V rámci vývojového programu Hondy jezdí po evropských silnicích čtyři vozy, které už ujely přes 25.900 kilometrů. Zdroj: Honda

V rámci vývojového programu Hondy jezdí po evropských silnicích čtyři vozy, které už ujely přes 25.900 kilometrů. | Zdroj: Honda

Testováním zde prochází režimy Traffic Jam Chauffeur a Motorway Chauffeur – první je určený do kolon, druhý na dálnice.  Zdroj: Honda

Testováním zde prochází režimy Traffic Jam Chauffeur a Motorway Chauffeur – první je určený do kolon, druhý na dálnice.  | Zdroj: Honda

Umožňují řidiči pustit volant, pokud auto skrze své senzory usoudí, že je to bezpečné. Zdroj: Honda

Umožňují řidiči pustit volant, pokud auto skrze své senzory usoudí, že je to bezpečné. | Zdroj: Honda

Asistenční systém Honda Sensing Elite získal typové schválení od japonského ministerstva pro půdu, infrastrukturu, dopravu a cestovní ruch (MLIT). Zdroj: Honda

Asistenční systém Honda Sensing Elite získal typové schválení od japonského ministerstva pro půdu, infrastrukturu, dopravu a cestovní ruch (MLIT). | Zdroj: Honda

První ostré nasazení systému Honda Sensing Elite proběhlo u modelu Legend EX. Zdroj: Honda

První ostré nasazení systému Honda Sensing Elite proběhlo u modelu Legend EX. | Zdroj: Honda

Jde o systém třetí úrovně, umožňuje tedy řízení bez rukou na volantu. Zdroj: Honda

Jde o systém třetí úrovně, umožňuje tedy řízení bez rukou na volantu. | Zdroj: Honda

Systém Honda Sensing Elite Zdroj: Honda

Systém Honda Sensing Elite | Zdroj: Honda

Systém Honda Sensing Elite Zdroj: Honda

Systém Honda Sensing Elite | Zdroj: Honda

Systém Honda Sensing Elite Zdroj: Honda

Systém Honda Sensing Elite | Zdroj: Honda

O stavu systému dává Honda Sensing Elite vědět skrze kontrolky v kokpitu. Zdroj: Honda

O stavu systému dává Honda Sensing Elite vědět skrze kontrolky v kokpitu. | Zdroj: Honda

Testováním zde prochází režimy Traffic Jam Chauffeur a Motorway Chauffeur – první je určený do kolon, druhý na dálnice.  Zdroj: Honda
Umožňují řidiči pustit volant, pokud auto skrze své senzory usoudí, že je to bezpečné. Zdroj: Honda
Asistenční systém Honda Sensing Elite získal typové schválení od japonského ministerstva pro půdu, infrastrukturu, dopravu a cestovní ruch (MLIT). Zdroj: Honda
První ostré nasazení systému Honda Sensing Elite proběhlo u modelu Legend EX. Zdroj: Honda
10
Fotogalerie

Honda testuje autonomii 3. a 4. úrovně v Německu. Její vozy si poradí se zácpou i dálnicí

Zatím co v Japonsku už jezdí Honda Legend EX s autonomií úrovně 3, Evropa stále čeká. Japonská automobilka svou techniku na starém kontinentu zatím jen piluje.

Na akci ITS World Congress 2021 ukázala Honda své testovací prototypy pro autonomii úrovně 3 a 4. V rámci jejího vývojového programu jezdí po evropských silnicích čtyři vozy, které už ujely přes 25.900 kilometrů. Testováním zde prochází režimy Traffic Jam Chauffeur a Motorway Chauffeur – první je určený do kolon, druhý na dálnice. Umožňují řidiči pustit volant, pokud auto skrze své senzory usoudí, že je to bezpečné.

„Technologii automatizovaného řízení vnímáme jako důležitou součást našich pokročilých bezpečnostních technologií,“ uvedl projektový manažer programu L3Pilot Dr. Robert Kastner. „Pokračujeme v letitém výzkumu v tomto oboru a jsme šťastni, že můžeme být součástí této inovativní iniciativy EU, a že můžeme podpořit pokročilý výzkum automatizovaného řízení, které má za cíl dále zvýšit bezpečnost a snížit množství nehod na evropských silnicích,“ dodává. Plánem Hondy je nula obětí nehod jejích vozů i motocyklů do roku 2050.

Honda

Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.

Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E

Doporučujeme

Články odjinud