Ferrari jde do elektromobilů od roku 2025.

Ferrari jde do elektromobilů od roku 2025.

Nejde o žádnou limitovanou edici nebo výrobu na zakázku. Tohle je produkční model, který zaujímá místo vlajkové lodi značky. Je také prvním sériovým modelem Ferrari s full-hybridním pohonem. | Ferrari SF90 Foto: Ferrari

Nejde o žádnou limitovanou edici nebo výrobu na zakázku. Tohle je produkční model, který zaujímá místo vlajkové lodi značky. Je také prvním sériovým modelem Ferrari s full-hybridním pohonem. | Ferrari SF90 | Foto: Ferrari

Uprostřed hřmí zpěvný a cenou pro nejlepší motor ověšený matador značky F154. Dvakrát přeplňovaná V8 byla kompletně přepracována a navrch jí Italové věnovali tři elektromotory, dva vpředu a jeden vzadu, mezi motorem a převodovkou. | Ferrari SF90 Foto: Ferrari

Uprostřed hřmí zpěvný a cenou pro nejlepší motor ověšený matador značky F154. Dvakrát přeplňovaná V8 byla kompletně přepracována a navrch jí Italové věnovali tři elektromotory, dva vpředu a jeden vzadu, mezi motorem a převodovkou. | Ferrari SF90 | Foto: Ferrari

Výsledkem je rekordní výkon 1000 koní, který tak sezazuje z trůnu všechna dosavadní produkční Ferrari. Jak již bylo řečeno, na stovku to umí za 2,5 sekundy, dvoustovka tam je za 6,7 sekundy. Zrychlovat pak může až do 340 km/h.  | Ferrari SF90 Foto: Ferrari

Výsledkem je rekordní výkon 1000 koní, který tak sezazuje z trůnu všechna dosavadní produkční Ferrari. Jak již bylo řečeno, na stovku to umí za 2,5 sekundy, dvoustovka tam je za 6,7 sekundy. Zrychlovat pak může až do 340 km/h.  | Ferrari SF90 | Foto: Ferrari

Potěší i ekology, protože umí ujet až 25 km čistě na elektřinu (akumulátor má kapacitu 7,9 kWh). Hybridní ústrojí samozřejmě trochu zamává s tabulkami spotřeby, která zatím nebyla zveřejněna, zrovna v případě tohoto auta bychom se ale divili, kdyby zajímala i někoho jiného než regulátory. Hybridní systém je tady hlavně pro podporu dynamiky a to se také děje. | Ferrari SF90 Foto: Ferrari

Potěší i ekology, protože umí ujet až 25 km čistě na elektřinu (akumulátor má kapacitu 7,9 kWh). Hybridní ústrojí samozřejmě trochu zamává s tabulkami spotřeby, která zatím nebyla zveřejněna, zrovna v případě tohoto auta bychom se ale divili, kdyby zajímala i někoho jiného než regulátory. Hybridní systém je tady hlavně pro podporu dynamiky a to se také děje. | Ferrari SF90 | Foto: Ferrari

V akceleraci z 0 na 100 km/h žádné rychlejší Ferrari, které může na silnice, nenajdete. Vždyť novinka ze Scuderie to zvládne za dvě a půl sekundy. Louis Camilleri, předseda představenstva Ferrari, jej uvedl jako milník v historii. Stačí se na auto podívat a je vám jasné, že to myslí vážně. | Ferrari SF90 Foto: Ferrari

V akceleraci z 0 na 100 km/h žádné rychlejší Ferrari, které může na silnice, nenajdete. Vždyť novinka ze Scuderie to zvládne za dvě a půl sekundy. Louis Camilleri, předseda představenstva Ferrari, jej uvedl jako milník v historii. Stačí se na auto podívat a je vám jasné, že to myslí vážně. | Ferrari SF90 | Foto: Ferrari

Novinka však není jen nejrychlejší. Stojí na zcela nové platformě z karbonu a hliníku. I díky tomu se podařilo dostat celkovou hmotnost vozu na 1570 kg, což je ještě o 15 kg méně než u LaFerrari. Torzní tuhost je pak o 40 % lepší než u jiných platforem značky. | Ferrari SF90 Foto: Ferrari

Novinka však není jen nejrychlejší. Stojí na zcela nové platformě z karbonu a hliníku. I díky tomu se podařilo dostat celkovou hmotnost vozu na 1570 kg, což je ještě o 15 kg méně než u LaFerrari. Torzní tuhost je pak o 40 % lepší než u jiných platforem značky. | Ferrari SF90 | Foto: Ferrari

Úplnou novinkou jsou jízdní režimy eManettino. Jsou čtyři a vedle výchozího hybridního nastavení lze zvolit čistě elektrický pohon eDrive. Pak je tu Performance, kdy motor neustále běží a Qualify, který ze všech čtyřech motorů tahá naprosté maximum. | Ferrari SF90 Foto: Ferrari

Úplnou novinkou jsou jízdní režimy eManettino. Jsou čtyři a vedle výchozího hybridního nastavení lze zvolit čistě elektrický pohon eDrive. Pak je tu Performance, kdy motor neustále běží a Qualify, který ze všech čtyřech motorů tahá naprosté maximum. | Ferrari SF90 | Foto: Ferrari

Takto silné hybridní ústrojí samozřejmě zamotalo hlavu nejenom motorářům. Proto je i osmistupňová převodovka přepracovaná, stejně jako elektronický stabilizační systém (nyní eSSC). Brzdy jsou vybaveny novou technologií „po drátě“ a umí samozřejmě rekuperovat energii. | Ferrari SF90 Foto: Ferrari

Takto silné hybridní ústrojí samozřejmě zamotalo hlavu nejenom motorářům. Proto je i osmistupňová převodovka přepracovaná, stejně jako elektronický stabilizační systém (nyní eSSC). Brzdy jsou vybaveny novou technologií „po drátě“ a umí samozřejmě rekuperovat energii. | Ferrari SF90 | Foto: Ferrari

Novinka byla právě odhalena a je připravena korzovat po Hollywood Hills, Miami Beach, Monaku i Champs-Élysées. Zdroj: Ferrari

Novinka byla právě odhalena a je připravena korzovat po Hollywood Hills, Miami Beach, Monaku i Champs-Élysées. | Zdroj: Ferrari

Pevná střecha vozu se složí za čtrnáct sekund a celý proces se dá uskutečnit i za jízdy v nízkých rychlostech. Větší použití hliníku pak pomohlo s celkovou hmotností, kdy se oproti standardnímu systému RHT ušetřilo 40 kg. Zdroj: Ferrari

Pevná střecha vozu se složí za čtrnáct sekund a celý proces se dá uskutečnit i za jízdy v nízkých rychlostech. Větší použití hliníku pak pomohlo s celkovou hmotností, kdy se oproti standardnímu systému RHT ušetřilo 40 kg. | Zdroj: Ferrari

SF90 Spider má ve standardu i vysouvací zadní okno při stažené střeše. Je to také první plug-in hybridní supersportovní roadster vůbec. Zdroj: Ferrari

SF90 Spider má ve standardu i vysouvací zadní okno při stažené střeše. Je to také první plug-in hybridní supersportovní roadster vůbec. | Zdroj: Ferrari

O pohon se stará ten samý dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 4,0 litru, kterému jsou k ruce tři elektromotory. Výsledný výkon je díky tomu 986 koní a točivý moment činí 800 N.m.  Zdroj: Ferrari

O pohon se stará ten samý dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 4,0 litru, kterému jsou k ruce tři elektromotory. Výsledný výkon je díky tomu 986 koní a točivý moment činí 800 N.m.  | Zdroj: Ferrari

Díky paketu Assetto Fiorano se pak hmotnost vozu udrží na 1670 kg, takže je jen o 100 kg těžší než kupé Stradale. Zdroj: Ferrari

Díky paketu Assetto Fiorano se pak hmotnost vozu udrží na 1670 kg, takže je jen o 100 kg těžší než kupé Stradale. | Zdroj: Ferrari

Díky dobrému sladěné pohonu s těžší karoserií dokáže i Spider akcelerovat z 0 na 100 km/h za 2,5 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti 340 km/h. Zdroj: Ferrari

Díky dobrému sladěné pohonu s těžší karoserií dokáže i Spider akcelerovat z 0 na 100 km/h za 2,5 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti 340 km/h. | Zdroj: Ferrari

Dynamické rozdíly mezi oběma verzemi byste našli až ve vyšších rychlostech, kdy Spider pár desetin pokulhává třeba při sprintu na dvoustovku. Zdroj: Ferrari

Dynamické rozdíly mezi oběma verzemi byste našli až ve vyšších rychlostech, kdy Spider pár desetin pokulhává třeba při sprintu na dvoustovku. | Zdroj: Ferrari

Evropské země se nového vozu dočkají ve druhém čtvrtletí příštího roku. Stejně jako u SF90 Stradale nebude ani tento vůz nějak omezený a vznikne jich tak tolik, kolik se jich objedná. Cena však zatím nebyla zveřejněna. Zdroj: Ferrari

Evropské země se nového vozu dočkají ve druhém čtvrtletí příštího roku. Stejně jako u SF90 Stradale nebude ani tento vůz nějak omezený a vznikne jich tak tolik, kolik se jich objedná. Cena však zatím nebyla zveřejněna. | Zdroj: Ferrari

 Zdroj: Ferrari

| Zdroj: Ferrari

 Zdroj: Ferrari

| Zdroj: Ferrari

Stalo se zvykem, že vrcholné třídy supersportů dostávají i karosářské varianty bez střechy. Neminulo to ani  Ferrari SF90 Stradale , které se poprvé představilo v polovině loňského roku jako první plug-in hybrid značky. Zdroj: Ferrari

Stalo se zvykem, že vrcholné třídy supersportů dostávají i karosářské varianty bez střechy. Neminulo to ani Ferrari SF90 Stradale, které se poprvé představilo v polovině loňského roku jako první plug-in hybrid značky. | Zdroj: Ferrari

Nejde o žádnou limitovanou edici nebo výrobu na zakázku. Tohle je produkční model, který zaujímá místo vlajkové lodi značky. Je také prvním sériovým modelem Ferrari s full-hybridním pohonem. | Ferrari SF90 Foto: Ferrari
Uprostřed hřmí zpěvný a cenou pro nejlepší motor ověšený matador značky F154. Dvakrát přeplňovaná V8 byla kompletně přepracována a navrch jí Italové věnovali tři elektromotory, dva vpředu a jeden vzadu, mezi motorem a převodovkou. | Ferrari SF90 Foto: Ferrari
Výsledkem je rekordní výkon 1000 koní, který tak sezazuje z trůnu všechna dosavadní produkční Ferrari. Jak již bylo řečeno, na stovku to umí za 2,5 sekundy, dvoustovka tam je za 6,7 sekundy. Zrychlovat pak může až do 340 km/h.  | Ferrari SF90 Foto: Ferrari
Potěší i ekology, protože umí ujet až 25 km čistě na elektřinu (akumulátor má kapacitu 7,9 kWh). Hybridní ústrojí samozřejmě trochu zamává s tabulkami spotřeby, která zatím nebyla zveřejněna, zrovna v případě tohoto auta bychom se ale divili, kdyby zajímala i někoho jiného než regulátory. Hybridní systém je tady hlavně pro podporu dynamiky a to se také děje. | Ferrari SF90 Foto: Ferrari
20
Fotogalerie

Vedení Ferrari odsouhlasilo výrobu elektromobilů. První elektrokůň se vzepne za 4 roky

Bylo to nevyhnutelné. Elektrické Ferrari se stane realitou, stejně jako SUV.

Vstup italského výrobce supersportů do světa elektromobilů oznámil předseda představenstva John Elkann na valné hromadě. „Naše interpretace a aplikace těchto technologií v automobilovém sportu i na silničních vozidlech je obrovskou příležitostí, jak přiblížit jedinečnost a vášeň značky Ferrari novým generacím,“ uvedl směrem k novinkám.

A kdy k tomu tedy dojde? Příchod první elektrického Ferrari je potvrzený na rok 2025, což byla dosud jen nepotvrzená informace. Bývalý ředitel značky Louis Camilleri přitom elektromobilům moc nefandil. V roce 2019 novinářům prozradil, že technologie baterií ještě není tam, kde by měla být.

Camilleri odešel z Ferrari na konci minulého roku. Jeho nástupce se stále hledá, dle Elkanna však proces vybírání generálního ředitele teď zrychlují. Kandidátů je sice dost, ale rozhodnuto ještě nebylo. Tento kůň ale nemůže být dlouho bez jezdce, což si představenstvo uvědomuje.

O prvním elektrickém voze se vzpínajícím se koněm ve znaku zatím pochopitelně nemáme žádné informace. Ani o prvním SUV značky toho také moc nevíme. Stojíme ale na prahu nové éry. Uvidíme, kam tahle cesta povede.

Galerie doplněna o Ferrari SF90 Stradale.

Ferrari

Ferrari je italský výrobce sportovních automobilů. Společnost založil v roce 1929 Enzo Ferrari. Dnes patří do skupiny FCA. Kromě výroby automobilů je Ferrari aktivní také v oblasti motoristického sportu, zejména ve Formuli 1.

Ferrari 812 Superfast • Ferrari GTC4Lusso • Ferrari 488 GTB • Ferrari Portofino • Ferrari F8 Spider • Ferrari Monza SP1/SP2

Doporučujeme

Články odjinud