Lancia dopřála svému MPV facelift, od kterého si slibuje navýšení prodejů. K tomu jí má pomoci také nový diesel 2,2 M-Jet 170 k.
Lancia Phedra patří do čtveřice Citroën C8, Peugeot 807 a Fiat Ulysse – všechny totiž sdílí mnoho společných dílů. Jako poslední prošla faceliftem právě u nás nejméně známá Lancia. Změny se dotkly především přední částí, která po modernizaci spolu s novým nárazníkem přináší svěžejší vzhled. Nové jsou rovněž koncové svítilny.
Jak jsem se již v úvodu zmínil, největším přínosem zřejmě bude turbodiesel 2,2 l Multijet z dílen PSA s výkonem 125 kW/170 k. Čtyřválec dosahuje maximum točivého momentu 370 Nm při 1500 ot./min. a nespotřebuje o nic víc paliva než stávající dvoulitr. Jeho dynamika rovněž není k zahození – na stovku zrychlí Phedra za rovných 10 sekund a dosáhne maximální rychlost 200 km/h. K motoru bude nabízen jak šestistupňový manuál, tak automat se stejným počtem převodových stupňů.
Facelift navíc přináší mnohem víc doplňkových prvků a barevných variací interiéru i exteriéru. Novinkou mají být také pokročilé servisní služby VIP services, jakých zemí se ale budou týkat prozatím nevíme. Kromě nového motoru zůstanou v nabídce také slabší dvoulitry Multijet s výkony 120 a 136 koní. Oficiální premiéry se modernizovaná Phedra dočká již příští měsíc na autoshow v Bruselu.
Lancia Phedra 2008
Lancia, založená v roce 1906, patří k nejstarším světovým automobilkám. První vůz vznikl v roce 1908.
Až do šedesátých let 20. století zůstala Lancia nezávislá. V roce 1969 ji ale převzal Fiat, kde má roli luxusnější alternativy k jeho automobilům. Od roku 2021 patří Lancia do skupiny Stellantis.
Lancia Ypsilon