Co naznačily  dřívější skici  a maskované prototypy, to již naplno potvrzují uniklé oficiální fotky očekávané Škody Enyaq iV. Zdroj: Facebook.com

Co naznačily dřívější skici a maskované prototypy, to již naplno potvrzují uniklé oficiální fotky očekávané Škody Enyaq iV. | Zdroj: Facebook.com

Snímky kompletně odhaleného elektrického SUV se objevily na Facebooku a záhy zmizely, odtud se však šířily dále. Zdroj: Facebook.com

Snímky kompletně odhaleného elektrického SUV se objevily na Facebooku a záhy zmizely, odtud se však šířily dále. | Zdroj: Facebook.com

Centrem přístrojové desky je 13palcový displej, o patro níž najdeme jen ta nejdůležitější fyzická tlačítka. Enyaq iV bude pětimístný, dorazí také ve verzi RS a nabídne dvě karosářské varianty - klasické SUV a  SUV-kupé, vycházející z konceptu Vision iV . Zdroj: Facebook.com

Centrem přístrojové desky je 13palcový displej, o patro níž najdeme jen ta nejdůležitější fyzická tlačítka. Enyaq iV bude pětimístný, dorazí také ve verzi RS a nabídne dvě karosářské varianty - klasické SUV a SUV-kupé, vycházející z konceptu Vision iV. | Zdroj: Facebook.com

Světová premiéra  Škody Enyaq iV  je za dveřmi. Nyní automobilka upřesňuje, že 1. září se odhalení elektrického SUV uskuteční hned dvojí formou: s živým představením modelu v Praze totiž značka nabídne i virtuální prohlídku vozu širé veřejnosti. Zdroj: Facebook.com

Světová premiéra Škody Enyaq iV je za dveřmi. Nyní automobilka upřesňuje, že 1. září se odhalení elektrického SUV uskuteční hned dvojí formou: s živým představením modelu v Praze totiž značka nabídne i virtuální prohlídku vozu širé veřejnosti. | Zdroj: Facebook.com

Škoda Enyaq iV, první elektromobil domácí automobilky na koncernové  platformě MEB , se naplno odhalí 1. září při světové premiéře v Praze. Takto vypadá v sériové podobě. Zdroj: Motor 16

Škoda Enyaq iV, první elektromobil domácí automobilky na koncernové platformě MEB, se naplno odhalí 1. září při světové premiéře v Praze. Takto vypadá v sériové podobě. | Zdroj: Motor 16

Elektromobil s délkou 4648 mm převezme po  Superbu  pozici vlajkové lodi značky. Zdroj: Facebook.com

Elektromobil s délkou 4648 mm převezme po Superbu pozici vlajkové lodi značky. | Zdroj: Facebook.com

 Platforma MEB pro elektromobily  dovoluje hotová kouzla s prostorem. Vůz může zvenku vypadat kompaktně, ale uvnitř může nabídnout prostor o třídu většího modelu.  Podobně je tomu u Volkswagenu ID.3 , který tento základ dostal jako první. | Škoda Enyaq iV Zdroj: Motor 16

Platforma MEB pro elektromobily dovoluje hotová kouzla s prostorem. Vůz může zvenku vypadat kompaktně, ale uvnitř může nabídnout prostor o třídu většího modelu. Podobně je tomu u Volkswagenu ID.3, který tento základ dostal jako první. | Škoda Enyaq iV | Zdroj: Motor 16

Základní verze iV 50 má lithium-iontovou baterii o kapacitě 55 kWh, elektromotor s výkonem 109 kW a dojezd na jedno nabití až 340 km, prostřední verze iV 60 má 62kWh baterii, výkon 132 kW a dojezd až 390 kW, a verze iV 80 má 82kWh akumulátor, výkon 150 kW a dojezd až 500 km. | Škoda Enyaq iV Zdroj: Motor 16

Základní verze iV 50 má lithium-iontovou baterii o kapacitě 55 kWh, elektromotor s výkonem 109 kW a dojezd na jedno nabití až 340 km, prostřední verze iV 60 má 62kWh baterii, výkon 132 kW a dojezd až 390 kW, a verze iV 80 má 82kWh akumulátor, výkon 150 kW a dojezd až 500 km. | Škoda Enyaq iV | Zdroj: Motor 16

Protože se dnes více než kdy dřív hledí nejen na ekologii provozu, ale také udržitelnost, očekávejme uvnitř enyaqu použití recyklovaných materiálů, dřevo i kov. | Škoda Enyaq iV Zdroj: Motor 16

Protože se dnes více než kdy dřív hledí nejen na ekologii provozu, ale také udržitelnost, očekávejme uvnitř enyaqu použití recyklovaných materiálů, dřevo i kov. | Škoda Enyaq iV | Zdroj: Motor 16

Klasická přední maska bez osvětlení Zdroj: Motor 16

Klasická přední maska bez osvětlení | Zdroj: Motor 16

Legendární škrabka už nebude pod víčkem, ale ve víku kufru Zdroj: Motor 16

Legendární škrabka už nebude pod víčkem, ale ve víku kufru | Zdroj: Motor 16

Jak se vám Škoda Enyaq iV líbí v černé barvě? Zdroj: Motor 16

Jak se vám Škoda Enyaq iV líbí v černé barvě? | Zdroj: Motor 16

Jak se vám Škoda Enyaq iV líbí v černé barvě? Zdroj: Motor 16

Jak se vám Škoda Enyaq iV líbí v černé barvě? | Zdroj: Motor 16

Přístrojovka má blíže ke konceptu Vision iV než k octavii, je nízká, štíhlá a velmi hluboká. Sedí-li za volantem řidič vysoký 190 cm, necelých 180 cm vysoký pasažér sedící za ním má před koleny více než 10 cm místa a prostor mu nechybí ani nad hlavou. | Škoda Enyaq iV Zdroj: Motor 16

Přístrojovka má blíže ke konceptu Vision iV než k octavii, je nízká, štíhlá a velmi hluboká. Sedí-li za volantem řidič vysoký 190 cm, necelých 180 cm vysoký pasažér sedící za ním má před koleny více než 10 cm místa a prostor mu nechybí ani nad hlavou. | Škoda Enyaq iV | Zdroj: Motor 16

I posaz je jiný – není ani tak nízký jako v octavii, ani vysoký jako v kodiaqu. Zdroj: Motor 16

I posaz je jiný – není ani tak nízký jako v octavii, ani vysoký jako v kodiaqu. | Zdroj: Motor 16

Osvětlená přední maska je u Škodovky novinkou Zdroj: Motor 16

Osvětlená přední maska je u Škodovky novinkou | Zdroj: Motor 16

Kola jsou až jednadvacetipalcová Zdroj: Motor 16

Kola jsou až jednadvacetipalcová | Zdroj: Motor 16

Founders Edition má na volantu skleněnou plaketu Zdroj: Motor 16

Founders Edition má na volantu skleněnou plaketu | Zdroj: Motor 16

13palcový displej ční z přístrojové desky Zdroj: Motor 16

13palcový displej ční z přístrojové desky | Zdroj: Motor 16

I na Enyaqu iV si Škoda udrží proklamovaný krystalický design se členitou grafikou předních světlometů i zadních lamp. Enyaq bude rovněž vybaven zajímavým prvkem. Zdroj: Facebook.com

I na Enyaqu iV si Škoda udrží proklamovaný krystalický design se členitou grafikou předních světlometů i zadních lamp. Enyaq bude rovněž vybaven zajímavým prvkem. | Zdroj: Facebook.com

 Zdroj: Škoda

| Zdroj: Škoda

 Zdroj: Škoda

| Zdroj: Škoda

Po první skice interiéru nám Škoda předkládá i skici exteriéru. Naživo uvidíme první elektromobil značky na platformě MEB už 1. září. Zdroj: Škoda

Po první skice interiéru nám Škoda předkládá i skici exteriéru. Naživo uvidíme první elektromobil značky na platformě MEB už 1. září. | Zdroj: Škoda

Elektromobil s délkou 4648 mm převezme po  Superbu  pozici vlajkové lodi značky. Pochopitelně tak bude muset mít odpovídající reprezentativní design. Zdroj: Škoda

Elektromobil s délkou 4648 mm převezme po Superbu pozici vlajkové lodi značky. Pochopitelně tak bude muset mít odpovídající reprezentativní design. | Zdroj: Škoda

 Zdroj: Motor 16

| Zdroj: Motor 16

Jakmile se denní svícení přepne do nočního režimu (zapnou se tlumení světla), rozzáří se spojnice denních světlometů a jednotlivá žebra masky schovaná pod průhledným krytem. Zdroj: Motor 16

Jakmile se denní svícení přepne do nočního režimu (zapnou se tlumení světla), rozzáří se spojnice denních světlometů a jednotlivá žebra masky schovaná pod průhledným krytem. | Zdroj: Motor 16

Centrem přístrojové desky je 13palcový displej, o patro níž najdeme jen ta nejdůležitější fyzická tlačítka. Enyaq iV bude pětimístný, dorazí také ve verzi RS a nabídne dvě karosářské varianty - klasické SUV a  SUV-kupé, vycházející z konceptu Vision iV . Zdroj: Motor 16

Centrem přístrojové desky je 13palcový displej, o patro níž najdeme jen ta nejdůležitější fyzická tlačítka. Enyaq iV bude pětimístný, dorazí také ve verzi RS a nabídne dvě karosářské varianty - klasické SUV a SUV-kupé, vycházející z konceptu Vision iV. | Zdroj: Motor 16

SUV s délkou 4648 mm vsadí na zcela nový koncept interiéru, daný možnostmi platformy s bateriemi umístěnými v podlaze a bez středového tunelu, který dosud měly vozy Škoda kvůli pohonu 4x4. Zdroj: Motor 16

SUV s délkou 4648 mm vsadí na zcela nový koncept interiéru, daný možnostmi platformy s bateriemi umístěnými v podlaze a bez středového tunelu, který dosud měly vozy Škoda kvůli pohonu 4x4. | Zdroj: Motor 16

Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

Snímky kompletně odhaleného elektrického SUV se objevily na Facebooku a záhy zmizely, odtud se však šířily dále. Zdroj: Facebook.com
Centrem přístrojové desky je 13palcový displej, o patro níž najdeme jen ta nejdůležitější fyzická tlačítka. Enyaq iV bude pětimístný, dorazí také ve verzi RS a nabídne dvě karosářské varianty - klasické SUV a  SUV-kupé, vycházející z konceptu Vision iV . Zdroj: Facebook.com
Světová premiéra  Škody Enyaq iV  je za dveřmi. Nyní automobilka upřesňuje, že 1. září se odhalení elektrického SUV uskuteční hned dvojí formou: s živým představením modelu v Praze totiž značka nabídne i virtuální prohlídku vozu širé veřejnosti. Zdroj: Facebook.com
Škoda Enyaq iV, první elektromobil domácí automobilky na koncernové  platformě MEB , se naplno odhalí 1. září při světové premiéře v Praze. Takto vypadá v sériové podobě. Zdroj: Motor 16
35
Fotogalerie

Nová Škoda Enyaq iV odhalena pár hodin před premiérou! Teď už nemá co skrývat

Podobu nového elektrického SUV si automobilka bohužel neuhlídala, a to jen pár hodin před oficiální premiérou.

Co naznačily dřívější skici a maskované prototypy, to již naplno potvrzují uniklé oficiální fotky očekávané Škody Enyaq iV. Snímky kompletně odhaleného elektrického SUV se objevily na Facebooku a záhy zmizely, odtud se však šířily dále. Podobu vozu tak známe jen pár hodin před slavnostní premiérou, která proběhne dnes v Praze v 19:00 hodin.

Jak už víme, premiéra Enyaqu iV se uskuteční hned dvojí formou: s živým představením modelu v Praze totiž značka nabídne i virtuální prohlídku vozu širé veřejnosti. Individuálně ovladatelné 360° kamery zprostředkují divákům pocit, jako by sami byli ve středu dění. Přístup do virtuálního pavilonu budou mít diváci od 18:40 hodin, 20 minut před začátkem živého odhalení.

Pokud se chcete účastnit virtuální formy včetně livestreamu z živého odhalení, přímou cestu najdete zde, odkazy pro přístup bude mít ale Škoda i na svém Facebooku, Twitteru nebo na tiskovém webu Škoda Storyboard.

O technice SUV toho značka dost odhalila, nehledě na naše dojmy z jízdy s prototypem. Elektromobil s délkou 4648 mm převezme po modelu Superb pozici vlajkové lodi značky. Nejprve přitom dorazí klasická verze s větším kufrem o objemu 585 litrů. Sportovněji působící „SUV-kupé“, inspirované původním konceptem Vision iV, se objeví později.

Jakožto první sériový model značky využije Škoda Enyaq iV modulární platformu pro elektromobily (MEB) koncernu VW. V interiéru má nabídnout podobný prostor jako současný Kodiaq, i když je na délku kratší než Octavia.

K mání bude možnost pohonu zadních nebo všech kol, hned tři velikosti baterie a pět výkonnostních stupňů. Dojezd Škoda uvádí na maximálně 500 km (WLTP). Nejsilnější verze iV RS pak nabídne výkon 225 kW (306 koní), pohon všech kol a lehce nižší dojezd 460 km. Více už odhalí večerní prezentace, odkud přineseme všechno potřebné.

Speciál: Škoda Enyaq iV

Škoda Enyaq iV je první elektromobil automobilky Škoda Auto na modulární platformě MEB. SUV s dojezdem až 500 km na jedno nabití v roce 2020 převzalo po modelu Superb roli vlajkové lodi automobilky a vzniká ve dvou karosářských verzích. Základem je pohon zadních kol, v nabídce jsou i verze s pohonem 4x4 a sportovněji zaměřené provedení RS iV. Světová premiéra proběhla 1. září 2020 v Praze.

První dojmyCenaPrvní test prototypuVnější designInteriérEnyaq iV - význam názvu

Doporučujeme

Články odjinud