Slavnostní představení a zahájení výroby...

Slavnostní představení a zahájení výroby...

...jsme sledovali v areálu nově zrekonstruované továrny v Přelouči. Současný vlastník Avie sem přestěhoval montáž z pražských Letňan.

...jsme sledovali v areálu nově zrekonstruované továrny v Přelouči. Současný vlastník Avie sem přestěhoval montáž z pražských Letňan.

Novinka s obchodním názvem Intia využívá základních komponentů předchůdce. Včetně kabiny navržené společností Daewoo.

Novinka s obchodním názvem Intia využívá základních komponentů předchůdce. Včetně kabiny navržené společností Daewoo.

Změny na přídi však poznáte okamžitě - působí dynamickým dojmem.

Změny na přídi však poznáte okamžitě - působí dynamickým dojmem.

Interiér se od předchůdce příliš nezměnil...

Interiér se od předchůdce příliš nezměnil...

...palubní deska...

...palubní deska...

...i přístrojovka ctí především účel, jak už to u nákladních vozů bývá

...i přístrojovka ctí především účel, jak už to u nákladních vozů bývá

Nad rozměrným čelním sklem je tachograf a autorádio

Nad rozměrným čelním sklem je tachograf a autorádio

Takto vypadá rám, který dováží společnost Karbox, která patří do holdingu

Takto vypadá rám, který dováží společnost Karbox, která patří do holdingu

Výroba v Přelouči startuje svařováním dílů z Indie, kam její výrobu přestěhoval předchozí majitel Ashok Leyland a pro své potřeby stejnou kabinu stále používá. Svařovnu však zatím fotit nelze a tak naši prohlídku startujeme v montovně kabiny. Ta po svaření putuje do kopřivnické Tatry k lakování, aby se opět vrátila do Přelouče k montáži dílů a příslušenství.

Výroba v Přelouči startuje svařováním dílů z Indie, kam její výrobu přestěhoval předchozí majitel Ashok Leyland a pro své potřeby stejnou kabinu stále používá. Svařovnu však zatím fotit nelze a tak naši prohlídku startujeme v montovně kabiny. Ta po svaření putuje do kopřivnické Tatry k lakování, aby se opět vrátila do Přelouče k montáži dílů a příslušenství.

Nedávnou historii připomínají přepravky a bedny s názvem předchozího majitele. Ty byly převezeny z letňanského závodu...

Nedávnou historii připomínají přepravky a bedny s názvem předchozího majitele. Ty byly převezeny z letňanského závodu...

... skladují zde i nápravy od externího dodavatele

... skladují zde i nápravy od externího dodavatele

Na konci připravy lakovaných kabin se montují i čelní skla

Na konci připravy lakovaných kabin se montují i čelní skla

K dispozici je i pohon všech kol.

K dispozici je i pohon všech kol.

Motor pochází od amerického Cummins, převodovka od ZF. Má vývod i pro pohon hydrauliky

Motor pochází od amerického Cummins, převodovka od ZF. Má vývod i pro pohon hydrauliky

Na dovezené nápravy se zde montují listová pera

Na dovezené nápravy se zde montují listová pera

Sklad má rozlohu 5000 metrů čtverečních

Sklad má rozlohu 5000 metrů čtverečních

Zde probíhá finální montáž vozu

Zde probíhá finální montáž vozu

Veškeré součástky včetně kardanového hřídele jsou zde nejprve nasazeny na rám

Veškeré součástky včetně kardanového hřídele jsou zde nejprve nasazeny na rám

Než se na vůz upevní nápravy a kola, rám jede na montážních kolečkách

Než se na vůz upevní nápravy a kola, rám jede na montážních kolečkách

Připevněny jsou zde i svítilny

Připevněny jsou zde i svítilny

Na rám se připevní kompletní pohonné ústrojí...

Na rám se připevní kompletní pohonné ústrojí...

...a nakonec i kabina osazena příslušenstvím

...a nakonec i kabina osazena příslušenstvím

Takto zde může vzniknout až 1200 vozů ročně. Do konce letošního roku jich však bude jen 90. Příští rok je plánovaná kapacita 360 - 400 kusů.

Takto zde může vzniknout až 1200 vozů ročně. Do konce letošního roku jich však bude jen 90. Příští rok je plánovaná kapacita 360 - 400 kusů.

...jsme sledovali v areálu nově zrekonstruované továrny v Přelouči. Současný vlastník Avie sem přestěhoval montáž z pražských Letňan.
Novinka s obchodním názvem Intia využívá základních komponentů předchůdce. Včetně kabiny navržené společností Daewoo.
Změny na přídi však poznáte okamžitě - působí dynamickým dojmem.
Interiér se od předchůdce příliš nezměnil...
28
Fotogalerie

Nová Avia jde do výroby! Do detailu jsme prohlédli novinku a montážní linku

V Přelouči startuje výroba modernizovaného provedení D120.

Společnost Czechoslovak Group, která je od loňského roku novým vlastníkem Avie, nastartovala výrobu modelu D120 po faceliftu. Výroba se během letoška postupně přesunula z pražských Letňan do Přelouče, kde jsme dostali příležitost si novinku u montážní linky prohlédnout.

„Slavnostním otevřením automobilky jsme zakončili první etapu oživení tradiční značky AVIA, kterou jsme zahájili v minulém roce koupí podniku od indických vlastníků. Automobilka v České republice čtyři roky nevyráběla, proto bylo potřeba ji od základů kompletně znovu vybudovat. Sice už máme zkušenosti s kopřivnickou Tatrou, kterou jsme převzali rovněž v těžké situaci a dokázali jsme ji postavit na nohy, podstatný rozdíl ale spočívá v tom, že Tatra nikdy, na rozdíl od Avie, nepřestala vyrábět. Právě produkci TATRA TRUCKS bude AVIA Motors s vozy do hmotnosti 12 tun skvěle doplňovat,“ řekl Jaroslav Strnad, majitel holdingu CZECHOSLOVAK GROUP.

Oproti dříve vyráběnému provedení bude mít modernizované provedení Avie jinou příď. Změněný je panel pod čelním oknem, na kterém je uprostřed lesklého plastového dílu zvětšené logo značky. Zásadní proměny doznal také nárazník.

Otvor pro přístup chladicího vzduchu k motoru kryje voštinová mřížka a po stranách je šestice kruhových světlometů. Staré provedení mělo sdružená trojúhelníková světla ještě nad nárazníkem.

Ostatní plechové části, včetně dveří, zůstaly nezměněné. Vůz bude pohánět čtyřválcový motor Cummins se zdvihovým objemem válců 4462 cm3 a maximálním výkonem 152 kW (207 koní). Motor, který je spojený se šestistupňovou manuální převodovkou ZF, plní normu Euro 5. V současnosti se již ale nabíhá výroba verze Euro 6, která se bude nabízet v České republice a dalších trzích.

Výrobu původních Avií D120 ukončila indická firma Ashok Leyland na konci července 2013. Od té doby se v Avii vyráběly pouze náhradní díly. Typ D120 Avia vyráběla od počátku tisíciletí. Například kabina, která dodnes vypadá poměrně moderně, je dílem specialistů firmy Daewoo. Ta v té době letňanskou továrnu vlastnila. V posledních deseti letech pak byla Avia v majetku zmíněné indické firmy Ashok Leylands.

V přeloučské fabrice plánují do konce letošního roku vyrobit 90 vozů. Příští rok by měla výroba stoupnout na 360 až 400 vozů. Maximální kapacita činí 1 200 aut ročně. Značka má k dispozici 13 dealerů v Česku a na Slovensku, kam první kousky poputují. V budoucnu chtějí noví majitelé připravit i elektrický pohon.

Podívejte se na kompletní fotogalerii a detailní informace z představení vozu a výrobních prostor:

DSC03487.JPGDSC03496.JPGDSC03492.JPG

Doporučujeme

Články odjinud