Oficiální premiéru má za sebou i kompaktní Yaris Hybrid R využívající v pohonné soustavě kondenzátoru.
Připravovaný speciál Toyota Yaris Hybrid R jsme vám předběžně představili již před několika dny a tentokrát vám přinášíme další informace, ale především snímky z místa jeho premiéry, jímž se stal právě probíhající autosalon ve Frankfurtu. Tato studie disponuje zážehovým čtyřválcem s objemem 1,6 l, přeplňováním a výkonem 300 koní (221 kW), který pohání kola přední nápravy.
Toyota Yaris Hybrid R nabízí krátkodobě výkon až 420 koní
Na nápravě zadní najdeme dva elektromotory napájené ze speciálního kondenzátoru, který uchovává elektrickou energii generovanou především rekuperací brzdné energie. V běžném jízdním režimu každý z motorů nabízí výkon 40 koní (29 kW) po dobu 10 s, v režimu sportovním pak 60 koní (44 kW) po dobu až 5 s. Suma sumárum, tento malý vůz s pohonem všech kol nabídne celkový výkon až 420 koní (309 kW).
Toyota Yaris Hybrid R je zatím jen koncepční studií
Na palubě najdeme ještě třetí elektromotor, jenž je v úloze generátoru elektrické energie včleněn na obvyklém místě mezi spalovacím motorem a šestistupňovou převodovkou se sekvenčním řazením. Ten pomáhá dobíjet kondenzátor a během prudkého zrychlování se přímo podílí na výrobě energie pro elektromotory vzadu.
Toyota se stává dalším z mála výrobců, kteří ve svých hybridech sáhli po kondenzátoru namísto běžných těžkých akumulátorů.