V předpremiéře automobilka Peugeot představila podrobnosti o svém novém modelu RCZ. Čekejte stovky koní i hybridní pohon.
Jedná se o kompaktní sportovní automobil zjevně inspirovaný liniemi Audi TT a Peugeot si během posledních týdnů vyzkoušel dnes módní postupné troušení dílčích informací a snímků. My jsme vás o přípravě této novinky informovali třeba na tomto místě. Nyní byl Peugeot RCZ v podstatě odtajněn a my vám nabízíme spoustu fotografií a informací.
Jedinečnost tohoto modelu v rámci nabídky značky Peugeot potvrzuje skutečnost, že u něj vůbec poprvé upustili od tradičního trojčíselného značení s nulou uprostřed. Na výšku typ RCZ měří jen 1 360 mm, vyznačuje se dynamicky vyhlížející karosérií a vnitřním prostorem charakterizovaným formulí 2+2.
Pod přední kapotou se zprvu alternativně objeví trojice čtyřválcových motorů. Nabídka se bude opírat o moderní přeplňovanou šestnáctistovku THP vyvinutou ve spolupráci s BMW, jež bude pro RCZ dodávána ve dvou výkonových stupních. V základním provedení bude dosahovat výkonu 157 koní (116 kW) a točivého momentu 240 Nm, v tom silnějším pak vykazuje přes 200 koní (149 kW) a 255 Nm a Peugeot RCZ s ním zrychlí z klidu na 100 km/h za 7,6 s. Mezi těmito jednotkami pak stane vznětový motor 2,0 HDi FAP naladěný na 163 koní (122 kW), jehož točivý moment vrcholí hodnotou 340 Nm při 2 000 ot./min. K motorům se budou dodávat výhradně šestistupňové rychlostní skříně s manuálním, nebo automatickým řazením, pro diesel bude paradoxně k mání jen „manuál“.
Lité ráfky mohou mít průměr 18, nebo 19 palců. Přední kola jsou zavěšena na modifikovaných vzpěrách McPherson, ta zadní pak na konvenčních klikách spojených torzně poddajnou příčkou. K aktivní bezpečnosti přispějí nejen výkoné brzdy, ale též elektronické systémy ESP a DSC (Dnymamic Stability Control). Peugeot tímto modelem míří opravdu dosti vysoko a slibuje použití jen těch nejkvalitnějších materiálů včetně kůže Nappa. Cestující se mohou těšit také na multimediální soustavu Peugeot Conect 3D či audioaparaturu JBL. Peugeot RCZ by se na showroomech měl objevit během příštího léta.
Ve své frankfurtské expozici Peugeot představí rovněž dvě novinky s hybridním pohonem, přičemž půjde o modely 3008 HYbrid4 a RCZ HYbrid4, o němž jsme dosud hovořili. Zajímavostí této soustavy je použití vznětového motoru, s nimiž mají u PSA bohaté zkušenosti, a to rovněž při zavádění filtrů pevných částic. Pohonná soustava umožňuje nezávislé přepínání mezi jednotlivými motory v závislosti na aktuálních provozních podmínkách, přičemž pracovat mohou i souběžně. Peugeot slibuje relativní pokles spotřeby o 35 % a emisí CO2 pod hranici 100 g/km, ve hře je rovněž pohon všech kol s elektromotory na zadní nápravě, jež pochopitelně nevyžadují žádné těžké a složité mechanické převody.
Zatímco se s vozy 3008 HYbrid4 začneme na silnicích setkávat již příští rok, sportovní model RCZ HYbrid4 se zatím nachází teprve ve stádiu zkoušek. Na „klasické” RCZ se ale v showroomech Peugeotu můžeme těšit již v nejbližších měsících.
Peugeot RCZ