Fiesta šesté generace patří k nové gardě kompaktů, kde cena není již jedinou prioritou. Vyzkoušeli jsme provedení Titanium s motorem 1,2.
Kapitoly článku:
Důležitá novinka
Ačkoli dnes u nás jdou z Fordů na odbyt především Fusiony, a to díky radikální cenové politice importéra, Fiesta patří stále ke stěžejním evropským modelům značky. Moderní malý automobil dnes ale již ke svému úspěchu s nízkou cenou nevystačí, musí být také bezpečný, dobře vybavený, ale především k veřejnosti musí promluvit svérázným stylistickým jazykem. A nová Fiesta to umí. Díky tomu patří v konfekční nabídce nižší třídy její nová generace k prvním vozům, za jejichž volantem se nebude stydět ani ješitný chlap.
Vozy s bujarým jménem Fiesta se vyrábí takřka čtvrt století a v dosavadních pěti generacích jich zatím vzniklo úctyhodných dvanáct milionů. Fordy Fiesta patřily vždy k tomu nejlepšímu, takže nebylo třeba měnit jméno ani pro šestou generaci.
Ta se představila vloni a zvažovalo se pro ni označení Verve podle koncepční studie z předloňského Frankfurtu. V Evropě se nabízí jako tří a pětidvéřový hatchback, ale ve skutečnosti jde o skutečně „globální“ automobil. Vyrábět se bude nejen v německém Kolíně, Číně, Španělsku či Thajsku, ale také v Mexiku, a to jako čtyřdvéřový sedan pro americké trhy (podrobně jsme o něm psali na tomto místě).
Fiesta šesté generace stanula na nové podlahové plošině s označením B2E, jež byla navržena v Hirošimě a ponejprv použita v Mazdě 2. V porovnání s ní je však podvozek Fiesty paradoxně laděn sportovněji a má oslovit dynamičtěji smýšlející klientelu. V porovnání s předchozí generací pak vzrostla pohotovostní hmotnost jen o nějakých 15 kg, z nichž většina připadá na bezpečnostní prvky a výztuhy.
Nabídka verzí
Nová Fiesta se nyní u nás prodává v pěti výbavových stupních a s dvojicí karosérií (za pět dveří se připlácí 15 000 Kč). Již základní Ambiente nabízí za 234 990 Kč vestavěné rádio s přehrávačem CD a MP3, centrální zamykání, elektrické ovládání zpětných zrcátek (na dveře se opět vrací praktický a nesmrtelný ovladač z hloubi osmdesátých let), dva čelní airbagy, ABS, posilovač řízení (EPAS) či nárazníky v barvě karosérie.
Za stupeň Trend se připlácí 20 000 Kč, za něž zákazník kromě jiného dostane i vstup AUX pro externí zvukový nosič, dálkové ovládání zamykání, elektrické ovládání předních oken nebo lakované kliky a zrcátka. Z Trendu vychází provedení ECOnetic, jež je za 377 990 Kč dodáváno výhradně s modifikovaným vznětovým motorem 1,6 TDCI DPF a při solidním výkonu 66 kW dosahuje v kombinovaném režimu spotřeby pouhých 3,7 l/100 km.
Také řady Ghia a Titanium s cenami od 351 990, resp. 294 990 Kč, jsou bohatostí své výbavy srovnatelné, ale Ghia je laděna spíše komfortně a lze ji objednat pouze v pětidvéřovém provedení. Obě prestižní verze se standardně dodávají s klimatizací, bočními airbagy a kolenním vakem pro řidiče, palubním počítačem, koženým paketem a dalšími příjemnými drobnostmi. Za příplatek lze pořídit i tempomat, automatickou klimatizaci, hlavové airbagy, ESP, bezklíčkový vstup a startování, kožené čalounění, vestavěnou hands-free sadu Bluetooth, ale také různé sportovní pakety, typické vyhřívání čelního okna či prodlouženou záruku.
Nabídka motorů a převodovek je zatím dosti omezená. K mání jsou zážehové jednotky 1,25i (44 kW a 60 kW) a 1,4i/71 kW a vznětové 1,4 TDCI/50 kW a 1,6 TDCI/66 kW, škálu by měla doplnit „šestnáctistovka“ Ti-VCT s výkonem 88 kW. Dostupné motory jsou kombinovány s pětistupňovými, manuálně řazenými převodovkami se shodným odstupňováním (liší se jen použitými stálými převody), pouze pro verzi 1,4i lze přiobjednat čtyřstupňový „automat“ s možností sekvenčního řazení.
Testovaný vůz | Ford Fiesta 1,25i Titanium |
Cena zkoušeného vozu: | 323 990 Kč* |
Cena základního provedení: | 234 990 Kč |
| |
Výbava | |
| |
Posilovač řízení: | Ano |
Airbagy: | 7x |
El. řízení podvozku: | ABS, EBD |
Centrální zamykání: | Ano, na dálkové ovládání |
El. ovládání oken: | Ano, 2x |
El. ovládání zrcátek: | Ano, včetně el. vyhřívání |
Výškově stavitelné sedadlo řidiče: | Ano |
Stavitelný volant: | Ano, výškově a podélně |
Zadní opěradla | Dělená, sklopná |
Tempomat: | Ne |
Klimatizace: | Ano, man. |
Autorádio: | Ano, na CD a MP3 |
Přední mlhová světla: | Ano |
Nárazníky v barvě vozu: | Ano |
Litá kola: | Ne |
Palubní počítač: | Ano |
*Zvýhodněná zaváděcí cena