Toyota již testuje nový Avensis, Audi A6 se dočká svěžejší tváře, BMW přijde s dalším SUV, Renault testuje Lagunu Coupé ad.
Nová Toyota Avensis přijde i jako hybrid a čtyřkolka
Současná generace Toyoty Avensis brázdí evropské silnice již pět let, a tak není divu, že automobilka připravuje další generaci. Ta dorazí na trh v průběhu příštího roku a zpočátku bude k dispozici jako sedan, kombi pak dorazí o půl roku později.
Ačkoli vůz zachycen špionážními fotografy toho moc neodkrývá a zahaluje jej spousta kamufláže, základní křivky jsou jasně patrné. Nový Avensis dostane rozměrné přední světlomety a větší budou také zadní skupinové svítilny.
Prozatím neoficiální informace říkají, že hlavně kombi bude v porovnání se současným podstatně sportovněji zaměřeno a chybět nebude ani příplatková panoramatická střecha. Na výběr budou jak benzínové tak naftové motory, co je ale významnou novinkou, počítá se také s verzí diesel-hybrid a s pohonem všech čtyř kol.
Foto © Automedia
Toyota Avensis při testech
Audi A6 dostane malý facelift
Audi A6 v současné podobě je na trhu již od roku 2005, a tak je čas na facelift. Automobilka se nevrhne na odvážné zásahy, změny budou spíše decentní – Audi tak pouze udrží modelem vydobytou pozici, protože se zcela novou generací se počítá až pro rok 2011.
Model A6 zachycen špionážními fotografy je zcela bez maskování. Menších modifikací se dočkal přední nárazník včetně mlhovek a větší jsou také nasávací otvory pro přívod vzduchu k chladiči. Počítá se také s nasazením LED světel pro denní svícení.
Foto © Automedia
Audi A6 s malým faceliftem
BMW X1: další SUV z Mnichova se blíží
Je těžké poznat, o co přesně jde, každopádně se jedná o další nové SUV mnichovské automobilky. Zákulisní informace říkají, že zachycený vůz je chystané BMW X1. Tedy model, který má dorazit na trh v roce 2010 a v nabídce značky se zařadit pod X3 (o jeho příchodu jsme vás informovali již dříve). I když to tak nevypadá, automobil zachycen špionážními fotografy má menší rozměry i rozvor náprav než právě X3. Šeptá se, že platforma by měla být stejné délky jako u Toyoty RAV4 nebo připravovaného Fordu Kuga.
Pohon všech kol bude samozřejmostí, poznávacím znakem vozu by mělo být výrazné oplastování boků. Zvětšená světlá výška dovolí občas zamířit i na nezpevněné komunikace, „horolezecké“ výkony se ale pochopitelně očekávat nedají.
V interiéru si najde místo mnoho prvků z jedničkové řady, nebude chybět ani i-Drive či technologie Efficient Dynamics obsahující kupříkladu systém Start and Stop, který ušetří nějaké to deci paliva v zácpách či na křižovatkách nebo dokáže využívat kinetickou energii vozu a měnit ji na elektřinu.
S hybridem se u X1 prozatím nepočítá, přeci jen půjde o vůz nižší cenové kategorie (vzhledem k portfoliu automobilky). Podle odhadů by měla cena startovat na částce 32 tisíc Eur.
Foto © Automedia
BMW X1, nejmenší SUV automobilky při testech
Renault zahájil testy Laguny Coupé
U Renaultu mají v poslední době napilno. Kromě vývoje nové generace Méganu se při testech objevilo i ostré mini, Twingo RS. A aby toho nebylo málo, špionážní fotografové měli štěstí na jeden z prvních testovacích kusů nové Laguny Coupé na severu Evropy při tvrdých zimních zkouškách.
Představení konceptu tohoto modelu vzbudilo ve světě pozitivní ohlasy, a tak měl Renault jasno – tenhle vůz jednoduše musí na silnice. Oproti konceptu se zdá, že automobilka se rozhodla trochu upravit zadní část vozu a myslí přitom hlavně na zadní pasažéry, kteří by měli mít víc prostoru nad hlavou. Větší bude zřejmě i zavazadlový prostor.
Pod kapotou vozu se budou ukrývat známé čtyřválce či šestiválce, novinkou má být pouze naftový třílitr, který si zřejmě odbije premiéru spolu s představením vozu. Jeho výkon se bude pohybovat někde mezi 230 až 250 k. Na evropském trhu se Laguna Coupé objeví v příštím roce.
Testy Laguny Coupé za polárním kruhem
Foto a ilustrace © Automedia
Ilustrace možné podoby vozu
Ford Mustang GT: do roka a do dne
Do uvedení faceliftované verze populárního ponyho už zbývá „jen” rok. Minule jsme si mohli prohlédnout zamaskovanou verzi s plátěnou střechou a V6 pod kapotou, dnes tu máme kupé s plnokrevnou V8.
Byť už se jedná o třetí sadu fotografií, moc toho o novince nevíme. Z rozsáhlého maskování lze usoudit, že karoserie dozná větších či menčích úprav všude, kde to jen lze. Základní tvary zůstanou zachovány, ale jinak bude přepracována příď i záď, světla, gril a ani interiér nezůstane stejný.
Zajímavé je, že prototyp na fotkách je obut do kol z vylepšené verze GT500 - že bychom na ni nemuseli čekat tak dlouho, jako u současné generace?
Foto © Automedia
Prototyp Fordu Mustang GT