Lexus LS+ je studie kupé luxusní divize automobilky Toyota.

Lexus LS+ je studie kupé luxusní divize automobilky Toyota.

Jenže, ve skutečnosti, nejde o prezentaci nějakého nového vozu, ale o ukázku přemýšlení tvůrců vozů tohoto výrobce. Myšlenky se pak mají v realitu proměnit v budoucí generaci vlajkové lodi LS. Připomeňme, že to nebude dříve, než za pět let, protože současná generace je teprve na počátku svého životního cyklu.

Jenže, ve skutečnosti, nejde o prezentaci nějakého nového vozu, ale o ukázku přemýšlení tvůrců vozů tohoto výrobce. Myšlenky se pak mají v realitu proměnit v budoucí generaci vlajkové lodi LS. Připomeňme, že to nebude dříve, než za pět let, protože současná generace je teprve na počátku svého životního cyklu.

Honda v Evropě již představila svoji představu o městském elektrickém hatchbacku. V Japonsku ukazuje atraktivní elektrický sporťáček Sports EV Concept

Honda v Evropě již představila svoji představu o městském elektrickém hatchbacku. V Japonsku ukazuje atraktivní elektrický sporťáček Sports EV Concept

Na trhu by se vůz mohl objevit v roce 2019, případně 2020

Na trhu by se vůz mohl objevit v roce 2019, případně 2020

Na rozdíl od sice líbivého, ale nakonec neúspěšného CR-Z, což byl hybrid, tohle bude klasický elektromobil

Na rozdíl od sice líbivého, ale nakonec neúspěšného CR-Z, což byl hybrid, tohle bude klasický elektromobil

Snad žádný z konceptů, který designéři značky Mazda připraví na nějaký autosalon, není zklamáním

Snad žádný z konceptů, který designéři značky Mazda připraví na nějaký autosalon, není zklamáním

Mazda Kai dává představu o vzhledu budoucí generace kompaktního hatchbacku Mazda 3. V jejích útrobách se má objevit revoluční motor Skyactiv-X, který kombinuje přednosti dieselových i zážehových agregátů.

Mazda Kai dává představu o vzhledu budoucí generace kompaktního hatchbacku Mazda 3. V jejích útrobách se má objevit revoluční motor Skyactiv-X, který kombinuje přednosti dieselových i zážehových agregátů.

Tento další počin designérského oddělení Mazdy nese název Vision Coupe.

Tento další počin designérského oddělení Mazdy nese název Vision Coupe.

Jedná se o čtyřdveřové kupé (sedan). Je to opravdu povedené auto. Možná nám něco napovídá o již chystané další generaci řady 6

Jedná se o čtyřdveřové kupé (sedan). Je to opravdu povedené auto. Možná nám něco napovídá o již chystané další generaci řady 6

Zřejmě nejdiskutovanější koncept připravilo Mitsubishi.

Zřejmě nejdiskutovanější koncept připravilo Mitsubishi.

Vůz s označením E-Evolution je samozřejmě elektrický

Vůz s označením E-Evolution je samozřejmě elektrický

Má mít hned tři motory, přičemž ty zadní zvládnou také pomáhat vůz žádoucím směrem posílat do zatáčky. K zesílení řidičského zážitku je prý možno využít umělou inteligenci auta

Má mít hned tři motory, přičemž ty zadní zvládnou také pomáhat vůz žádoucím směrem posílat do zatáčky. K zesílení řidičského zážitku je prý možno využít umělou inteligenci auta

Nissan IMX Concept prý má být budoucí konkurencí pro Teslu X

Nissan IMX Concept prý má být budoucí konkurencí pro Teslu X

Dveře jsou však řešeny jinak

Dveře jsou však řešeny jinak

Elektromotory poskytují výkon 320 kW a dojezd na baterii činí až 600 kilometrů

Elektromotory poskytují výkon 320 kW a dojezd na baterii činí až 600 kilometrů

Subaru Viziv Performance Conceptje jistojistě předobrazem budoucího WRX

Subaru Viziv Performance Conceptje jistojistě předobrazem budoucího WRX

Opět jde o klasický sedan. Na kapotě neschází otvor pro příchod vzduchu k mezichladiči stlačeného vzduchu, takže spalovací motor určitě v útrobách zůstane.

Opět jde o klasický sedan. Na kapotě neschází otvor pro příchod vzduchu k mezichladiči stlačeného vzduchu, takže spalovací motor určitě v útrobách zůstane.

Líbí se nám i řešení zádi.

Líbí se nám i řešení zádi.

Toyota Fine Comfort Ride zaujme i displejem uprostřed volantu

Toyota Fine Comfort Ride zaujme i displejem uprostřed volantu

Je to velké auto pro šest osob

Je to velké auto pro šest osob

Hlavní je ale pohon. Je vodíkový, prý umožňuje jízdu na jedno natankování (za tři minuty) na vzdálenost tisíc kilometrů. Navíc Toyota oznámila, že ceny jejích vodíkových auto budou v roce 2025 na stejné úrovni s hybridy. A ty dnes, jak známo, stojí v jejích autosalonech tolik, co dieselové vozy.

Hlavní je ale pohon. Je vodíkový, prý umožňuje jízdu na jedno natankování (za tři minuty) na vzdálenost tisíc kilometrů. Navíc Toyota oznámila, že ceny jejích vodíkových auto budou v roce 2025 na stejné úrovni s hybridy. A ty dnes, jak známo, stojí v jejích autosalonech tolik, co dieselové vozy.

Toyota GR HV Sports vypadá jako pořádně nabroušený sportovní vůz

Toyota GR HV Sports vypadá jako pořádně nabroušený sportovní vůz

Disponuje karosérií typu targa

Disponuje karosérií typu targa

Je to samozřejmě hybridní sportovní vůz, v němž prý bude možné využívat manuální režim převodovky s klasický "háčkem"

Je to samozřejmě hybridní sportovní vůz, v němž prý bude možné využívat manuální režim převodovky s klasický "háčkem"

Opravdu praktický interiér nabídne koncept vozu Toyota FJ Cruiser

Opravdu praktický interiér nabídne koncept vozu Toyota FJ Cruiser

Jedná se o crossover SUV a MPV, opět samozřejmě s hybridním pohonem

Jedná se o crossover SUV a MPV, opět samozřejmě s hybridním pohonem

Protože jde o auto, které půjde využívat i pro potřeby firmy, má například blatníky, kapotu i střechu z materiálu odolného vůči oděru.

Protože jde o auto, které půjde využívat i pro potřeby firmy, má například blatníky, kapotu i střechu z materiálu odolného vůči oděru.

Jenže, ve skutečnosti, nejde o prezentaci nějakého nového vozu, ale o ukázku přemýšlení tvůrců vozů tohoto výrobce. Myšlenky se pak mají v realitu proměnit v budoucí generaci vlajkové lodi LS. Připomeňme, že to nebude dříve, než za pět let, protože současná generace je teprve na počátku svého životního cyklu.
Honda v Evropě již představila svoji představu o městském elektrickém hatchbacku. V Japonsku ukazuje atraktivní elektrický sporťáček Sports EV Concept
Na trhu by se vůz mohl objevit v roce 2019, případně 2020
Na rozdíl od sice líbivého, ale nakonec neúspěšného CR-Z, což byl hybrid, tohle bude klasický elektromobil
27
Fotogalerie

Japonci ukazují, kam chtějí posunout automobilový svět: Koncepty z Tokia

Tokijský autosalon, který trvá ještě celý tento týden, ukazuje směřování japonských výrobců automobilů v nejbližší, ale i poněkud více vzdálené budoucnosti.

Také v Japonsku se čím dál větší pozornost na stáncích jednotlivých automobilek věnuje elektrickému pohonu a autonomnímu řízení. S tím je spojena i změna designu exteriéru i interiéru.

Podívejte se, v jakém duchu se ponesou příští modely od Subaru, Mazdy, Toyoty, Hondy či Mitsubishi..:

20171025_01_19.jpg20171025_01_20.jpgho10_59f350aea6c2f.jpg

Mazda

Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.

V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.

Mazda MX-30 • Mazda2 •​ Mazda3 •​ Mazda6 •​ Mazda CX-3 •​ Mazda CX-30 •​ Mazda CX-5 •​ Mazda MX-5

Doporučujeme

Články odjinud