| Škoda Enyaq iV 80x Sportline Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline | Foto: Škoda Auto

| Škody Enyaq 80 iV Foto: Vladimír Kadera

| Škody Enyaq 80 iV | Foto: Vladimír Kadera

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline Foto: Škoda Auto
| Škoda Enyaq iV 80x Sportline Foto: Škoda Auto
| Škoda Enyaq iV 80x Sportline Foto: Škoda Auto
| Škoda Enyaq iV 80x Sportline Foto: Škoda Auto
12
Fotogalerie

Po Enyaqu kupé chystá Škoda další EV crossover. Velký kufr bude stále prioritou

Oliver Stefani se trochu rozpovídal, co můžeme čekat od Škody po stránce dalších elektromobilů.

Do portfolia elektromobilů Škody už pomalu míří stylová „kupé“ varianta Enyaqu iV se splývající zádí, jejíž maskové prototypy už byly zachyceny při testování. Britskému Autocaru teď nicméně šéfdesignér mladoboleslavské značky Oliver Stefani naznačil, co můžeme čekat dále. A přestože máme očekávat menší elektromobil než Enyaq iV, prostorem bude chtít opět zaujmout.

„Prostornost je pro nás velmi důležitá. Jde o praktičnost. Lidem se líbí a je to něco, čeho se určitě nevzdáme. Každá značka musí hrát svou roli,“ uvedl Stefani. Škoda by si tedy příchodem menšího crossoveru na baterky udržela charakter praktické značky. Stejným způsobem již po stránce vnitřního prostoru vede Enyaq iV před sourozencem VW ID.4.

„Velký a přístupný kufr už najdete na Enyaqu. A ve srovnání s dalšími sourozenci na stejné platformě má rovněž nejdelší zadní převis,“ upřesnil Stefani. Autocar tedy očekává, že následující elektromobil Škody sice využije menší platformu MEB, tedy základ VW ID.3, ale opět by mohl o něco většími rozměry nabídnout prostornější kufr i kabinu.

Podle Stefaniho bude velký kufr škodovek nadále důležitým aspektem již při navrhování designu vozu. „Jsme 100% přesvědčeni, že i s velkým kufrem můžeme navrhnout pěkné, atraktivní auto,“ dodal. Na druhou stranu se ale budoucí elektromobily začnou designem pomalu stranit od modelů se spalovacími motory.

„Enyaq očividně navazuje na spalovací modely v nabídce, protože jde zatím o náš jediný elektromobil a chtěli jsme, ať zapadne do rodiny. Jakmile se ale bude nabídka elektromobilů rozšiřovat, myšlenku designu těchto vozů rozvineme mnohem více,“ uvedl šéfdesignér. „Ještě nevíme, kudy se vydáme, ale určitě nestojíme na místě. Budou více moderní a příhodnější pro samotný trh a očekávání zákazníků, stále však musí být Škodou,“ dodal Stefani.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud