Porsche opět zabalilo dynamiku supersportu do každodenního kabátku.
Vlajkovou lodí německých sportovních kupé s motorem vzadu se nyní oficiálně stává model 911 Turbo S. Nové Porsche světu představil ambasador značky a bývalý jezdec Formule 1 Mark Webber. Novinka bude zákazníkům k mání v obou karosářských variantách - kupé i kabriolet.
Turbo S má upravenou aerodynamiku pro lepší proudění vzduchu a tudíž větší přítlak. Tomu napomáhají i automaticky nastavitelné průduchy v předním nárazníku, upravený zadní difuzor a i nové nasávací otvory nad zadními blatníky. Poslední zmíněné otvory sice trochu rozbíjí ucelený design, ale zase přidávají na agresivitě.
Novinka je širší (o 45 milimetrů vpředu a o 20 milimetrů vzadu). Širší je samozřejmě i rozchod kol. 20palcová kola vpředu a 21palcová vzadu zůstávají. V rámci příplatkové výbavy pak bude možné vybavit vůz speciálním adaptivním podvozkem, který vůz o 10 milimetrů sníží nebo také sportovními výfuky s nastavitelnými klapkami.
Matrix LED světlomety budou pro vůz standardem. Bez příplatku nabídne Turbo S i kožené čalounění interiéru, karbonové obložení a světlé doplňky. Nic vám ale samozřejmě nebude bránit svěřit svůj nový vůz do rukou mistrů z divize Porsche Exclusive Manufaktur. Zajímavostí je speciální prošívání sedadel, které odkazuje na model 911 z roku 1974.
Oproti předchůdci posílilo Turbo S o 51 kW (70 koní). Celkový výkon tak činí 478 kW (650 koní) a 800 N.m točivého momentu. Díky speciálně nastavené převodovce (7stupňová PDK) přesně pro tento vůz, zvládne stuttgartský tryskáč stovku za 2,7 sekundy (z 0 na 200 km/h za 8,9 s). Ručička rychloměru se zastaví až na hranici 330 km/h.
Turbo S za svou agresi vděčí upravenému motoru z výchozí Carrery. Ten má nyní dvojici větších turbodmychadel, kompletně přepracovaný chladící systém a upravené piezoelektrické vstřikovače. Vlajková loď Porsche bude vybavena upraveným pohonem všech čtyř kol, který bude umět poslat na přední nápravu více jak polovinu točivého momentu.
V roce 2025 bude polovina flotily Porsche elektrifikovaná. Spalovací motory budou do té doby podrobovány zkouškám efektivnosti. Pokud to bude vypadat takhle, vůbec se nebudeme zlobit.