30
Fotogalerie

Tajné: Opel Insigna je před dokončením

Opel dokončuje nástupce Vectry, Aston testuje čtyřdveřový Rapide, Peugeot připravuje zcela nové MPV 3008, Audi faceliftuje A6 ad.

Aston Martin Rapide: DB9 se dvěma páry dveří

Projekt Rapide se na stránkách AutoRevue.cz objevuje už dlouho. První informace se objevily před dvěma lety, kdy jsme se dozvěděli, že Aston Martin připravuje čtyřdveřový model jako odpověď na Mercedes-Benz CLS, Maserati Quttroporte či chystané Porsche Panamera. Ve stejném roce ho jako koncept Aston představil na North American International Auto Show v Detroitu. A pak se po něm slehla zem. Tehdejší majitel Astonu, koncern Ford, ho uložil k ledu, protože nechtěl před prodejem automobilky investovat do vývoje dalšího modelu.

Ovšem jen co David Richards vloni usedl do ředitelského křesla Astonu, dal povel k pokračování vývoje a dnes už je možno zahlédnout na severu Skandinávie testovací kousky, jak se prohání po zasněžených cestách.

Jak už bylo naznačeno v nadpise, Rapide je prodlouženou DB9 s dvěma páry dveří a kufrem. Základem je o 250 mm prodloužená hliníková platforma z modelu DB9. Pod kapotou je šestilitrový V12 s výkonem 480 koní (v DB9 má koní 450).

Přestože prototyp na snímcích vypadá jakoby byl těsně před dokončením, s uvedením na trh se počítá až na rok 2010.

Aston Martin Rapide 001.jpg Aston Martin Rapide 002.jpg Aston Martin Rapide 003.jpg
Aston Martin Rapide 004.jpg Aston Martin Rapide 005.jpg Foto © Automedia
Aston Martin Rapide si užívá zimy na severu Skandinávie

Aston Martin Rapide.jpg Ilustrace © Automedia
Možná podoba AM Rapide

Opel Insignia podstupuje finální testy

Špionážní fotografové měli štěstí na nový Opel Insignia, který se podrobuje finálním testům v severní Skandinávii. Tohle jsou prozatím nejlepší fotografie modelu, které máme k dispozici a je třeba říci, že odhalují poměrně mnoho. Podle dostupných informací nahradí Insignia současnou Vectru ještě na konci tohoto roku, představit by se však měla již na autosalonu v Ženevě.

Nová platforma Epsilon 2 umožnila konstruktérům lépe využít vnitřní prostor - vůz naroste oproti současné Vectře do všech směrů, což přinese výrazné zlepšení vnitřního prostoru pro pasažéry. Širší rozchod kol by se měl také pozitivně projevit na jízdních vlastnostech.

Poprvé se na špionážních fotografiích odhalují nově pojaté přední světlomety a zadní, zajímavě řešené svítilny. Je třeba říci, že designové prvky se nesou v znamení posledních kroků automobilky, ovšem jako celek vypadá Insignia velmi vyváženě. Velký pokrok se ovšem má uskutečnit uvnitř - jednotlivé materiály mají být podstatně kvalitnější, než tomu bylo doposud. U Insignie se rovněž očekává zavedení systému pohonu všech kol a pod kapotou nebudou pochopitelně chybět ani šestiválce. Naftu bude zastupovat agregát o objemu 2,7 litru a výkonu 200 koní, benzín pak modernizovaný 2,8 l V6.

Velikou novinkou v tomto voze má ovšem být palubní systém Traffic Assist využívající kamery a laserové snímače pro monitorování okolní jízdní situace. Díky němu má být řidič v případě kritické situace včas varován.

Opel Insignia 001.jpg Opel Insignia 002.jpg Opel Insignia 003.jpg
Opel Insignia 004.jpg Opel Insignia 005.jpg Opel Insignia 006.jpg  Ilustrace © Automedia
Opel Insignia při náročných zimních testech

Mercedes-Benz S400 Hybrid: za zítřky chladnější

Mercedes a jeho S-klasse byla vždy výkladní skříní automobilové techniky. Už dlouho platí, že chcete-li vědět, jakou výbavu bude mít za 10 let váš hatchback, mrkněte do prospektu S-klasse. Ovšem v jedné oblasti Mercedesu přece jen mírně ujel vlak a v oblasti hybridních vozidel se nechal předhonit Lexusem a jeho modelem LS 600h, který se prodává nad očekávání dobře.

LS 600h byl na trh uveden v roce 2006 a současně Mercedes pro rok 2008 oznámil příchod hybridní verze jeho vlajkové lodi. A že pánové ze Stuttgartu nemluvili do větru, potvrzují naše dnešní fotografie. Je na nich současná generace S-klasse s páskou přelepeným označením motorizace. Bohužel pro testovací jezdce páska nedokázala zamezit sněhu, aby se na štítcích neusadil a nezvýraznil tak skryté nápisy - S400 a HYBRID.

Tato verze bude poháněna benzínovým šestiválcem o výkonu 275 koní, mezi nímž a převodovkou bude přídavný elektrický motor krmený sadou lithiových baterií. Jeho úloha bude hlavně v podpoře spalovacího motoru a regeneraci energie vznikající při brždění. Bude to tedy ve srovnání s LS 600h jen „poloviční” hybrid. Společně s benzínovou verzí má na trh přijít i naftový S300 Bluetec Hybrid, který jsme mohli zahlédnout na loňských automobilových výstavách. Posledním pak bude model S500 Hybrid s benzínovou V8 pod kapotou, který má být přímým konkurentem Lexusu.
 
Mercedes se tak brzy stane výrobcem celé řady „zelených” limuzín a bude na zákaznících, jestli tuto jeho snahu ocení.

Mercedes S400 Hybrid 001.jpg Mercedes S400 Hybrid 002.jpg Mercedes S400 Hybrid 003.jpgFoto © Automedia
MB S400 Hybrid při zimních testech

Peugeot 3008: nové MPV zachyceno při testech

U Peugeotu v současné době také nelení a zimní období využívají k náročnému testování nových modelů. Špionážní fotografové měli štěstí na nový model, který bude namířen proti Renaultu Scénic, Citroënu Picasso a Volkswagenu Touran.

Jak již název napovídá, MPV bude postaveno na základech modelu 308. Vůz bude disponovat posuvnými dveřmi a bude se nabízet až v sedmimístné konfiguraci. Jeho předností má být dobrá ergonomie a promyšlené uspořádání vnitřního prostoru.

Bezpečnostní výbava bude poměrně bohatá, nebude chybět například systém monitorování tlaku v pneumatikách, ESP a šestice airbagů pak budou k dispozici již v základní výbavě. Mezi příplatky by se měl objevit také nový multimediální systém s obrazovkami pro zadní pasažéry. Současně s modelem se mají objevit na trhu také nové benzínové i naftové motory, na kterých Peugeot v současnosti pracuje. Informaci ohledně datumu příchodu novinky na trh nemáme prozatím k dispozici.

Peugeot 3008 001.jpg Peugeot 3008 002.jpg Peugeot 3008 003.jpg
Peugeot 3008 004.jpg Peugeot 3008 005.jpg Peugeot 3008 006.jpg Foto © Automedia
Peugeot 3008, nové MPV automobilky zachyceno při zimních testech

Audi A6 facelift: lék na krizi středního věku

Audi A6 v současné podobě je na trhu již od roku 2005, a tak je čas na facelift. Automobilka se pochopitelně nepustí do nějakých odvážných zásahů, změny budou spíše decentní – Audi tak pouze udrží modelem vydobytou pozici, protože se zcela novou generací se počítá až pro rok 2011.

Model A6 zachycený špionážními fotografy je zcela bez maskování. Menších modifikací se dočkal přední nárazník včetně mlhovek a větší jsou také nasávací otvory pro přívod vzduchu k chladiči. Počítá se také s nasazením LED světel pro denní svícení.

Audi A6 Facelift 1.jpg Audi A6 Facelift 2.jpg Audi A6 Facelift 3.jpg
Audi A6 Facelift 4.jpg Audi A6 Facelift 5.jpg Foto © Automedia
Audi A6 při testech v severním Švédsku


Audi A6 Facelift 001.jpg Audi A6 Facelift 002.jpg Audi A6 Facelift 003.jpg
Audi A6 Facelift 004.jpg Foto © Automedia
Předchozí sada špionážních fotografií

Opel

Němec Adam Opel založil svou společnost už v roce 1862. Od roku 1899 v ní začal vyrábet automobily a v roce 1914 se stal největším německým výrobcem.

V letech 1929–1931 se vlastníkem Opelu stal General Motors. Od roku 2017 byl Opel dceřinou společností koncernu Groupe PSA, od roku 2021 patří do skupiny Stellantis.

Opel Astra • Opel Corsa • Opel Crossland X • Opel Grandland X • Opel Mokka • Opel Zafira • Opel Combo • Insignia Country Tourer • Insignia GSi

Doporučujeme

Články odjinud