Německá značka pokračuje v upoutávkách na svůj další elektromobil, který započne novou éru ostrých Audi.
O příchodu dvojčete Porsche Taycan od Audi už víme zcela jistě, přičemž nedávno nám automobilka z Ingolstadtu potvrdila, že chystané čtyřdveřové „kupé“ e-tron GT přijede také ve vrcholné specifikaci RS. Novinka tak bude vůbec prvním elektrickým RS v rodině ostrých modelů Audi.
Teď se maskovaný prototyp RS e-tron GT vydal do Belgie na slavný okruh ve Spa, aby si střihl roli doprovodného vozidla tamního 24hodinového závodu, který se jede o víkendu. Samozřejmě, Audi má v závodě nasazených hned několik závoďáků R8 GT3, takže propagace nového modelu značky je naprosto pochopitelná.
E-tron GT se bude vyrábět na stejném místě v továrně Böllinger Höfe v německém Neckarsulmu, kde se v současnosti vyrábí právě i supersport R8. Jak už víme z uniklých patentových ilustrací, od konceptu e-tron GT z roku 2018 se nebude sériová verze příliš lišit a verze RS bude očividně působit ještě agresivnějším vzezřením.
Jakožto přímý sourozenec Porsche Taycan bude Audi e-tron GT vycházet z identické platformy a čekat můžeme i stejné ústrojí se dvěma elektromotory a 800V architekturou pro rychlé dobíjení. Systémový výkon dřívějšího konceptu byl udávaných 590 koní (434 kW). V tuto chvíli se spekuluje o nejvyšším výkonu RS okolo 700 koní (515 kW), čímž by Audi lehce zapadlo pod Taycan Turbo S, který nabízí maximálních 761 koní (560 kW).
Na výkonnou verzi e-tronu GT nebudeme čekat o nic déle. RS se totiž představí souběžně se standardním modelem. Datum odhalení sériového vozu stále neznáme, s ohledem na vlnu upoutávek bychom ale neměli být daleko.