Verze se spalovacími motory už do prodeje vstoupily a teď přichází k zájemcům v Česku i elektrické varianty modelů 208 a 2008.
Už také v Česku zavádí Peugeot do prodeje elektrický hatchback e-208, jehož koncernového sourozence Corsu-e stihl Opel vypustit mezi zájemce o chlup dříve. Se začátkem prodeje e-208 nicméně francouzská značka rozjíždí i prodej elektrického crossoveru e-2008. Oba Peugeoty (a ani Opel) se technikou neliší, cenovky jsou si také podobné a rovněž ve výbavě nenajdete zásadní rozdíly.
Peugeoty e-208 i crossover e-2008 tedy používají elektromotor o výkonu 100 kW (136 koní) a točivém momentu 260 N.m, poháněna jsou přední kola a baterie s kapacitou 50 kWh má zajistit dojezd 340 km (WLTP) v případě e-208, respektive 310 km (WLTP) v případě e-2008. U veřejných rychlonabíjecích stanic lze dosáhnout 80% kapacity akumulátoru za 30 minut.
U e-208 se poté může zdát, že na trh přichází dražší než sourozenec Opel e-Corsa. U Peugeotu nicméně najdete v základní výbavě prvky, za které si u Opelu musíte dodatečně připlatit (například třífázová 11kW palubní nabíječka), proto o něco vyšší cenovka. Také Peugeot však se zavedením prodeje uvádí akční cenovky. Oba modely tak zvýhodňuje o 60.000 Kč.
Základní výbava e-Allure je pro e-208 a e-2008 identická. U hatchbacku začínáte na akční cenovce 810.000 Kč, zatímco crossover startuje na akčních 840.000 Kč. Standardně čekejte šest airbagů, tempomat s omezovačem rychlosti, balíček asistenčních systémů (rozpoznávání značek, varování před vybočením z pruhu, sledování únavy řidiče, automatické krizové brzdění), LED světlomety, multifunkční kožený volant, digitální přístrojový štít, 7palcový infotainment (s Apple CarPlay a Android Auto), elektricky ovládaná přední i zadní okna, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, automatickou klimatizaci nebo hliníková 16palcová kola.
U e-2008 se poté objevuje i výbava e-GT Line (u e-208 není dostupná), která základní e-Allure rozšiřuje o přední full-LED světlomety včetně mlhovek s přisvěcováním do zatáček a automatickým přepínáním dálkových světel, ambientní osvětlení interiéru, zatmavená zadní okna, sportovněji tvarovaná přední sedadla, černou stropnici, hliníkové pedály, černě lakovanou střechu a sportovněji střižené nárazníky e-GT Line. Takto vybavené e-2008 začíná na akční částce 880.000 Kč.
Vrcholem je nakonec výbava e-GT, se kterou vychází e-208 na minimálně 895.000 Kč, zatímco e-2008 startuje od 925.000 Kč. Tady čekejte v obou případech i adaptivní tempomat, asistent udržování jízdy v pruhu, sledování mrtvého úhlu, 10palcový infotainment s navigací, bezklíčový přístup, zmíněné full-LED přední světlomety a zatmavená zadní okna, čalounění Alcantarou, vyhřívání předních sedadel, exteriérové doplňky e-GT (pro e-2008) a hliníková 18palcová kola (e-2008), respektive 17palcová (e-208).
Ceníky obou elektromobilů jsou platné do odvolání, takže uvidíme, jak dlouho Peugeotu akční ceny vydrží. Při financování s Peugeot Finance navíc dostanete k vozům zimní pneumatiky zdarma.
Peugeot e-208 – technické údaje a české ceny |
Pohon |
elektromotor |
Největší výkon [kW] |
100 |
Točivý moment [N.m] |
260 |
Max. rychlost [km/h] |
150 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
zatím neupřesněno |
Kapacita akumulátoru [kWh] |
50 |
Max. dojezd WLTP [km] |
340 |
Dobíjení DC 100 kW na 80 % [min] |
cca 30 |
Provozní hmotnost [kg] |
1530 |
Akční cena e-Allure [Kč] |
810.000 |
Akční cena e-GT [Kč] |
895.000 |
Akční ceny jsou zvýhodněním 60.000 Kč pro všechny výbavy. Ceník platí do odvolání. |
Peugeot e-2008 – technické údaje a české ceny |
Pohon |
elektromotor |
Největší výkon [kW] |
100 |
Točivý moment [N.m] |
260 |
Max. rychlost [km/h] |
150 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
zatím neupřesněno |
Kapacita akumulátoru [kWh] |
50 |
Max. dojezd WLTP [km] |
310 |
Dobíjení DC 100 kW na 80 % [min] |
cca 30 |
Provozní hmotnost [kg] |
1623 |
Akční cena e-Allure [Kč] |
840.000 |
Akční cena e-GT Line [Kč] |
880.000 |
Akční cena e-GT [Kč] |
925.000 |
Akční ceny jsou zvýhodněním 60.000 Kč pro všechny výbavy. Ceník platí do odvolání. |