním samostatným sedadlem a chladicím boxem. Koncept modelu Multivan byl tak na světě.

V prospektech Volkswagenu jste se mohli o zbrusu novém Multivanu v roce 1985 dočíst třeba tohle:

V prospektech Volkswagenu jste se mohli o zbrusu novém Multivanu v roce 1985 dočíst třeba tohle:

„S velmi kvalitním podvozkem jezdí jako osobní vůz a stejně snadno se i ovládá. Díky své ideální konstrukci a promyšlenému rozdělení obestavěného prostoru nabízí však mnohem více místa...

„S velmi kvalitním podvozkem jezdí jako osobní vůz a stejně snadno se i ovládá. Díky své ideální konstrukci a promyšlenému rozdělení obestavěného prostoru nabízí však mnohem více místa...

...Automobil pro rodinu, cestování, volný čas, koníčky, nocleh a městský provoz.“

...Automobil pro rodinu, cestování, volný čas, koníčky, nocleh a městský provoz.“

Předností Multivanu byla jeho výbava. Místo pro až 6 osob, komfortní sedadla, vpředu nastavitelná, samostatné sedadlo s odkládací schránkou vzadu...  Více v článku...

Předností Multivanu byla jeho výbava. Místo pro až 6 osob, komfortní sedadla, vpředu nastavitelná, samostatné sedadlo s odkládací schránkou vzadu... Více v článku...

Mezi další novinky u Volkswagenu patří upoutávka na novou generaci velkoprostorového modelu Mutlivan s interním označením T7. Snímek přídě ukazuje stylový panel LED světlometů s výraznou grafikou.
...ale také nákres plně autonomního tahače pod značkou MAN, patřící do koncernu VW – vize nemá tradiční kabinu pro řidiče, pouze vysoký lakovaný panel připomínající tradiční siluetu tahače. 
Multivan využije v nové generaci platformu MQB, která má model po stránce jízdních vlastností více přiblížit osobním modelům značky.  Více v článku...
K zatím poslední  řadě užitkáčů T6.1  ušel původní Volkswagen Multivan opravdu dlouhou cestu.
22
Fotogalerie

Nový VW Multivan T7 ušetří prostor díky moderní technice. Takto bude vypadat uvnitř

Premiéra sedmé generace civilní dodávky se blíží. Automobilka se v předstihu podělila o další zajímavé informace.

Multivan aktuální verze T6.1 se zanedlouho vydá do důchodu, nahradí ho vůz na platformě MQB, díky níž bude moci využívat techniku na úrovni současné doby (aktuální model stojí na platformě 7H / 7J, kterou měl i předchůdce T5 z roku 2003).

Již nyní víme, že bude novinka prodávána výhradně s automatickou převodovkou DSG, ovládanou přepínačem shift-by-wire, známým ze současných novějších Volkswagenů. To umožnilo designérům interiéru umístit přepínač vedle obrazovky infotainmentu, do prostoru tak z palubní desky nebude vystupovat páka.

Cesta k tomuto řešení byla vcelku dlouhá – verze T3 a T4 měly klasickou dlouhou řadicí páku, u T5 a T6 se řazení přesunulo na palubní desku. Novému modelu samozřejmě nebude chybět volný prostor s plochou podlahou mezi předními sedadly, který umožňuje průchod do zadní části vozu.

Volkswagen T7 bude nabízena i jako plug-in hybrid a užitkový Transporter s ní nově nebude mít mnoho společného – poprvé bude stát na zcela jiném technickém základu, konkrétně od Fordu. Elektrické provedení pak bude zcela specifické, bude vycházet z konceptu ID.Buzz. Vnitřek nové T7 ukazuje přiložené video.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud