6
Fotogalerie

Alpina B5 Bi-Turbo: B5 F10 detailně

Po prvních kusých informacích vám konečně můžeme důkladně popsat novinku od Alpiny v její plné kráse. Nabízí 507 koní a 307 km/h.

Pod kapotou nové Alpiny B5 na bázi poslední generace BMW 5 s interním označením F10 se skrývá stejné srdce, jež pohání také dříve uvedený velký sedan B7. Tento celohliníkový vidlicový osmiválec s objemem 4,4 l tedy disponuje párem nových turbodmychadel, jež mu umožňují dosahovat výkonu 507 koní (373 kW) již při 5 500 ot./min. a točivého momentu plných 700 Nm v rozmezí od 3 000 do 4 750 ot./min. Dmychadla pracují paralelně, každé z nich tedy plní jednu řadu válců. Jejich vývoj probíhal za spolupráce Alpiny se specialistou Honeywell-Garrett, v porovnání s předchozí verzí s mechanickým kompresorem údajně nové uspořádání zaručuje vyšší výkon v širším pásmu otáček.

Změn doznalo též chlazení stlačovaného vzduchu (dva tepelné výměníky voda-vzduch) i celého motoru, kvůli vyšším tlakům a teplotám byly pro tento motor u specializované firmy Mahle vyvinuty nové písty. Pohonná jednotka disponuje specifickým výkonem 115,3 koně na litr objemu, použití standardních soustav přímého vstřikování paliva a řízení ventilů Double VANOS zajišťuje nové Alpině B5 průměrnou spotřebu 10,8 l/100 km a emise CO2 ve výši 252 g/km.

Alpina B5 oficial 1.jpg Alpina B5 oficial 2.jpg Alpina B5 oficial 3.jpg

Na motor navazuje osmistupňová automatická převdovka Switch Tronic vyvinutá společností ZF. Její řazení se má vyznačovat dokonalou kombinací komfortu a bleskovými reakcemi na provozní podmínky a pokyny řidiče, realita ale tak růžová zřejmě nebude. Pracuje zcela samočinně, případně podle impulzů z tlačítek na volantu. Alpina B5 zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,7 s a dosáhne rychlosti 307 km/h, o potřebné zpomalení se starají nové brzdy s kotouči o průměru 374 mm vpředu a 370 mm vzadu.

Zcela přepracovány byly závěsy kol s nepatrně kratšími pružinami a modifikovanými rameny. Tlumení je řízeno elektronicky (VDC), celkově se má Alpina B5 vyznačovat ostřejšími jízdními vlastnostmi, ovšem při zachování komfortu potřebného k pohodlnému každodennímu cestování. K celkovému dojmu přispívají dvacetipalcové lité ráfky tradičního designu obouvající pneumatiky Michelin Pilot Super Sport o rezměrech 255/35 ZR20 vpředu a 285/30 ZR20 vzadu.

Při prvním pohledu si všimneme dalších prvků, jež odkazují na bohatou tradici značky Alpina v prvotřídním ladění vozů BMW. Za povšmnutí stojí velmi kompaktní zadní partie vozu s integrovanými dvěma páry koncovek výfuků. Difuzor je velmi decentní, přesto se však spolu s dalšími aerodynamickými prvky údajně podílí na snížení vztlaku až o 60 % vpředu a 30 % vzadu.

Interiér se vyznačuje kvalitním celokoženým čalouněním, novými a všestranně stavitelnými sedadly nebo navigačním systémem s rozhraním Bluetooth. Přístrojový štít dostal modré stupnice korespondující barevným laděním s typickým logem na středu ručně obšívaného volantu. Palubní deska je obložena myrtovým dřevem ze stromů, jež jsou pěstovány na americkém pacifickém pobřeží speciálně k tomuto účelu.

Cena novinky zatím není známa, dostupná by však měla být již letos na podzim po premiéře na pařížském autosalonu.

Alpina B5 oficial 4.jpg Alpina B5 oficial 5.jpg Alpina B5 oficial 6.jpg
Alpina B5 F10 Bi-Turbo

BMW řada 5

Po výstředním designovém experimentu u generace E60 se pětkové BMW vrátilo ke konzervativnímu vzhledu. Pořád se vyrábí se zadním pohonem, stále více zákazníků ale volí čtyřkolku xDrive.

Test BMW 520d xDrive Sedan • BMW řady 5 Touring​ • Elektromobil • Facelift • Historie BMW řady 5 •Test BMW 545e xDrive

Doporučujeme

Články odjinud