Šestiválcový benzin s výkonem 206 kW, automatická převodovka a pohon všech kol. To vše zalité zelenou metalízou a v hnědé kůži. Někdo Atlas?
Volkswagen Atlas je českému oku většinou neznámé auto, vyrábí se od roku 2017 pro Severní Ameriku a prodává se třeba i v Číně jako Teramont. Je to jedna z největších aplikací platformy MQB a má pro Ameriku typické svalnaté tvary. Nejbližším příbuzným je v Evropě Touareg, nicméně Atlas je ještě o trochu větší. Zatímco současná generace má na délku 4878 mm, Atlas měří 5040 mm.
Atlas má rozvor 2980 mm a široký je 1990 mm. Pro našince by mohl být vůz zajímavý především motorem. Přeci jenom jde o Ameriku, takže je pod kapotou velký benzinový motor, konkrétně EA390 CDVC, tedy 3.6 VR6 FSI naladěný na výkon 206 kW (280 koní) v 6200 otáčkách a s krouťákem 350 N.m v rozmezí 2500 až 5000 otáček.
Sem tam ale někdo nějaký kousek doveze do Česka, takže jezdit s Atlasem po našich silnicích není až takový problém. Jeden z právě nabízených vyjde na 1.798.000 Kč, má najeto 11.205 kilometrů a pochází z roku 2020. V české inzerci jsme našli obdobný Touareg s motorem 3.0 TDI (210 kW) s najetými 10.200 kilometry, s automatem a cenou 1.839.000 Kč.
Ve výbavě nabízeného Atlasu najdete deset airbagů, navigaci, multifunkční volant, parkovací kameru, panoramatickou střechu, přední mlhovky, klimatizovanou přihrádku, dešťový senzor nebo vyhřívání volantu, sedadel, předního skla, ostřikovačů čelního skla nebo zrcátek. Klimatizace je třízónová a v zimě se budou hodit i odvětrávaná sedadla. Atlas disponuje pohonem všech kol včetně uzávěrky diferenciálu EDS.