Brabus se rozhodnul upravit velký Mercedes GL. Výsledkem jsou agresivnější tvary, větší výkony a... horší použitelnost.
Brabus si na pořádné úpravy vždy potrpí a ani v případě velkého modelu GL tomu není jinak. Tuning takových vozů je často sporný, zákazníci o něj ovšem jeví zájem, a tak není důvod otálet.
Díky masivnímu rozšíření karoserie si tohle dílo od Brabusu vysloužilo jméno Widestar. Vůz je širší o celých pět centimetrů a kromě toho si jistě hned všimnete obřích 23“ kol. Tím ovšem použitelnost vozu v terénu hodně poklesla, i když systém Airmatic dokáže světlou výšku regulovat. I tak dokáže být Widestar po úpravě až o 30 mm blíže k zemi. Nový bodykit zahrnuje rovněž větší nasávací otvory na přídi vozu, nový přední i zadní nárazník a v neposlední řadě také implementaci LE diod kolem celého vozu.
Výkony motorů šly rovněž nahoru. Základní naftový šestiválec 320 CDI dosahuje po úpravě řídící jednotky výkon 200 kW/272 k a točivý moment 590 Nm, osmiválec 420 CDI pak 257 kW/350 k a 800 Nm. S ním zrychlí GL na stovku za 7,1 sekundy a dosáhne maximální rychlost 240 km/h. Benzínové verze GL 450 a GL 500 mohou být nahrazeny osmiválcem o objemu 6,1 litru, který produkuje solidní výkon 340 kW/462 k. Widestar s tímto motorem sprintuje na stovku za výborných šest vteřin.
Brabus GL Widestar