Nová řada 5 dostala nejsilnější vznětovou motorizaci. Pohonné ústrojí pochází z řady 7.
Na plnotučnou verzi M5 si zájemci počkají minimálně do letošního listopadu. Mezitím nám BMW servíruje již druhou "slabší" variantu s písmenem M v názvu. Po M550i je tu M550d.
Novinku pohání třílitrový vznětový šestiválec. Zatímco v minulé generaci F10 si vystačil s trojicí turbodmychadel, nyní jsou tu rovnou čtyři jednokomorové, z nichž polovina je menších nízkotlakých a druhá dvojice pomůže ve vyšších otáčkách. Jednotka pochází z modelu 750d, se kterým sdílí i výkonové parametry.
Výkon dosahuje 294 kW a točivý moment 760 N.m. Už těsně nad volnoběžnými otáčkami je díky nejmenšímu turbodmychadlu k dispozici již 450 N.m. Sedan z 0-100 km/h zrychlí za 4,4 sekundy, kombi je na této metě o dvě desetiny pomaleji. Maximální rychlost je u obou vozů v rámci gentlemanské dohody německých automobilek elektronicky limitována na 250 km/h. Standardně je vůz vybaven pohonem čtyř kol xDrive.
Zvenčí nejsilnější diesel poznáte podle speciálního bodykitu, šedých doplňků či větších obdelníkových koncovek výfuku. V interiéru se odlišuje elektricky ovládanými sportovními sedadly nebo specifickými pedály a volantem.
Nejdříve bude dostupná verze sedan, konkrétně od července letošního roku. Kombi Touring, které si můžete prohlédnout ve fotogalerii, dorazí na přelomu roku.
Podívejte se na kompletní fotogalerii novinky: