8
Fotogalerie

BMW M5 od G-Power: zatím daleko za očekáváním

Specialista na špičkové ladění motorů BMW představil svoji kúru pro supersedan BMW M5 (F10). Pravda, čekali jsme asi víc…

O tom, že renomovaná společnost G-Power pracuje na vlastní stavbě na základě modelu BMW M5 (F10), jsme vás informovali již na začátku loňského prosince. A nyní již víme prakticky vše podstatné, ačkoli nových snímků vám zatím stále mnoho nenabídneme.

BMW M5 F10 G Power prev II 1.jpgBMW M5 G Power prev.JPG
BMW M5 (F10) z dílen G-Power

V rámci nového programu G-Power lze BMW M5 generace F10 opatřit také přitvrzeným pérováním se stavitelnou charakteristikou, škálou litých ráfků s různým průměrem, sportovně laděným výfukem nebo posílenou brzdovou soustavou, jež disponuje keramickými kotouči o průměru 396 mm. Ale nejdůležitější pro vás jistě budou výkonové parametry.

 

Vidlicový osmiválec s objemem 4,4 l, přímým vstřikováním benzínu a přeplňováním dvojicí turbodmychadel se dočkal nové ladičské sady G-Power Bi-Tronik III, jež posunuje hranici nejvyššího výkonu na 640 koní (471 kW) a točivý moment až na hodnotu 777 Nm. To znamená nárůst o 80 koní (59 kW), resp. 97 Nm.

Výše popsané parametry upravenému BMW M5 umožňují zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,9 s a na 200 km/h za 11,9 s a dosáhnout nejvyšší rychlosti 310 km/h, což jsou o 0,5/1,1 s, resp. 5 km/h příznivější hodnoty než v sérii. To jsou samozřejmě velmi zajímavé údaje, ale nedá mi to a zavzpomínám.

BMW M5 ofic 029.JPGBMW M5 ofic 032.JPGBMW M5 ofic 033.JPG
BMW M5 (F10 

V půli roku 2010 firma G-Power představila svůj sedan M5 Hurricane RR, který byl vyšlechtěn z BMW M5 předchozí generace (E60). Jeho desetiválcové srdce bylo tehdy dodatečnou instalací dvojice kompresorů a dalšími úpravami nadopováno na rovných 800 koní (588 kW), díky čemuž tento „hurikán“ zrychlil z 0 na 200 km/h již za 9,5 s a jel až 372 km/h.

Je však pravděpodobné, že se G-Power v otázce aktuálního BMW M5 ještě „pochlapí“.
 

BMW řada 5

Po výstředním designovém experimentu u generace E60 se pětkové BMW vrátilo ke konzervativnímu vzhledu. Pořád se vyrábí se zadním pohonem, stále více zákazníků ale volí čtyřkolku xDrive.

Test BMW 520d xDrive Sedan • BMW řady 5 Touring​ • Elektromobil • Facelift • Historie BMW řady 5 •Test BMW 545e xDrive

Doporučujeme

Články odjinud