Japonský úpravce Mugen ukázal světu evoluci nedávno představeného Civicu Type-RR určeného pro japonský trh.
Civic Type-RR je v základu vybaven čtyřválcovým motorem K20A o objemu 2,2 litru. Po zásahu tunera disponuje výslednými 260 koňmi výkonu a 235 Nm točivého momentu. Výkon proti standardní RR verzi tedy vzrostl o dalších 20 koní. Šestistupňová převodovka pak přenáší výkon prostřednictvím předního samosvorného diferenciálu na přední kola.
Ovšem to zdaleka nekončí. Stačí se podívat na přiložené fotografie a nezbude než konstatovat, že vůz po stránce stylingu upravovali karbonoví maniaci. Co šlo vyměnit za karbon, to tuneři vyměnili, a tak je půlka karosérie a interiéru z tohoto pevného, lehkého a drahého materiálu. Použita byla též ultralehká kola a sportovní sedačky.
To vše se samozřejmě výrazně podepsalo na hmotnosti, která by měla klesnout pod 1 200 kg. Její kombinace s 260 koňmi výkonu slibuje hodně zajímavé zážitky...
Mugen Civic Type-RR Experimental
Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.
Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E