Auto si pan Adámek přijel převzít přímo do továrny. Při přebírání Toyoty Aygo mu asistoval jeho sedmiletý syn.

Auto si pan Adámek přijel převzít přímo do továrny. Při přebírání Toyoty Aygo mu asistoval jeho sedmiletý syn.

Při instalaci jednotlivých součástek do karosérie vozu se dělníci řídí pomocí listu, který má vůz po celou dobu montáže připevněný ke kapotě.

Při instalaci jednotlivých součástek do karosérie vozu se dělníci řídí pomocí listu, který má vůz po celou dobu montáže připevněný ke kapotě.

Patřičné součástky na ta správná pracoviště se zavážejí těmito vláčky.

Patřičné součástky na ta správná pracoviště se zavážejí těmito vláčky.

Zde jsou připravené nalakované přední nárazníky. Musí být seřazeny tak, aby dělník mohl nasadit červený díl na Peugeot, kam patří, a ne třeba na žlutý Citröen.

Zde jsou připravené nalakované přední nárazníky. Musí být seřazeny tak, aby dělník mohl nasadit červený díl na Peugeot, kam patří, a ne třeba na žlutý Citröen.

Logistika je skutečně velice propracovaná.

Logistika je skutečně velice propracovaná.

Nárazník je poměrně velká součástka.

Nárazník je poměrně velká součástka.

V továrně nyní pracuje 2800 lidí. Pracují ve dvou osmihodinových směnách pět dní v týdnu. Vloni takto zvládli vyrobit 220 tisíc aut.

V továrně nyní pracuje 2800 lidí. Pracují ve dvou osmihodinových směnách pět dní v týdnu. Vloni takto zvládli vyrobit 220 tisíc aut.

Správě vložit do vozu takto velký díl, jako je podlahový koberec, chce cvik.

Správě vložit do vozu takto velký díl, jako je podlahový koberec, chce cvik.

Někdy, jako v tomto případě, kde se usazuje zadní sklo, pomáhají dělníkům manipulátory.

Někdy, jako v tomto případě, kde se usazuje zadní sklo, pomáhají dělníkům manipulátory.

Velká část dílů se jen nasadí na správné místo a zacvakne. jako tento spojler.

Velká část dílů se jen nasadí na správné místo a zacvakne. jako tento spojler.

Vozy se po továrně pohybují ve dvou úrovních. Před určitými operacemi sjíždějí dolů...

Vozy se po továrně pohybují ve dvou úrovních. Před určitými operacemi sjíždějí dolů...

Téměř celou montážní linku absolvují vozy bez dveří. To proto, aby do interiéru mohli mít dělníci lepší přístup.

Téměř celou montážní linku absolvují vozy bez dveří. To proto, aby do interiéru mohli mít dělníci lepší přístup.

Zde ještě čekají sedačky na to, než přijde řada na jejich montáž.

Zde ještě čekají sedačky na to, než přijde řada na jejich montáž.

Dveře také musí sjet ke správnému vozu až v ten pravý okamžik.

Dveře také musí sjet ke správnému vozu až v ten pravý okamžik.

Jednou z nejodbornějších prací při výrobě je montáž pohonné jednotky. Některé operace se dělají zdola.

Jednou z nejodbornějších prací při výrobě je montáž pohonné jednotky. Některé operace se dělají zdola.

Hotový vůz se zkouší na válcích.

Hotový vůz se zkouší na válcích.

Dále vlastní silou pokračuje do speciální komory

Dále vlastní silou pokračuje do speciální komory

Tlakovou vodou se vyzkouší, zda do něho nezatéká.

Tlakovou vodou se vyzkouší, zda do něho nezatéká.

Tato trojice se vyráběla v prvních letech výroby.

Tato trojice se vyráběla v prvních letech výroby.

Takto vypadaly po první modernizaci v roce 2008

Takto vypadaly po první modernizaci v roce 2008

A takto po té druhé v roce 2012

A takto po té druhé v roce 2012

Pro různé výstavy vzniklo několik showcarů. Tento patří k nejobdivovanějším.

Pro různé výstavy vzniklo několik showcarů. Tento patří k nejobdivovanějším.

Nová generace vozů se představila v roce 2014.

Nová generace vozů se představila v roce 2014.

Nabízí se i ve verzi s otevíratelnou textilní střechou.

Nabízí se i ve verzi s otevíratelnou textilní střechou.

Interiér je jednoduchý, ale nápaditý.

Interiér je jednoduchý, ale nápaditý.

Hesla o kvalitě jsou v továrně téměř všude. Snad bude s kvalitou spokojen i vlastník třímilióntého auta.

Hesla o kvalitě jsou v továrně téměř všude. Snad bude s kvalitou spokojen i vlastník třímilióntého auta.

Při instalaci jednotlivých součástek do karosérie vozu se dělníci řídí pomocí listu, který má vůz po celou dobu montáže připevněný ke kapotě.
Patřičné součástky na ta správná pracoviště se zavážejí těmito vláčky.
Zde jsou připravené nalakované přední nárazníky. Musí být seřazeny tak, aby dělník mohl nasadit červený díl na Peugeot, kam patří, a ne třeba na žlutý Citröen.
Logistika je skutečně velice propracovaná.
26
Fotogalerie

V Kolíně vyrobili již tři miliony miniaut. Podívejte se, jak to dělají

Základní kámen automobilky, která je společným projektem francouzského koncernu PSA a japonské Toyoty, byl v Ovčárech u Kolína položen v roce 2002, o tři roky později začala sériová výroba.

Ota Adámek z Prahy se stal majitelem třímilióntého vozu, který vyrobili v kolínské továrně TPCA. Ve fotogalerii vám ukážeme, jak se vozy Toyota Aygo, Citröen C1 a Peugeot 108 vyrábějí:

a DSC_0766.JPGb DSC_0738.JPGc DSC_0732.JPG

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, od roku 2021 patřící do skupiny Stellantis.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

Doporučujeme

Články odjinud