Dvě verze - s výkony 250 a 275 koňských sil - bude mít "ostrý" hatchback i30 N, který právě odtajnila značka Hyundai. Spolu s ním ukázala i novou karosářskou variantu svého modelu nižší střední třídy i30. Fastback, bude mít, stejně jako například octavia, otevíratelnou celou záď, včetně okna.
Deset tisíc kilometrů jen na severní smyčce okruhu Nürburgring museli ujet testovací řidiči značky Hyundai, než mohl být oficiálně představen první "ostrý" hatchback v historii této korejské automobilky.
Nakonec vznikl vůz, který pohání dvoulitrový čtyřválcový turbomotor naladěný v základní verzi na 250 koňských sil. Ještě ostřejší verze s paketem Performance, disponuje až 275 koňskými silami. Oba v šesti tisíci otáčkách. Maximální točivý moment 353 Nm je rovněž u obou verzí dostupný mezi 1450 a 4700 otáčkami. Shodná je i maximální rychlost obou vozů - 250 kilometrů v hodině.
Silnější varianta ovšem disponuje lepším zrychlením z nuly na stovku. Jde o 6,1 sekundy, zatímco u slabší je tato hodnota o tři desetiny sekundy horší.
Od klasického hatchbacku bude verze N dobře rozpoznatelná. Má například rozšířené podběhy, snížený podvozek (o 4-8 milimetrů v závislosti na použitých kolech 18-19 palců), červené brzdové třmeny, kaskádovitou masku chladiče s logem N, černé vnitřní plochy světlometů, černý zadní spojler a dvojité koncovky výfukové soustavy.
Uvnitř je sportovní volant a sedačky. Zajímavostí je tlačítko N se šachovnicovou vlajkou pro volbu sportovního režimu N. Při něm lze využít rovněž funkci Launch Control. Kromě tohoto režimu jsou k dispozici i režimy Eco, Normal, Sport, a N Custom. Po jejich volbě se mění charakteristiky motoru, tlumičů, stabilizačního systému, samosvorného diferenciálu, řízení, a třeba i zvuku motoru.
Řidiči ocení určitě šestistupňovou manuální převodovku, elektronicky řízené tlumiče a elektronicky řízený samosvorný diferenciál (s paketem Performance). Otázkou je, zda bude každému vyhovovat také elektronický generátor zvuku. Ten je k dispozici v běžné verzi, zatímco auto s paketem Performance má variabilní klapku ve výfuku.
Součástí výbavy je autonomní brzdění, systém pro sledování únavy řidiče, asistent pro jízdu ve zvoleném pruhu s aktivním zásahem do řízení, systém pro čtení dopravních značek a přepínání dálkových světel.
Ceny vozu, jehož pohotovostní hmotnost se v závislosti na výbavě pohybuje od 1400 do 1509 kilogramů, zatím stanoveny nebyly. Na českém trhu se má ale objevit ještě letos.
Fastback
Novou verzí je také karosářská verze fastback. Oproti hatchbacku je delší o 11 a půl centimetru. Vůz tedy na délku měří 4455 milimetrů. Naopak je ale o třicet milimetrů nižší. O tom jak je velký zavazadlový prostor, se v tiskové zprávě nehovoří.
Techniku bude sdílet s hatchbackem i kombi. To se týká i motorů. Pod kapotou se tedy objeví čtyřválec 1,4 GDI s výkonem 140 koní, případně přeplňovaný tříválec (120 koní). Budou, stejně jako diesely (110 a 136 koní) spojeny buď s manuální šestistupňovou nebo sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou.
Oba nově představené vozy se budou vyrábět v České republice, v závodě značky Hyundai v Nošovicích.
Na fotogalerii obou nových verzí Hyundai i30 se podívejte níže: