BMW M340i xDrive BMW

BMW M340i xDrive | BMW

BMW M340i xDrive BMW

BMW M340i xDrive | BMW

BMW M340i xDrive BMW

BMW M340i xDrive | BMW

BMW M340i xDrive BMW

BMW M340i xDrive | BMW

BMW M340i xDrive BMW

BMW M340i xDrive | BMW

BMW M340i xDrive BMW

BMW M340i xDrive | BMW

BMW M340i xDrive BMW

BMW M340i xDrive | BMW

BMW M340i xDrive BMW

BMW M340i xDrive | BMW

BMW M340i xDrive BMW

BMW M340i xDrive | BMW

BMW M340i xDrive BMW

BMW M340i xDrive | BMW

BMW M340i xDrive BMW

BMW M340i xDrive | BMW

BMW M340i xDrive BMW

BMW M340i xDrive | BMW

BMW M340i xDrive BMW
BMW M340i xDrive BMW
BMW M340i xDrive BMW
BMW M340i xDrive BMW
12
Fotogalerie

BMW M340i xDrive detailněji: Ostrý mezistupeň má 374 koní a launch control

BMW nám odhaluje podrobnější informace o nejvýkonnější standardní verzi nové řady 3. Mezistupeň před vrcholnou M3 nevypadá vůbec špatně.

Před zahájením letošního autosalonu v Los Angeles BMW detailněji představuje novou řadu 3 (G20) v provedení M340i xDrive, která bude řazena těsně pod novou generaci M3. Nejvýkonnější standardní variantu od M Performance jsme už zmiňovali během oficiálního představení nové trojky, teď však o ní známe mnohem více podrobnějších informací.

Pod kapotou verze M340i xDrive se tedy objeví turbodmychadlem přeplňovaný řadový šestiválec o objemu tří litrů, který zajistí výkon 275 kW (374 koní) a rovných 500 Nm točivého momentu. Díky tomu se jedná o dosud nejvýkonnější „trojkové“ BMW nepatřící do nejvyšší samostatné řady špičkových modelů divize M.

Model je standardně vybaven systémem pohonu všech kol xDrive, který je však naladěn k preferování pohonu spíše zadních kol. Stejně tak je standardem i osmistupňová automatická převodovka Steptronic ve sportovním provedení, která zahrnuje i funkci řízené kontroly startu, tedy takzvaný „launch control“ pro co nejlepší odpich z místa. Z nuly na 100 km/h tak M340i xDrive vystřelí za 4,4 vteřiny a maximálně dosáhne rychlosti 250 km/h.

Novinka je poté standardně vybavena řadou dílů M Sport. Nechybí sportovní podvozek snižující světlou výšku o 10 mm, variabilní posilovač řízení, sportovní diferenciál, silnější a odolnější brzdový systém nebo 18palcová M kola z lehké slitiny. Adaptivní M podvozek je dostupný za příplatek. Zvukový projev šestiválce je poté zvýrazněn sportovním výfukovým systémem s dvojicí koncovek s klapkami, které se otevřenou při zvolení jízdních režimu Sport či Sport+.

Po stránce designu dostává M340i xDrive taktéž aerodynamický paket karoserie s agresivnějšími nárazníky, jinou mřížkou v „ledvinkách“ na přídi a nepatrným spoilerem na zádi. Doplňky jako rámečky, lišty, kryty zrcátek či loga na voze jsou pak zbarvená do metalického odstínu Cerium Grey.

Uvnitř naleznete standardně sportovní sedačky a volant, specifické polstrování v kombinaci materiálu Sensatec a Alcantary, tmavě šedé stropnice, obložení v hliníkovém provedení a také digitální přístrojový panel, na němž nesmí chybět logo M340i.

Cenovky BMW M340i xDrive zatím neznáme. Do prodeje v Evropě zamíří model teprve v červenci příštího roku.

BMW řada 3

BMW řady 3 platí v podstatě za synonymum „malého“ sportovního sedanu. Současná verze F30 (sedan), resp. F31 (kombi) má opět tradiční zadní pohon, ale stále více zákazníků volí čtyřkolku xDrive.

Ceny, motory, data • BMW řady 3 Touring • Nové motory • Test BMW 330i • Historie BMW řady 3

Doporučujeme

Články odjinud