Nejde o žádnou limitovanou edici nebo výrobu na zakázku. Tohle je produkční model, který zaujímá místo vlajkové lodi značky. Je také prvním sériovým modelem Ferrari s full-hybridním pohonem. | Ferrari SF90 Foto: Ferrari

Nejde o žádnou limitovanou edici nebo výrobu na zakázku. Tohle je produkční model, který zaujímá místo vlajkové lodi značky. Je také prvním sériovým modelem Ferrari s full-hybridním pohonem. | Ferrari SF90 | Foto: Ferrari

Uprostřed hřmí zpěvný a cenou pro nejlepší motor ověšený matador značky F154. Dvakrát přeplňovaná V8 byla kompletně přepracována a navrch jí Italové věnovali tři elektromotory, dva vpředu a jeden vzadu, mezi motorem a převodovkou. | Ferrari SF90 Foto: Ferrari

Uprostřed hřmí zpěvný a cenou pro nejlepší motor ověšený matador značky F154. Dvakrát přeplňovaná V8 byla kompletně přepracována a navrch jí Italové věnovali tři elektromotory, dva vpředu a jeden vzadu, mezi motorem a převodovkou. | Ferrari SF90 | Foto: Ferrari

Výsledkem je rekordní výkon 1000 koní, který tak sezazuje z trůnu všechna dosavadní produkční Ferrari. Jak již bylo řečeno, na stovku to umí za 2,5 sekundy, dvoustovka tam je za 6,7 sekundy. Zrychlovat pak může až do 340 km/h.  | Ferrari SF90 Foto: Ferrari

Výsledkem je rekordní výkon 1000 koní, který tak sezazuje z trůnu všechna dosavadní produkční Ferrari. Jak již bylo řečeno, na stovku to umí za 2,5 sekundy, dvoustovka tam je za 6,7 sekundy. Zrychlovat pak může až do 340 km/h.  | Ferrari SF90 | Foto: Ferrari

Potěší i ekology, protože umí ujet až 25 km čistě na elektřinu (akumulátor má kapacitu 7,9 kWh). Hybridní ústrojí samozřejmě trochu zamává s tabulkami spotřeby, která zatím nebyla zveřejněna, zrovna v případě tohoto auta bychom se ale divili, kdyby zajímala i někoho jiného než regulátory. Hybridní systém je tady hlavně pro podporu dynamiky a to se také děje. | Ferrari SF90 Foto: Ferrari

Potěší i ekology, protože umí ujet až 25 km čistě na elektřinu (akumulátor má kapacitu 7,9 kWh). Hybridní ústrojí samozřejmě trochu zamává s tabulkami spotřeby, která zatím nebyla zveřejněna, zrovna v případě tohoto auta bychom se ale divili, kdyby zajímala i někoho jiného než regulátory. Hybridní systém je tady hlavně pro podporu dynamiky a to se také děje. | Ferrari SF90 | Foto: Ferrari

V akceleraci z 0 na 100 km/h žádné rychlejší Ferrari, které může na silnice, nenajdete. Vždyť novinka ze Scuderie to zvládne za dvě a půl sekundy. Louis Camilleri, předseda představenstva Ferrari, jej uvedl jako milník v historii. Stačí se na auto podívat a je vám jasné, že to myslí vážně. | Ferrari SF90 Foto: Ferrari

V akceleraci z 0 na 100 km/h žádné rychlejší Ferrari, které může na silnice, nenajdete. Vždyť novinka ze Scuderie to zvládne za dvě a půl sekundy. Louis Camilleri, předseda představenstva Ferrari, jej uvedl jako milník v historii. Stačí se na auto podívat a je vám jasné, že to myslí vážně. | Ferrari SF90 | Foto: Ferrari

Novinka však není jen nejrychlejší. Stojí na zcela nové platformě z karbonu a hliníku. I díky tomu se podařilo dostat celkovou hmotnost vozu na 1570 kg, což je ještě o 15 kg méně než u LaFerrari. Torzní tuhost je pak o 40 % lepší než u jiných platforem značky. | Ferrari SF90 Foto: Ferrari

Novinka však není jen nejrychlejší. Stojí na zcela nové platformě z karbonu a hliníku. I díky tomu se podařilo dostat celkovou hmotnost vozu na 1570 kg, což je ještě o 15 kg méně než u LaFerrari. Torzní tuhost je pak o 40 % lepší než u jiných platforem značky. | Ferrari SF90 | Foto: Ferrari

Takto silné hybridní ústrojí samozřejmě zamotalo hlavu nejenom motorářům. Proto je i osmistupňová převodovka přepracovaná, stejně jako elektronický stabilizační systém (nyní eSSC). Brzdy jsou vybaveny novou technologií „po drátě“ a umí samozřejmě rekuperovat energii. | Ferrari SF90 Foto: Ferrari

Takto silné hybridní ústrojí samozřejmě zamotalo hlavu nejenom motorářům. Proto je i osmistupňová převodovka přepracovaná, stejně jako elektronický stabilizační systém (nyní eSSC). Brzdy jsou vybaveny novou technologií „po drátě“ a umí samozřejmě rekuperovat energii. | Ferrari SF90 | Foto: Ferrari

Úplnou novinkou jsou jízdní režimy eManettino. Jsou čtyři a vedle výchozího hybridního nastavení lze zvolit čistě elektrický pohon eDrive. Pak je tu Performance, kdy motor neustále běží a Qualify, který ze všech čtyřech motorů tahá naprosté maximum. | Ferrari SF90 Foto: Ferrari

Úplnou novinkou jsou jízdní režimy eManettino. Jsou čtyři a vedle výchozího hybridního nastavení lze zvolit čistě elektrický pohon eDrive. Pak je tu Performance, kdy motor neustále běží a Qualify, který ze všech čtyřech motorů tahá naprosté maximum. | Ferrari SF90 | Foto: Ferrari

Nejde o žádnou limitovanou edici nebo výrobu na zakázku. Tohle je produkční model, který zaujímá místo vlajkové lodi značky. Je také prvním sériovým modelem Ferrari s full-hybridním pohonem. | Ferrari SF90 Foto: Ferrari
Uprostřed hřmí zpěvný a cenou pro nejlepší motor ověšený matador značky F154. Dvakrát přeplňovaná V8 byla kompletně přepracována a navrch jí Italové věnovali tři elektromotory, dva vpředu a jeden vzadu, mezi motorem a převodovkou. | Ferrari SF90 Foto: Ferrari
Výsledkem je rekordní výkon 1000 koní, který tak sezazuje z trůnu všechna dosavadní produkční Ferrari. Jak již bylo řečeno, na stovku to umí za 2,5 sekundy, dvoustovka tam je za 6,7 sekundy. Zrychlovat pak může až do 340 km/h.  | Ferrari SF90 Foto: Ferrari
Potěší i ekology, protože umí ujet až 25 km čistě na elektřinu (akumulátor má kapacitu 7,9 kWh). Hybridní ústrojí samozřejmě trochu zamává s tabulkami spotřeby, která zatím nebyla zveřejněna, zrovna v případě tohoto auta bychom se ale divili, kdyby zajímala i někoho jiného než regulátory. Hybridní systém je tady hlavně pro podporu dynamiky a to se také děje. | Ferrari SF90 Foto: Ferrari
9
Fotogalerie

Jak se vyrábí nejrychlejší Ferrari všech dob? Borci z Maranella vám to ukážou

Od klasických postupů až k virtuální realitě. Ferrari dává svému nejušlechtilejšímu hřebci tu nejlepší péči.

Ferrari SF90 Stradale debutovalo v polovině loňského roku a automaticky se posadilo se na vrchol potravního řetězce značky. Jako první plug-in hybrid značky využívá souhru dvakrát přeplňovaného motoru V8 a elektromotoru, se kterým produkuje kombinovaný výkon 1000 koní.

Stovku vůz dá za 2,5 sekundy, dvě stovky za 6,7 sekundy. Síla se přenáší na kola přepracovanou osmistupňovou převodovkou. SF90 stojí na zcela nové platformě z karbonu a hliníku. I díky tomu se podařilo dostat celkovou hmotnost vozu na 1570 kg, což je ještě o 15 kg méně než u LaFerrari. Torzní tuhost je pak o 40 % lepší než u ostatních platforem značky.

V podstatě ihned po uvedení byl vůz na dlouho vyprodaný a automobilka se musela pustit do práce. Zajímalo by vás, jak taková práce probíhá? Ferrari nyní dává unikátní příležitost nakouknout pod pokličku pomocí perfektně zpracovaného videa. Jedná se spíše o umělecký počin bez mluveného slova. Video má zajímavý napínavý podtón, určitě si ho pusťte. 

Ferrari

Ferrari je italský výrobce sportovních automobilů. Společnost založil v roce 1929 Enzo Ferrari. Dnes patří do skupiny FCA. Kromě výroby automobilů je Ferrari aktivní také v oblasti motoristického sportu, zejména ve Formuli 1.

Ferrari 812 Superfast • Ferrari GTC4Lusso • Ferrari 488 GTB • Ferrari Portofino • Ferrari F8 Spider • Ferrari Monza SP1/SP2

Doporučujeme

Články odjinud