S ostrou Giuliettou jsme se museli už rozloučit. Skvělý motor 1750 TBi tu už tedy nehledejte. Tato novinka však přeci jen stoí za pozornost.
Pokud se vám, stejně jako mně, při pohledu na úvodní fotografii zatajil dech, rozšířily zornice a vaše rty vytvarovaly písmeno U, klidně se zase můžete nadechnout. Tohle není nic moc nového. Alfa se jen stará o svůj kompaktní hatchback. Ale aspoň něco.
V rámci modelové péče se nyní oči milánské automobilky nasměrovaly k Giuliettě. Konkrétně jde o tři inovované linie výbavy a motory, splňující nejnovější evropské normu Euro 6d-TEMP. Modernizované Alfy poznáte na první pohled podle nového laku Visconti Green a některých unikátních prvků. Samozřejmě ale bude možné zvolit i jiné barvy.
Výbavy se shodují se současným jazykem značky. To znamená Super, Speciale a Veloce. Stejně, jako například u modelu Giulia. Tím nejdůležitějším je, že všechny Giulietty budou mít od nynějška tempomat, dvouzónovou klimatizaci, přední mlhová světla a zadní parkovací senzory ve standardu.
První verze Super má stříbrně zbarvené orámování předního nárazníku, zadního difuzoru a samozřejmě i okolo legendárního „klínu“ na přední masce. Uvnitř čeká na pasažéry šedivé prošívání sedadel. K mání jsou i černá, červená a mocca kožená sedadla.
Verze Speciale je pak velmi podobná současné výbavě Sport. K linii Super přidává některé červené doplňky exteriéru, zatmavená skla a zvětšené koncovky výfuku. Vedle toho i ozdobnou hliníkovou lištu pod dveřmi a hliníkové pedály. Na hlavici řadící páky, volantu a hlavici ruční brzdy se pak objeví Alcantara.
Poslední a vrcholnou výbavou je Veloce. Ta mění 17palcová kola za osmnáctky. Nárazníky zde nezdobí červená, ale žlutá. Do výčtu sportovní výbavy se dostaly žluté brzdové třmeny Brembo a dvojitá koncovka výfuku. Nejvyšší level Giulietty pak do interiéru přidá ještě více alcantary, a to v podobě sedadel, které zde mají žluté prošívání, stejně jako zbytek očalouněných povrchů. Ke standardu pak patří například automatické dálkové světlomety nebo infotainment Uconnect s navigací.
V inovovaných motorech není moc změn. Základem je přeplňovaná zážehová jednotka 1.4 TBi s výkonem 88 kW (120 koní). Bohužel jde o jediný benzin v nabídce. Další v partě je vznětová jednotka 1.6 MultiJet se stejným výkonem a vrchol motorové palety zde zastupuje dvoulitrový turbodiesel o výkonu 125 kW (170 koní).
U vznětových motorů lze zvolit mezi manuální či automatickou převodovkou, vrcholná výbava Veloce však v příplatkové výbavě skrývá i možnost řazení pádly pod volantem. K objednání budou v březnu, hned po debutu v Ženevě.