Cadillac CTS-V je na první pohled nenápadný sedan, který se zevnějškem jen mírně odlišuje od sériového provedení. Ovšem pod kapotou skrývá něco, co jej dělá úplně odlišným.
Autosalon v Detroitu je místem, kde se každoročně představuje široká paleta různorodých novinek, extrémně upravených vozů či konceptů. Jinak tomu nebude ani tento rok a automobilka Cadillac tomu patřičně dopomůže. Přibližně rok po oficiálním představení modelu CTS přichází jeho ostrá verze. A to doslova.
Cadillac CTS-V má totiž pod kapotou osmiválec objemu 6,2 l, tedy stejný motor, který pohání i Corvette ZR1. Tomuto sedanu dává ovšem mírně odlišné vlastnosti, ale obří výkon 410 kW mluví za vše. Maximální točivý moment tohoto vozu je slušných 745 Nm. Od klasické série se však neodlišuje jen sportovním osmiválcem.
Přibylo i víceprvkové zavěšení zadní nápravy, elektromagnetické tlumiče Magnetic Ride Control a stabilizační systém StabiliTrak. Za příplatek bude například i speciální proti prokluzový systém s nastavením pro nejlepší akceleraci. Přesun síly z motoru na kola zadní nápravy má na starosti šestistupňový automat s řazením přes páčky pod volantem.
O zabrzdění tohoto kolosu se starají sportovní brzdový systém Brembo. Slitinová kola zas „obouvají“ pneumatiky Michaelin Pilot Sport 2.
Na závěr je třeba ale vzpomenout, že na Starém kontinentu se tohoto sedanu s brutální sílou zřejmě nedočkáme. Automobilka totiž uvedla, že poptávka po modelu CTS je v Evropě neuspokojivá a přinést podobný model by nemělo smysl. A tak klidné evropské vody ostrých sedanů zůstanou zřejmě klidné i nadále, i když CTS-V by se v Evropě mohlo paradoxně prodávat relativně lépe než běžná CéTéeSka.
Cadillac CTS-V