O 3D tisku už dnes slyšel asi každý. Co byste ale řekli na technologii 3D pletení? Právě tímto směrem se chce Ford ubírat v případě tvorby potahů sedaček a dalšího čalounění budoucích modelů. Zdroj: Ford

O 3D tisku už dnes slyšel asi každý. Co byste ale řekli na technologii 3D pletení? Právě tímto směrem se chce Ford ubírat v případě tvorby potahů sedaček a dalšího čalounění budoucích modelů. | Zdroj: Ford

Technologie se již používá například ve výrobě běžeckých bot, nábytku či pružných obvazů a Ford ji chce z mnoha důvodu uvést také do automobilové produkce. Zdroj: Ford

Technologie se již používá například ve výrobě běžeckých bot, nábytku či pružných obvazů a Ford ji chce z mnoha důvodu uvést také do automobilové produkce. | Zdroj: Ford

Výhodou například je, že 3D pletací stroje dokážou potah sedačky vyrobit jako jeden celistvý kus, s různými úrovněmi pružnosti, typy materiálů, záhyby a dalšími vlastnostmi. Zdroj: Ford

Výhodou například je, že 3D pletací stroje dokážou potah sedačky vyrobit jako jeden celistvý kus, s různými úrovněmi pružnosti, typy materiálů, záhyby a dalšími vlastnostmi. | Zdroj: Ford

Odpadá tedy současné řezání a sešívání několika kusů potahů do výsledné formy pro sedačku. Na rozdíl od průmyslového šití se takto zrychluje celý proces výroby a navíc bez jakéhokoliv vedlejšího odpadu při produkci.   Zdroj: Ford

Odpadá tedy současné řezání a sešívání několika kusů potahů do výsledné formy pro sedačku. Na rozdíl od průmyslového šití se takto zrychluje celý proces výroby a navíc bez jakéhokoliv vedlejšího odpadu při produkci.   | Zdroj: Ford

Absencí jednotlivě sešitých dílů se navíc zvyšuje odolnost potahů, čemuž může napomoci i zakomponování třeba karbonových vláken. Zdroj: Ford

Absencí jednotlivě sešitých dílů se navíc zvyšuje odolnost potahů, čemuž může napomoci i zakomponování třeba karbonových vláken. | Zdroj: Ford

Stejně tak ale lze při jediném procesu výroby potahu využít například kombinace vlny, hedvábí a vláken z recyklovaných zdrojů. Zdroj: Ford

Stejně tak ale lze při jediném procesu výroby potahu využít například kombinace vlny, hedvábí a vláken z recyklovaných zdrojů. | Zdroj: Ford

A především z pohledu zákazníka nabízí 3D pletení mnohem širší možnosti personalizace potahů pro jednotlivé modely a verze. Zdroj: Ford

A především z pohledu zákazníka nabízí 3D pletení mnohem širší možnosti personalizace potahů pro jednotlivé modely a verze. | Zdroj: Ford

3D pletením je možné snadno vytvořit i potahy se zabudovanou konektivitou, takže může sedačka například obsahovat kapsu pro bezdrátové nabíjení telefonu, senzory a čidla hlídající zdravotní stav řidiče nebo ovladače pro další funkce vozu. Zdroj: Ford

3D pletením je možné snadno vytvořit i potahy se zabudovanou konektivitou, takže může sedačka například obsahovat kapsu pro bezdrátové nabíjení telefonu, senzory a čidla hlídající zdravotní stav řidiče nebo ovladače pro další funkce vozu. | Zdroj: Ford

„3D pletení nabízí nebývalé možnosti, které posunují hranice designu a zajistí řidiči a pasažérům ještě pohodlnější a snadnější cestování autem,“ uvedla Anais Castinel, designérka interiéru evropské divize Fordu. Zdroj: Ford

„3D pletení nabízí nebývalé možnosti, které posunují hranice designu a zajistí řidiči a pasažérům ještě pohodlnější a snadnější cestování autem,“ uvedla Anais Castinel, designérka interiéru evropské divize Fordu. | Zdroj: Ford

Určité možnosti technologie 3D pletení jsou ostatně ukázány na videu níže. Zdroj: Ford

Určité možnosti technologie 3D pletení jsou ostatně ukázány na videu níže. | Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

Technologie se již používá například ve výrobě běžeckých bot, nábytku či pružných obvazů a Ford ji chce z mnoha důvodu uvést také do automobilové produkce. Zdroj: Ford
Výhodou například je, že 3D pletací stroje dokážou potah sedačky vyrobit jako jeden celistvý kus, s různými úrovněmi pružnosti, typy materiálů, záhyby a dalšími vlastnostmi. Zdroj: Ford
Odpadá tedy současné řezání a sešívání několika kusů potahů do výsledné formy pro sedačku. Na rozdíl od průmyslového šití se takto zrychluje celý proces výroby a navíc bez jakéhokoliv vedlejšího odpadu při produkci.   Zdroj: Ford
Absencí jednotlivě sešitých dílů se navíc zvyšuje odolnost potahů, čemuž může napomoci i zakomponování třeba karbonových vláken. Zdroj: Ford
13
Fotogalerie

Ford sází na technologii 3D pletení. Potahy sedaček vám už klidně nabíjí telefon

Rychlejší proces výroby, absence produkce odpadu a ještě širší možnosti v případě designu. U Fordu nyní pracují s technologií 3D pletení.

O 3D tisku už dnes slyšel asi každý. Co byste ale řekli na technologii 3D pletení? Právě tímto směrem se chce Ford ubírat v případě tvorby potahů sedaček a dalšího čalounění budoucích modelů. Technologie se již používá například ve výrobě běžeckých bot, nábytku či pružných obvazů a Ford ji chce z mnoha důvodu uvést také do automobilové produkce.

Výhodou například je, že 3D pletací stroje dokážou potah sedačky vyrobit jako jeden celistvý kus, s různými úrovněmi pružnosti, typy materiálů, záhyby a dalšími vlastnostmi. Odpadá tedy současné řezání a sešívání několika kusů potahů do výsledné formy pro sedačku. Na rozdíl od průmyslového šití se takto zrychluje celý proces výroby a navíc bez jakéhokoliv vedlejšího odpadu při produkci.  

Absencí jednotlivě sešitých dílů se navíc zvyšuje odolnost potahů, čemuž může napomoci i zakomponování třeba karbonových vláken. Stejně tak ale lze při jediném procesu výroby potahu využít například kombinace vlny, hedvábí a vláken z recyklovaných zdrojů.

A především z pohledu zákazníka nabízí 3D pletení mnohem širší možnosti personalizace potahů pro jednotlivé modely a verze. 3D pletením je možné snadno vytvořit i potahy se zabudovanou konektivitou, takže může sedačka například obsahovat kapsu pro bezdrátové nabíjení telefonu, senzory a čidla hlídající zdravotní stav řidiče nebo ovladače pro další funkce vozu.

„3D pletení nabízí nebývalé možnosti, které posunují hranice designu a zajistí řidiči a pasažérům ještě pohodlnější a snadnější cestování autem,“ uvedla Anais Castinel, designérka interiéru evropské divize Fordu. Určité možnosti technologie 3D pletení jsou ostatně ukázány na videu níže.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud