Nová Toyota Supra se čtyřválcem může být vaše za 1.250.000 Kč. Na nějaké příplatky ale zapomeňte.
Japonské sportovní kupé s legendárním jménem dorazí již tento měsíc k evropským zákazníkům i se střízlivějším čtyřválcovým motorem o výkonu 258 koní. Oproti výkonnému šestiválci tak do nabídky přináší rozumnější volbu s cenou od 1.250.000 Kč. Na přesvědčivých dynamických výkonech mu to však neubírá. Pořád zvládne stovku za 5,2 sekundy a na plný plyn upalovat až 250 km/h.
Novinku jsme představili již v polovině ledna. Automobilka však nyní do světa vypouští doplňující informace a velkou nálož skvělých dynamických fotografií z mezinárodní prezentace. Toyota Supra se stala prvním globálním modelem divize Gazoo Racing. Dvoulitrová novinka je oproti silnější verzi o 100 kilogramů lehčí a rozměrově skromnější motor se mohl umístit blíže do středu těžiště.
Díky tomu má vůz lepší rozložení hmotnosti a možnost posunout zážitek z řízení ještě o kousek dál. Nesporné výhody Toyoty Supra a odkaz na legendy minulosti jsou jasné - krátký rozvor, široký rozchod kol, motor umístěný vpředu, pohon zadních kol, dlouhá kapota a řidič sedící těsně před zadními koly. Tyto aspekty jsou pro obě verze totožné.
Na první pohled je rozeznáte podle kol. Třílitr má devatenáctky, zatímco slabší verze má kola o palec menší. Nápomocná může být i výfuková soustava, která má u dvoulitru o centimetr menší koncovky vyvedené v barvě nerezu. Vnitřek vozu zůstal stejný.
Pod kapotou se nachází motor B48B20 s přeplňováním twin-scroll, který můžete znát z příbuzného BMW Z4 sDrive30i či aktuální generace řady 3 s motorizací 330i. Výkon 190 kW (258 koní) řidiči dodá v rozmezí pěti až šesti tisíc otáček (u BMW až 6500 otáček) a 400 N.m točivého momentu máte mezi 1550 a 4000 otáčkami. Vedle již zmíněné slušné dynamiky slibuje Toyota kombinovanou spotřebu v rozmezí 5,9 až 6,3 l/100 km.
Výkon se na kola přenáší pomocí osmistupňové automatické převodovky ZF, která má svůj původ taktéž v Mnichově. Umožňuje řazení pádly pod volantem a nabízí dva jízdní režimy - Normal a Sport. Součástí nové Supry může být i aktivní zadní diferenciál, který se objevuje pouze ve sportovním paketu. České zastoupení nám ale prozradilo, že tento paket se na české silnice nepodívá. Vedle diferenciálu obsahuje paket i lepší brzdy a adaptivní podvozek. Tyto položky, které lze do obdobného BMW Z4 připlatit za pár desítek tisíc, si tak u nás neužijeme.
Tímto krokem může být Toyota pyšná na to, že se jí podařilo vytvořit mezi motorizacemi rozdíl 550 tisíc korun a udělat tak ze vstupní verze poněkud sušší, ale stále výhodnou nabídku. K ostřejšímu čtyřválce v Supře ale přeci jenom existuje jedna cesta. V rámci uvedení na trh bude pro Evropu vyčleněno 200 kusů edice Fuji Speedway se zmíněným diferenciálem, adaptivním podvozkem, červenými brzdovými třmeny a 19palcovými koly.
Toyota Supra: Srovnání technických údajů |
Motor |
2.0 Turbo |
3.0 Turbo |
Zdvihový objem [cm3] |
1998 |
2998 |
Výkon [kW/ot.min] |
190/5000-6500 |
250/5000-6500 |
Točivý moment [N.m/ot.min] |
400/1550-4400 |
500/1600-4500 |
Max. Rychlost [km/h] |
250 |
250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
5,2 |
4,3 |
Převodovka |
8A |
8A |
Pohotovostní hmotnost [kg] |
1470 |
1570 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] |
5,9 - 6,3 |
7,5 |
Cena [Kč] |
1.250.000 |
1.800.000 |