5
Fotogalerie

Buick LaCrosse: hybrid pro Čínu

Buick byl jednou z prvních tradičních značek, jež se prosadily na bujícím čínském trhu. Nyní na něj jako jeden z prvních vyráží s hybridem.

Čínský trh s automobily se rozvíjí neuvěřitelnou rychlostí. O expanzi tohoto odbytiště svědčí také skutečnost, že zatímco před pěti lety zde Buick umístil ročně 100 000 osobních automobilů, tři roky nato jich již bylo takřka půl milionu. Dnes v Číně koncern GM prodává každý rok přes milion vozů, přičemž většinu z nich tvoří právě Buicky. Jeho nejnovějším příspěvkem do bitvy o čínského zákazníka je hybridní LaCrosse, představený na letošním autosalonu v Detroitu.

Buick 1.jpgBuick 2.jpgBuick 3.jpg

Buick LaCrosse, doplněný přívlastkem Eco-Hybrid, vyvinuli inženýři společnosti Shanghai GM, podporované firmami General Motors a Shanghai Auto. LaCrosse by díky nové technologii měl spotřebovat na 100 km jízdy příznivých 8,3 l benzínu, ale místní konstruktéři hovoří o ještě hospodárnějších modelech. Nestanovili sice datum jejich nástupu na trh, ale podle odborníků lze během následujících čtyř let očekávat až 11 variant alternativních pohonných ústrojí. LaCrosse Eco-Hybrid by navíc měl být už koncem roku 2010 k dispozici také ve verzi s provozem na palivové články.

Na příkladu Buicku LaCrosse lze sledovat důraz, jaký automobilky ze zemí s vyspělými ekonomikami kladou na moderní technologie a snižování spotřeby paliva právě v regionech, jejichž ekonomický potenciál je v současnosti významnou hrozbou pro světové zásoby ropy a škodlivé exhalace. Z jejich počínání je rovněž znát, že významnou roli i na rozvojových trzích budou za krátko hrát právě alternativní energetické zdroje.

Buick 4.jpgBuick 5.jpgBuick 6.jpg
Buick LaCrosse

Doporučujeme

Články odjinud