Koncept autonomního vozu Mercedes-Benz F 015 z roku 2015.

Koncept autonomního vozu Mercedes-Benz F 015 z roku 2015.

Mercedes-Benz F 015

Mercedes-Benz F 015

Mercedes-Benz F 015

Mercedes-Benz F 015

Mercedes-Benz F 015

Mercedes-Benz F 015

Mercedes-Benz F 015

Mercedes-Benz F 015

Mercedes-Benz F 015

Mercedes-Benz F 015

Mercedes-Benz F 015

Mercedes-Benz F 015

Mercedes-Benz F 015

Mercedes-Benz F 015

Mercedes-Benz F 015

Mercedes-Benz F 015

Mercedes-Benz F 015

Mercedes-Benz F 015

Mercedes-Benz F 015

Mercedes-Benz F 015

Mercedes-Benz F 015

Mercedes-Benz F 015

Mercedes-Benz F 015

Mercedes-Benz F 015

Mercedes-Benz F 015

Mercedes-Benz F 015

Mercedes-Benz F 015

Mercedes-Benz F 015

Mercedes-Benz F 015

Mercedes-Benz F 015

Mercedes-Benz F 015
Mercedes-Benz F 015
Mercedes-Benz F 015
50
Fotogalerie

Mercedes představuje svou vizi autonomního vozu na konceptu F 015

Kapitoly článku:


Automobilka Mercedes-Benz představuje na veletrhu spotřební elektroniky CES 2015 v Las Vegas koncept autonomního vozu F 015 Luxury in Motion. 

14C1540_336.jpg14C1540_157.jpg14C1540_099.jpg
O Mercedesu třídy S se říká, že přináší věci, které budou za dvacet let běžným standardem. Bude to platit i pro koncept F 015?

Podle Mercedesu se jedná o velmi důležité auto, neboť s nástupem autonomních vozů přestanou lidé chápat auta jen jako prostředek přepravy, ale spíše je začnou vnímat jako místo pro život, jako další místnost nebo kancelář.

Mnozí tak samozřejmě vnímají auta už dnes. Jediný rozdíl je v tom, že v současných vozech se musíte ještě obtěžovat s takovými věcmi, jako je řízení. V Mercedesu F 015 už prostě jenom sedíte a nic neděláte.

14C1450_120.jpg14C1540_232.jpg14C1540_160.jpg
Interiér je plný dotykových a multifunkčních displejů a vypadá spíše jako obchod se spotřební elektronikou. Zapomeňte na klasické pojetí interiéru vozu, jak ho známe dnes

Zajímavé je, že k pohonu vozu slouží systém použitý již v konceptu F 125 z roku 2011. Jedná se tedy o vodíkové palivové články dodávající elektrickou energii čtyřem elektromotorům. Každý z nich pohání jedno kolo.

Novinkou je systém komunikace auta s okolím. Nepoužívá k tomu doposud běžná světla a blinkry, ale promítá obrazce na silnici kolem sebe. Některé z příkladů si můžete prohlédnout ve fotogalerii. Nás zaujal zadní LED panel, který vytváří místo nudného třetího brzdového světla nápisy.

14C1450_089.jpg14C1450_090.jpg14C1450_107.jpg
Mercedes F 015 promítá na silnici hezké grafické obrazce. Otázka je, jak to bude fungovat v praxi. Lidem asi bude chvíli trvat, než pochopí, co se auto snaží ukázat

To by šlo určitě využít ke komunikaci s ostatními řidiči a posílat jim vzkazy typu „Uhněte z toho levého pruhu doprava!“ nebo třeba „Ta zrcátka máte k čemu?“

Interaktivní interiér umožňuje cestujícím komunikovat s autem úplně novým způsobem. Nejsou tu klasické knoflíky nebo pouze dotykové displeje, ale auto rozpoznává i gesta a sleduje, kam se právě díváte.

Pokud jde o konstrukci, je koncept F 015 vyroben z plastů zesílených uhlíkovými vlákny. Karoserie je tak podle Mercedesu asi o 40 % lehčí než konvenční řešení z oceli, přitom je ale pevnější. Dokonce nepotřebuje ani B sloupek, takže se dveře mohou otevírat proti sobě v úhlu až 90°.

Mercedes také představuje svou vizi blízké budoucnosti pod názvem „Město budoucnosti 2030+“, ve které předpokládá, že vedle dnešních nízkoemisních zón budou existovat i jakési zóny bezpečnosti, kam se nebude smět s běžným autem, ale pouze s autonomním vozem. Doufejme, že aspoň život na vesnici bude dál poměrně svobodný...

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Doporučujeme

Články odjinud