Hyundai představilo na domácím trhu modernizovanou Sonatu. Na náš trh se inovovaný Korejec dostane počátkem příštího roku.
Hyundai Sonata není vůz, který by byl jakýmkoli směrem extravagantní. Zástupce střední třídy si neustále zachovává chladnou hlavu a automobilka na této věci nic nezměnila ani posledním faceliftem. Změny jsou proto spíše decentní, ale povedené.
Sonata dostala především výraznější přední masku a nové světlomety. Vnější design dotvářejí kola z lehkých slitin s novým designem. Více změn se ovšem dočkal interiér. Nové uspořádání postihlo středový panel, informační přístroje před řidičem a zlepšilo se také to podstatné – kvalita použitých materiálů. Přepracování se dočkala rovněž dvouzónová klimatizace a zákazníci jistě ocení možnost připojení externích přehrávačů k audiosystému.
Pod kapotou modernizované Sonaty se bude nacházet trojice motorů. Benzínový dvoulitr CVVT s variabilním časováním sacích i výfukových ventilů dosahuje maximum výkonu 116 kW/158 k při 6200 ot./min. a točivý moment 197 Nm je dostupný při 4500 ot./min. Větší čtyřválec 2,4 l CVVT se dočkal také většího výkonu, konkrétně 126 kW/171 k při 6000 ot./min a točivý moment 230 Nm je dosahován při 4000 ot./min. Diesely zastupuje čtyřválec common-rail 2,0 CRDi s výkonem 110 kW/150 k při 3800 ot./min a točivým momentem 314 Nm při 2000 ot./min. Kromě vyšších výkonů se motory mohou pochlubit nižší spotřebou a rovněž nižšími emisemi.
Hyundai Sonata 2008, u nás až příští rok