Má zvláštní jméno, ale jeho polepy mají jasné historické kořeny. Hoonipigasus zamíří na slavný závod do vrchu a plánuje ho ovládnout.
Ken Block se vrátí na Pikes Peak a tentokrát si chce odnést celkové vítězství. Aby toho dosáhl, opustil na chvíli své partnerství s automobilkou Audi, ovšem zůstal v koncernu. Už pěkných pár let totiž společně se svou firmou Hoonigan a profesionály z BBi Automotive stavěli závodní Porsche, které by jeho tužby naplnilo.
Není to však žádné nové auto. Těžko se tomu věří, ale právě se díváte na původně čtyřválcové Porsche 912 z roku 1966. Moc z toho z něj samozřejmě nezůstalo, dokonce není původní ani koncepce, motor je umístěný uprostřed. Konkrétně se jedná o plochý šestiválec se dvěma turby o výkonu 1400 koní.
Zajímavostí je pak podvozek, který se sám nastavuje v průběhu závodu podle GPS. Tvůrci k tomu použili data z telemetrie z uplynulých let na Pikes Peak. „Seznam jmen, která vyhráli Pikes Peak, obsahuje i mnoho mých hrdinů: Walter Röhrl, Ari Vatanen, Michele Mouton, Sebastien Loeb and Rod Millen. Vždycky jsem chtěl závodit v té nejvyšší třídě a vyhrát. Myslím, že teď máme šanci,“ prohlásil u auta Ken Block.
Tohle prvotřídní závodní náčiní si samozřejmě zasloužilo fantastický polep. Tvůrci nevymýšleli žádné novoty a vytáhli z minulosti ikonický závodní polep Porsche 917/20 Pink Pig. Podle toho se novinka také jmenuje: Hoonipigasus. Letošní Pikes Peak Hill Climb se jede 26. června.