31
Fotogalerie

Tajné: BMW již připravuje novou „pětku”

BMW chystá novou pětkovou řadu, Renault testuje ostré Twingo RS, Mercedes připravuje CLK a Ford dokončuje model Ka.

Renault Twingo RS: malý sportovec již trénuje

Francouzská automobilka v poslední době překvapuje. Špionážní fotografové měli štěstí na „ostrou“ verzi modelu Twingo, která dostane již klasické označení RS. Renault provádí náročné testy v jižní Itálii, kde se také podařilo vůz přistihnout.

Současné modely divize Renault Sport jsou na velmi vysoké úrovni, diskutabilní je pouze použití dieselového dvoulitru u Méganu. Uvidíme, nakolik se inženýři popasují s tímhle prckem, pokud ale bude tradičně dobře naladěn, čeká nás jistě zajímavá kapesní střela.

Pod kapotou Twinga RS se objeví prozatím neznámý benzínový čtyřválec s výkonem 107 kW/145 koní. S ním nebude mít problém malý vůz dosáhnout rychlosti přesahující 200 km/h. Modifikace oproti sériové verzi se projeví jak na přední masce s novým nárazníkem a zvětšenými nasávacími otvory, tak na svalnatější zádi. Twingo RS má dorazit na trh již v létě příštího roku.

Renault Twingo RS 001.jpg Renault Twingo RS 002.jpg Renault Twingo RS 003.jpg Foto © Automedia
Renault Twingo RS při testech v Itálii

Nové BMW řady 5 přijde v roce 2009

Spodní část nabídky BMW okupují mladíci, ovšem horní část je doménou matadorů. A přestože hoši ještě statečně bojují, je třeba připravit náhrady. Jednou z nich bude nová generace řady 5, která je v současnosti vyvíjena pod kódovým označením F10 (BMW se chystá opustit písmeno E v označení svých modelů).

Podle různých zdrojů se BMW chytá opustit kontroverzní styl Chrise Banglea. Nová 5 by tak měla ve srovnání se současným typem E60 mít daleko uhlazenější linie, konvenčněji tvarované světlomety a čistší design přídě bez zbytečných záhybů a kudrlinek. Zajímavé bude, jak se BMW vypořádá s novými nařízeními ohledně bezpečnosti chodců, kvůli nimž musí výrobci upravovat linie přídě. Chystá se totiž zkrátit přední převis, čímž si ubere možný prostor nárazových zón pro chodce.

Jak už je pro nová BMW typické, všechny nové generace mají ve srovnání s těmi předchozími větší rozvor kol. Ani nový 5er nebude výjimkou, mezi osami kol bude mít o 10 cm navíc. Jinak se vnější rozměry změní jen mírně - délka naroste maximálně o 2 cm, šířka jen minimálně a střecha bude naopak níž než dříve. Základní velikost kol má být 17", ovšem většina asi bude jezdit na 18" nebo 19" discích.

Pod kapotou se nejspíše objeví většina moderních BMW motorů. Na dně nabídky patrně bude dieselový dvoulitr vybavený dvojitým přeplňovaním a benzínový šestiválec o objemu 2,5l. Následovat budou benzínové i dieselové šestiválce 3,0i, 3,0d, 3,5i a 3,5d (oba posledně jmenované s dvěma turby). Co bude na vrcholu je v tuto chvíli těžko odhadovat. Současný V8 4,8i už na konkurenci výkonově poněkud ztrácí, ovšem v souvislosti s představením X6 se začalo hovořit o V8 vybaveným dvěma turby. To osobně pokládám za velmi pravděpodobné. Absolutním vrcholem bude model M5 s legendárním V10 5,0i.

Více se zajisté dozvíme v průběhu následujících měsíců, do prezentace auta v roce 2009 zase až tolik času nezbývá.

BMW_5-series_001.jpg BMW_5-series_002.jpg BMW_5-series_003.jpg
BMW_5-series_004.jpg BMW_5-series_005.jpg BMW_5-series_006.jpg
BMW_5-series_007.jpg BMW_5-series_008.jpg Foto © Automedia
Prototyp nového BMW řady 5 v ulicích Mnichova

BMW_5-series.jpg Ilustrace © Automedia
Možná podoba nového BMW řady 5

Mercedes-Benz CLK: kupé musí fungovat i v zimě

Nejen na suchých silnicích musí umět fungovat vůz se sportovními ambicemi, občas se dostane i na zasněžené cesty. A to samé potkalo prototyp nového CLK. Nešlo o ledajaké silnice - když už sníh, tak hodně sněhu a k tomu pořádnou dávku mrazu. Ať víme, že vůz nastartuje a pojede za jakýchkoliv okolností. Na severu Švédska o takové podmínky samozřejmě není nouze, a tak chudáci testovací jezdci musí i s prototypy podstupovat cesty do říše Ledové královny.

S novými fotografiemi bohužel nedorazily žádné nové informace. Ale CLK už zřejmě nemá čím překvapit...

Mercedes CLK 001.jpg Mercedes CLK 002.jpg Mercedes CLK 003.jpg
Mercedes CLK 004.jpg Mercedes CLK 005.jpg Mercedes CLK 006.jpg
Mercedes CLK 007.jpg Foto © Automedia
Prototyp MB CLK při testech v zimním Švédsku

Nový Ford Ka: bratříček Fiatu 500 opět zachycen

Přinášíme vám druhou sadu fotografii malého Fordu Ka, který se opět podařilo špionážním fotografům zachytit při jeho testování. Maskování je ovšem stále prakticky stejné, takže toho příliš neodhaluje. To by se však mělo brzo změnit.

Historie vývoje Fiatu 500 a nového Fordu Ka sahá do roku 2005, kdy se prezidenti obou automobilek setkali, aby se dohodli na spolupráci ohledně malých vozů. Důvody byly jasné - co nejvíc ušetřit náklady na vývoj a zlepšit kvalitu. A nyní, po oficiálním představení malého Fiatu, zachytili špionážní fotografové testovací vůz Fordu poblíž Nürburgringu.

Ford plánuje novinku uvést na trh za půl roku. Zpoždění oproti Fiatu je podle dostupných informací způsobené vývojem robotů a mechanismů pro stavbu interiéru, Fiat měl mít tyto záležitosti hotové již dříve. Fiat 500 i Ford Ka budou konstruovány ve stejné továrně Tychy v Polsku.

Oba vozy budou sdílet i pohonné jednotky. Pod kapotou Fordu Ka se stejně jako v případě „pětistovky“ objeví benzínové motory 1,2 a 1,4 l o výkonu 69, resp. 100 koní. Naftu bude zastupovat třináctistovka Multijet s filtrem pevných částic a výkonem 75 koní.

Ford Ka 001.jpg Ford Ka 002.jpg Ford Ka 003.jpg
Ford Ka 004.jpg Ford Ka 005.jpg Ford Ka 006.jpg Foto © AutomediaFord Ka zachycen při zimních testech

Ford Ka 001.jpg Ford Ka 002.jpg Ford Ka 003.jpg
Ford Ka 004.jpg Ford Ka 005.jpg Ford Ka 006.jpg Foto © Automedia
Nový Ford Ka v okolí Nürburgringu

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud