V době hliníku, karbonu a jiných lehkých materiálů dostali studenti v Americe zajímavý nápad – postavit funkční sporťák z dřeva.
Dřevo jako přírodní materiál dopřává pocit luxusu náročným majitelům především uvnitř jejich vozů. Jenomže je američtí studenti si řekli, že zkusí z dřeva postavit „celý” supersport. Dílo je na světě a má i jméno – Splinter.
Karoserie i rám vozu je dřevěné konstrukce, dřevo bylo použito také na discích kol nebo části odpružení. Poměrně lehké, no přitom velmi pevné dřevo přispělo k velmi nízké pohotovostní hmotnosti vozu – pouze 1100 kg. Rozměry přitom nejsou nijak zanedbatelné, do délky měří Splinter 4430 mm, na šířku 2080 mm a vysoký je 1070 mm. Rozvor náprav činí 2660 mm.
Tenhle vůz nemá s výkonem problém. O pohon se stará osmiválec Northstar s objemem 4,6 litru dopovaný dvojicí kompresorů. Jeho výkon dosahuje úctyhodných 441 kW/600 koní. Agregát uložený před zadní nápravou posílá svoji sílu na zadní kola skrz šestistupňovou manuální převodovku.
Zajímavostí je sloupek řízení a volant vyroben, jak jinak, než z dřeva. Brzdy vozu jsou klasické, do ocelových kotoučů se zakusují šestipístkové třmeny vpředu, resp. čtyřpístkové vzadu. Splinter stojí na 19“ kolech s pneumatikami 265/35 vpředu, vzadu jsou použity „dvacítky“ s pneu 335/30.
Jak bude dřevo reagovat na vysoké teploty motoru, brzd a dalších exponovaných částí tvůrci neříkají. Snad ne vzplanutím...
Splinter, zajímavý dřevěný počin