Toyota vyvinula špičkový jízdní simulátor umožňující účinně analyzovat jízdní charakteristiky z pohledu průměrných řidičů. Nové zařízení dle slov automobilky aktivně napomůže při vývoji a testování technologií aktivní bezpečnosti zaměřených na snížení počtu dopravních nehod.
Jízdní simulátor je instalován v technickém centru Higashifuji firmy TMC v Susono City v japonské prefektuře Shizuoka. Zařízení využívá video, simulátor zrychlení a další technologie umožňující výzkumným a vývojovým pracovníkům provádět jízdní zkoušky, jejichž nasazení v reálném světě by bylo příliš nebezpečné, nebo které by vyžadovaly specifické jízdní podmínky. Nové zařízení dokáže nasimulovat jedno z nejrealističtějších prostředí na světě, a tak nabízí řidičské zkušenosti blížící se podmínkám skutečného provozu, čímž umožňuje přesné hodnocení jízdních charakteristik.
Klíčovým prvkem simulátoru je nasazení skutečného automobilu, který je umístěn na plošině uvnitř kopule o průměru 7,1 metru. Strop přitom slouží jako obrovská konkávní videoobrazovka, na kterou se promítá obraz v celé šíři 360°. Při řízení vozu se s kopulí manipuluje – je zde zařízení pro naklánění, vibrace a další pohyby. Simulátor zajišťuje podélný pohyb o rozsahu 35 m a příčný 20 m - vše přitom probíhá za přesného řízení pomocí počítače. Výsledkem je věrná simulace skutečných pocitů při řízení, včetně smyslu pro rychlost, zrychlení, jízdní pohodlí při průjezdu zatáčkami a dalších jízdních manévrech. Pocity jsou ještě realističtější díky zvukovým efektům.
Technické parametry simulátoru:
Velikost kopule | Výška: 4,5 m; průměr: 7,1 m |
Pohyblivost kopule | Max. 35 m v podélném směru, 20 m v příčném směru |
Naklánění kopule | Max. 25° |
Vibrace | Max. výkyv 50 mm nahoru a dolů |
Přetížení | Max. 0,5 G |
Otáčení plošiny | Max. 330° oběma směry |
Nový simulátor Toyoty