Opel přivezl do Frankfurtu celkem čtyři novinky. Jednou z nich je třídveřová Astra GTC, která velmi úspěšně navazuje na své předchůdce. Nadcházející provedení bude lákat zákazníky nejen na efektně střiženou karoserii, ale také na upravený podvozek a podle všeho rovněž na zajímavé jízdní vlastnosti.
Opel již dříve zdůrazňoval, že Astra GTC se podstatně liší od základního pětidveřového hatchbacku. Vůz má světlou výšku sníženou o 15 milimetrů, ramena zadní nápravy jsou prodloužena, čímž narostl rozvor o deset milimetrů. Přidávalo se také na rozchodu kol. Vpředu přibylo 40 mm (1584 mm), vzadu pak 30 mm (1585 mm). Kromě toho dostala Astra GTC zavěšení předních kol HyPerStrut, které bylo převzatu z Insignie OPC. Zadní náprava využívá fintu zvanou Wattů přímovod.
Nabídka motorizací čítá celkem pět možností. K dispozici budou výkony v rozmezí 100 až 180 koní (1.4 Turbo, 1.6 Turbo, 2.0 CDTI) Ve Frankfurtu je k vidění také naftové provedení s agregátem 1.7 CDTI ecoFLEX vybavené systémem Start/Stop. Dieselová jedna-sedmička je k dispozici s výkony 110 k nebo 130 k. Za povšimnutí stojí Oplem až nápadné zdůraznění faktu, že přední zavěšení je konstruováno pro Insignii OPC s výkonem 325 koní. Že by tu někdo chtěl naznačit příchod něčeho jako Astra OPC? Určitě bychom proti tomu neprotestovali. Opel Astra GTC se začne prodávat ještě letos na podzim.