6
Fotogalerie

9ff Porsche GT9: nekompromisní nástroj

Výkon téměř tisíc koní, nízká hmotnost a astronomická cenovka. I to je důvod, proč se těchto superaut vyrobí jen dvacet kusů.

9ff si dalo nadstandardní cíle. Model GT9 se totiž dá jen ztěží pokládat za tuning, a to i navzdory tomu, že na počátku tu byla jedna „obyčejná“ GT3. Její karoserie byla prodloužena o celých 30 cm, ale na druhou stranu je vůz o neskutečných 12 cm nižší. Použitím komponentů z uhlíkových vláken a kevlaru, se podařilo udržet pohotovostní hmotnost na úrovni výborných 1326 kg.

Navzdory základu Porsche 911 GT3 používá model GT9 jako nové téměř všechny mechanické součásti. Motor již není umístěn vzadu za zadní nápravou, ale své místo si našel uprostřed. Navíc, jde o plochý šestiválec se zvětšeným objemem na 4,2 litru, který dostal dvojici turbodmychadel. Motor navíc používá titanové ojnice a přepracované kované písty.

Výkonu vozu budou vskutku ohromující. Na zadní kola poputuje 725 kW/987 k výkonu. Točivý moment pak vrcholí neméně zajímavou hodnotou 964 Nm v pásmu 5970-7850 otáček za minutu. Přepracovaná aerodynamika karoserie navíc umožní dosáhnou maximální rychlosti přes 407 km/h. Proč právě tolik? Odpověď je jednoduchá, tolik totiž jede Bugatti Veyron. O přímém konkurentovi ovšem nemůže být ani řeč. Cenovka vezu není (i díky pouze dvacítce připravovaných kusů) nijak nízká, zájemci totiž budou muset zaplatit necelých 600 tisíc Eur (cca 16 milionů Kč).

9ff_GT9_1.jpg 9ff_GT9_2.jpg 9ff_GT9_3.jpg 9ff_GT9_4.jpg 9ff_GT9_5.jpg 9ff_GT9_6.jpg
9ff Porsche GT9

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud