Automobilka Ford představuje další karosářskou verzi svého modelu Focus, který jakožto hatchback prošel faceliftem již dříve. Po představení nové ostré verze ST přichází na řadu i kombi. A jaké je?
Tip: Představení faceliftovaného Focusu ST naleznete zde.
Po stránce stylingu se toho změnilo poměrně dost. Nové jsou přední světlomety a to hlavně svým tvarováním. Nově tvarován je i přední nárazník, který jde více v duchu ostatních nových modelů automobilky. Také zadní světlomety a nárazník je nový a když k tomu připočítáme nové prkvy dekorací v interiéru, doznal Focus vcelku velkého omlazení.
Ovšem tím to nekončí. Pod kapotou se objeví speciálně upravený motor 1,6 TDCi o výkonu 80 kW (110 k) s přívlastkem ECOnetic, který je jakousi odpovědí na konkurenční Bluemotion automobilky Volkswagen. Speciálně upravený proces spalování, filtry pevných částic a další znamenají kombinovanou spotřebu 4,3 l nafty na 100 km a emise CO2 ve výši 115 g na km.
Další novinkou je automatická převodovka PowerShift, která bude mít dvě spojky. Obdoba převodovky DSG prozatím v nabídce nefiguruje, ale automobilka by ji měla uvést v nejbližší době.
Ford Focus kombi po faceliftu
Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.
Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně. Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.
Nová generace • Ford Focus ST • Minitest Ford Focus Active 2.0 EcoBlue AT • Hybridní verze • 2.0 TDCi vs. 2.3 EcoBoost