Některé části dálnice jsou už dokončené tak dlouho, že křoví ve středovém pásu přerostlo svodidla.

Některé části dálnice jsou už dokončené tak dlouho, že křoví ve středovém pásu přerostlo svodidla.

Podle našich zkušeností se díky nové části dálnice ušetří na trase mezi Lovosicemi a Řehlovicemi minimálně deset minut.

Podle našich zkušeností se díky nové části dálnice ušetří na trase mezi Lovosicemi a Řehlovicemi minimálně deset minut.

Asfalt je dost drsný, což znamená, že sice zajistí krátkou brzdnou dráhu, ale bude poněkud hlučný.

Asfalt je dost drsný, což znamená, že sice zajistí krátkou brzdnou dráhu, ale bude poněkud hlučný.

Pokud někomu dojde elektřina v baterii mobilu, může nadále využívat klasické oranžové hlásiče.

Pokud někomu dojde elektřina v baterii mobilu, může nadále využívat klasické oranžové hlásiče.

V úterý dopoledne se na trasu vydala početná kolona novinářských aut. Mohli jsme ale jet maximálně padesátikilometrovou rychlostí.

V úterý dopoledne se na trasu vydala početná kolona novinářských aut. Mohli jsme ale jet maximálně padesátikilometrovou rychlostí.

Všimli jsme si nových ochranných prvků u výjezdů. Jakési sudy bez dna a víka se postupně deformují, a tak zajistí plynulé zpomalení vozidla.

Všimli jsme si nových ochranných prvků u výjezdů. Jakési sudy bez dna a víka se postupně deformují, a tak zajistí plynulé zpomalení vozidla.

Tento úsek uvidí řidiči přijíždějící ve směru od Lovosic na novém úseku jako první.

Tento úsek uvidí řidiči přijíždějící ve směru od Lovosic na novém úseku jako první.

ŘSD pracuje na tom, aby se řidičům nezapomenutelně vrylo do paměti.

ŘSD pracuje na tom, aby se řidičům nezapomenutelně vrylo do paměti.

Pomalejší jízda byla nutná. Na dálnice se stále pohybují lidé. Ať už pěšky při měření vodorovnosti dilatačních spár..

Pomalejší jízda byla nutná. Na dálnice se stále pohybují lidé. Ať už pěšky při měření vodorovnosti dilatačních spár..

Nebo na velké brusce, která hodně zvyšuje prašnost okolního prostředí.

Nebo na velké brusce, která hodně zvyšuje prašnost okolního prostředí.

Most přes Opárenské údolí, což je chráněná přírodní lokalita, se prý stavěl takzvaně shora, aby byl zásah co nejmenší. Někdy si necháme vysvětlit, jak přesně tato stavba probíhala.

Most přes Opárenské údolí, což je chráněná přírodní lokalita, se prý stavěl takzvaně shora, aby byl zásah co nejmenší. Někdy si necháme vysvětlit, jak přesně tato stavba probíhala.

Místo, kde se sesul svah pod lomem, je sice už prý bezpečně zpevněno, na dálnici nicméně zatím chybí vodorovné značení.

Místo, kde se sesul svah pod lomem, je sice už prý bezpečně zpevněno, na dálnici nicméně zatím chybí vodorovné značení.

Tam, kde jsme na začátku Prackovické estakády před dvěma týdny viděli jen nahrnutou zeminu, už práce také hodně pokročily.

Tam, kde jsme na začátku Prackovické estakády před dvěma týdny viděli jen nahrnutou zeminu, už práce také hodně pokročily.

Nicméně, stále se pracuje nahoře i dole.

Nicméně, stále se pracuje nahoře i dole.

Chybí také položit poslední vrstvu asfaltu.

Chybí také položit poslední vrstvu asfaltu.

Ve všude jsou oba pásy dálnice v jedné výšce.

Ve všude jsou oba pásy dálnice v jedné výšce.

Na několika místech se ještě montují svodidla.

Na několika místech se ještě montují svodidla.

Tunel je sice oficiálně uzavřen, ale my jsme skrze něj mohli projet.

Tunel je sice oficiálně uzavřen, ale my jsme skrze něj mohli projet.

Před tunelem i nad ním pracují bagry. Těch jsou v okolí dálnice stále desítky, možná i stovky.

Před tunelem i nad ním pracují bagry. Těch jsou v okolí dálnice stále desítky, možná i stovky.

Na tomto místě se bude dálnice 17. prosince v deset hodin dopoledne slavnostně otevírat. Přijet prý může každý.

Na tomto místě se bude dálnice 17. prosince v deset hodin dopoledne slavnostně otevírat. Přijet prý může každý.

V tunelech, které jsou na novém úseku dva, se bude měřit rychlost.

V tunelech, které jsou na novém úseku dva, se bude měřit rychlost.

Kvitujeme, že mezi tunely i před jejich začátky bylo instalováno umělé osvětlení, aby řidiči netrpěli oslněním.

Kvitujeme, že mezi tunely i před jejich začátky bylo instalováno umělé osvětlení, aby řidiči netrpěli oslněním.

Úsek před sjezdem u Řehlovice je už hotový delší dobu a žádné práce tu neprobíhají.

Úsek před sjezdem u Řehlovice je už hotový delší dobu a žádné práce tu neprobíhají.

Svého času ale musel být zářez do svahu zpevněn kotvami a náklaďáky odtud odvážely kusy vykopaného hnědého uhlí.

Svého času ale musel být zářez do svahu zpevněn kotvami a náklaďáky odtud odvážely kusy vykopaného hnědého uhlí.

Podle našich zkušeností se díky nové části dálnice ušetří na trase mezi Lovosicemi a Řehlovicemi minimálně deset minut.
Asfalt je dost drsný, což znamená, že sice zajistí krátkou brzdnou dráhu, ale bude poněkud hlučný.
Pokud někomu dojde elektřina v baterii mobilu, může nadále využívat klasické oranžové hlásiče.
V úterý dopoledne se na trasu vydala početná kolona novinářských aut. Mohli jsme ale jet maximálně padesátikilometrovou rychlostí.
24
Fotogalerie

Dálnice D8 u Prackovic zůstane zúžená i po konci března. Zřejmě do května

Od samotného otevření posledního zbývajícího úseku D8 je jeden pás v délce 2,5 kilometru uzavřený. Bude to tak i po konci března.

Jeden ze dvou pásů nového úseku dálnice D8 u Prackovic nad Labem, který je uzavřený od samotného okamžiku otevření v polovině prosince, zůstane pro běžnou dopravu neprůjezdný i po 31. březnu. To je přitom datum, o kterém představitelé ministerstva dopravy i ŘSD několikrát mluvili, a které je stále uvedeno na serveru dopravniinfo.cz. Ten spravuje právě ŘSD. 

Autorevue.cz to prozradil mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl. "V současnosti nesignalizují měření u Prackovické estakády žádné problémy, přesto se nám jeví výhodnější dokončit nejprve všechny práce," sdělil Rýdl.

Podle něho se v současnosti vzájemně provazují instalované piloty a následovat bude ještě injektáž.

Podle Rýdla je vhodné na dokončení prací počkat i proto, že zatím se ve zúženém úseku netvoří žádné výraznější dopravní komplikace, ani se tam nestává zvýšené množství dopravních nehod.

Jedná se o úsek dlouhý dva a půl kilometru, který se nachází v okolí takzvané Prackovické estakády. Mezi kilometry 55,7 a 58,2 je uzavřený dálniční pás ve směru na Drážďany. V obou směrech se tedy po polovině dálnice jezdí pouze jedním směrem. Platí navíc omezení šířky vozidel na maximálně 3 metry a rychlost je snížena na pouhých 60 kilometrů v hodině. 

Galerii z příprav na otevření D8 najdete zde: 

A křoví.JPGb zkrácení.JPGc asfalt.JPG

Doporučujeme

Články odjinud