Myslíte si, že největší stylovka je vzít Volkswagen T1 a vyrazit k vodě? Tak to jste ještě neviděli tento „obytňák“.
Jižní Anglie, druhá polovina šedesátých let. V limitovaném počtu zde vzniká miniaturní obytný vůz s jednoduchou myšlenkou – uspokojit páry důchodového věku, které touží po svobodném a bezstarostném životě. Vůz dostal jméno Wildgoose (divoká husa).
A můžete si být jistí, že pokud někdo v 60. letech přišel s dostupným obytným vozem pro bezstarostnou jízdu, šel na dračku. Stavbu měla na starosti firma Wildgoose v anglickém Sussexu.
Firma nabízela přestavbu z továrního vozu Mini Van. Cena za přestavbu se odvíjela od zvolené výbavy. Na výběr byly tři varianty za 445, 480 a 601 tehdejších liber. Jen pro představu, tehdy se průměrný plat pohyboval mezi 80 a 100 librami. Vůz bylo možné zakoupit i jako celek, bez nutnosti kupovat Mini Van jako dárce orgánů.
Základní výbava byla celkem zdrženlivá. Čtyři sedadla, manželská postel, stůl, závěsy a nádrž na vodu. V katalogu příplatkové výbavy se objevily položky jako rozšířená postranní zrcátka nebo závěsná houpací síť.
Pod kapotou byl stejný motor jako v originálním Mini, tedy s objemem 850 kubických centimetrů. Přestavba samozřejmě přitížila jízdním vlastnostem. Motor o výkonu 34 koní prý zvládl auto rozjet maximálně na 112 km/h. Ale to už zřejmě bylo o život.
Do dnešního dne přežil jen tucet těchto stylových „obytňáků“. Občas se na nějaké aukci objeví před renovací a dražebníci se nestíhají předhánět. I když je dnes Wildgoose již ohroženým druhem, jeho šťastní majitelé s ním stále kempují. Ostatně podívejte se do fotogalerie.
Původní Mini byla britská ikona 60. let. V osmdesátých letech byla výroba originálních Mini ukončena, v roce 1994 se pak značka patřící k Rover Group dostala pod BMW.
V roce 2001 se objevila nová generace v podobě Mini One a sportovních verzí Cooper.
Mini Cooper • Mini Cabrio • Mini Clubman • Mini Countryman